Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Hosting abonamentowy z CDN
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting za użycie z CDN
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 8 VCPU i 16 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDOS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    CloudHosting WordPress
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    WordPress z CDN
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, Blog, Forum i Galeria. Oferuje do 8 VCPU i 16 GB RAM, sieć CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDOS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Komunikacja email
    • Maile Marketingowe

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 10 lutego 2021

WP-CLI na hostingu w nazwa.pl

Tagi: CloudHosting CMS hosting WordPress WP-CLI
WP-CLI na hostingu w nazwa.pl

Na serwerach CloudHosting w nazwa.pl możesz od dziś korzystać z narzędzia WP-CLI, które udostępniliśmy specjalnie z myślą o webmasterach na co dzień zajmujących się WordPressem. WP-CLI jest aplikacją pozwalającą użytkownikom WordPressa na zarządzanie instalacjami tego systemu z poziomu wiersza poleceń, bez konieczności logowania się do zaplecza zbudowanej w oparciu o ten CMS strony.

Webmasterzy, którzy każdego dnia zarządzają wieloma serwisami internetowymi opartymi o te same systemy zarządzania treścią, często kultywują rytuał przechodzenia przez kolejne zakładki paneli administracyjnych tych CMS-ów, aby zrealizować jakąś prostą czynność administracyjną. U wielu z nich pojawia się wówczas naturalne pytanie, czy pewnych stałych czynności obsługowych nie dałoby się zrealizować w bardziej przystępny sposób? I najlepiej w krótszym czasie.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Rozbudowane panele administracyjne systemów zarządzania treścią to z jednej strony przejrzystość sposobu prezentacji, ale z drugiej strony także konieczność każdorazowego przebrnięcia przez szereg opcji, zanim trafi się na tę właściwą, na której nam zależy. Taka procedura szukania konkretnej funkcji w ramach panelu administracyjnego często zajmuje sporo czasu. Jest to widoczne szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z tak rozbudowanym CMS-em, jakim jest WordPress.

WordPress pojawił się w 2003 roku. Przez wiele lat nie oferował on żadnego rozwiązania, które umożliwiłoby webmasterom wykonywanie czynności administracyjnych w tym skrypcie za pomocą wiersza poleceń. Wszystko zmieniło się, kiedy pojawiła się pierwsza wersja obecnie już stale rozwijanego narzędzia, jakim jest WP-CLI.

Korzystając z WP-CLI można realizować szereg zadań związanych z obsługą CMS-a, w tym m.in.: dokonywać jego aktualizacji, tworzyć kopie zapasowe baz danych, publikować nowe posty czy wykonywać inne czynności administracyjne. Każdy, kto chce wykonywać zadania z zakresu administracji WordPressem w najbardziej efektywny sposób, może to zrobić właśnie za pomocą narzędzia WP-CLI.

Chcąc przedstawić tylko podstawowe funkcje, jakie można wykonać za pomocą tej aplikacji, należałoby wskazać na:

  • instalowanie WordPressa od postaw,
  • instalowanie i aktualizację motywów i wtyczek,
  • możliwość listowania wszystkich wtyczek i weryfikacji ich stanu,
  • aktualizację skryptu WordPress,
  • tworzenie kopii zapasowych baz danych i ich przywracanie,
  • tworzenie lub zmianę kont i edycję uprawnień użytkowników.

Aby wyświetlić kompletną listę czynności, na które pozwala WP-CLI, wystarczy uruchomić aplikację z poziomu wiersza poleceń bez żadnych argumentów lub z argumentem 'help’. Przyjrzyjmy się w praktyce, jak wygląda administrowanie WordPressem za pomocą WP-CLI.

Zaczynamy!

Aby skorzystać z WP-CLI, należy zalogować się na serwer przez SSH. Połączenie to można nawiązać korzystając z programu Putty. Szczegółowy opis procedury logowania przez SSH do serwera przedstawiony jest w naszym Centrum Pomocy pod adresem https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/co-to-jest-ssh-i-do-czego-sluzy/.

Po zalogowaniu na serwer przez SSH musimy ustalić lokalizację interesującej nas instalacji WordPress. W tym celu wykorzystamy komendę ‘find’, dostępną w WP-CLI na serwerach nazwa.pl:

wp find ./

Jako wynik otrzymujemy informacje o aktualnie zainstalowanych WordPressach na naszym serwerze:

#~$ wp find ./
+–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––+–––––––––+–––––––+–––––––+
| version_path                                                    | version | depth | alias |
+–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––+–––––––––+–––––––+–––––––+
| /home/server942306/ftp/wordpress/wpn_1/wp-includes/version.php  |  5.5.3  | 2     |       |
| /home/server942306/ftp/wordpress/wpn_nb/wp-includes/version.php |  5.5.3  | 2     |       |
+–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––+–––––––––+–––––––+–––––––+

W powyższym przykładzie zostały znalezione dwie instalacje CMS WordPress, które znajdują się w katalogach ‘wordpress/wpn_1’ oraz ‘wordpress/wpn_nb’. Załóżmy, że chcemy rozpocząć pracę z WordPressem, który jest zainstalowany w katalogu ‘wordpress/wpn_1’. W pierwszej kolejności, korzystając z komendy ‘cd’, przechodzimy do katalogu interesującej nas instalacji WordPressa:

#~$ cd /home/server/ftp/wordpress/wpn_1/
~/wordpress/wpn_1$

Po przejściu do wybranego katalogu, korzystając z WP-CLI, będziemy wykonywali operacje wyłącznie na konkretnej instalacji WordPress, która jest w tym katalogu. Nie musimy podawać dodatkowo ścieżek dostępu uruchamiając komendę ‘wp’, gdyż WP-CLI automatycznie wykryje, nad jaką instalacją skryptu aktualnie pracujemy.

Praktyczne wykorzystanie WP-CLI

Korzystając z funkcji ‘wp find’ dowiedzieliśmy się, w jakiej wersji mamy aktualnie zainstalowany CMS WordPress. Zgodnie z informacją z wyniku działania funkcji ‘wp find’ jest to wersja 5.5.3. Ponieważ od wydania wersji 5.5.3 pojawiły się nowsze wersje, możemy dokonać aktualizacji naszego CMS-a do ostatniego dostępnego wydania. W naszym przypadku będzie to aktualizacja z wersji 5.5.3 do wersji 5.6. W tym celu ponownie korzystamy z WP-CLI. Aby wykonać tę akcję, stosujemy komendę:

wp core update

Wynik, jaki otrzymujemy na SSH:

~/wordpress/wpn_1$ wp core update
Updating to version 5.6 (pl_PL)…
Pobieranie aktualizacji z https://downloads.wordpress.org/release/pl_PL/wordpress-5.6.zip…
Rozpakowywanie aktualizacji…
[…]
Success: WordPress updated successfully.

Instalacja motywu Kadence

Załóżmy, że chcemy zainstalować nowy motyw, pod jakim chcielibyśmy wyświetlać naszą stronę WWW. Tym motywem w naszym przypadku będzie Kadence. W tym miejscu znów możemy skorzystać z WP-CLI, aby najpierw zainstalować motyw Kadence, a potem dokonać jego aktywacji. Instalacja i aktywacja motywu wymaga wykonania dwóch komend:

wp theme install kadence
wp theme activate kadence

W wyniku działania pierwszej komendy zostaje zainstalowany motyw Kadence:

~/wordpress/wpn_1$ wp theme install kadence
Installing Kadence (1.0.5)
Pobieranie pakietu instalacyjnego z https://downloads.wordpress.org/theme/kadence.1.0.5.zip…
Rozpakowywanie paczki…
Instalacja motywu…
Motyw został zainstalowany.

Podobnie jak w przypadku instalacji motywu przez GUI WordPressa, korzystając z WP-CLI musimy dokonać aktywacji zainstalowanego motywu:

~/wordpress/wpn_1$ wp theme activate kadence
Success: Switched to 'Kadence’ theme.

Instalacja pluginu W3 Total Cache

Z punktu widzenia optymalizacji działania WordPressa, istotne jest zainstalowanie specjalnych pluginów cache’ujących. Jednym z nich jest W3 Total Cache. Dzięki temu pluginowi możemy liczyć na to, że nasza strona będzie lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO, jak i szybkości pracy. Korzystając z WP-CLI możemy wykonać instalację, a następnie aktywację pluginu W3 Total Cache dosłownie w kilka chwil. Analogicznie jak przy instalacji motywu, dodanie interesującej nas wtyczki do WordPressa dzieli się na proces instalacji i aktywacji, zatem znów mamy do wykonania dwie komendy:

#~$ wp plugin install w3-total-cache
#~$ wp plugin activate w3-total-cache

Instalacja pluginu przebiega w podobny sposób jak instalacja motywu. Najpierw WP-CLI pobiera wybrany plugin (zawsze w najnowszej dostępnej wersji), następnie go rozpakowuje i instaluje:

~/wordpress/wpn_1$ wp plugin install w3-total-cache
Installing W3 Total Cache (2.1.0)
Pobieranie pakietu instalacyjnego z https://downloads.wordpress.org/plugin/w3-total-cache.2.1.0.zip…
Rozpakowywanie paczki…
Instalacja wtyczki…
Wtyczka została zainstalowana.
Success: Installed 1 of 1 plugins.

Ostatnim etapem do wykonania jest aktywacja zainstalowanego pluginu W3 Total Cache:

~/wordpress/wpn_1$ wp plugin activate w3-total-cache
Plugin 'w3-total-cache’ activated.
Success: Activated 1 of 1 plugins.

Korzyści płynące z użycia WP-CLI

Wykonanie wszystkich powyższych zadań, czyli: aktualizacja WordPressa do najnowszej wersji, instalacja i aktywacja motywu Kadence, instalacja i aktywacja wtyczki W3 Total Cache, zajęło przy pomocy WP-CLI nieco ponad minutę. Przeprowadzenie tych samych czynności, ale już w panelu administracyjnym skryptu, wliczając w to konieczność logowania, zajęłoby ok. 8 minut. Mamy więc co najmniej 6 minut zaoszczędzonego czasu. Jeżeli ktoś uważa, że to mało, wystarczy pomyśleć, ile czasu zaoszczędzimy, gdy te same czynności administracyjne przeprowadzimy np. w 15 instalacjach WordPressa.

Dzięki WP-CLI możemy dokonywać różnych operacji także na bazie danych, z której korzysta WordPress. Do najbardziej istotnych działań związanych z bazą danych należy tworzenie jej kopii zapasowej oraz wgrywanie do niej zawartości pliku .sql. Osoby znające się na komendach systemowych mogłyby powiedzieć, że tego typu operacje można również wykonać za pomocą mysqldump czy mysql. Tak, ale w przypadku komend systemowych konieczna jest znajomość nazwy użytkownika i hasła użytkownika do danej bazy. WP-CLI korzysta z pliku konfiguracyjnego instalacji WordPress – wp-config.php, pobierając z niego niezbędne dane dostępu do bazy. Dzięki temu wykonanie eksportu bazy danych i jej importu jest bardzo proste. Aby wykonać eksport bazy danych naszej instalacji WordPressa do pliku ‘baza_1.sql’, w katalogu instalacji wykonujemy komendę:

~/wordpress/wpn_1$ wp db export baza_1.sql

Analogicznie, aby dokonać importu zawartości pliku ‘baza_1.sql’ do bazy danych właściwej dla naszej instalacji WordPress, w katalogu instalacji wykonujemy komendę:

~/wordpress/wpn_1$ wp db import baza_1.sql

WP-CLI dla zaawansowanych użytkowników

Oprócz wbudowanych komend WP-CLI pozwala webmasterom na tworzenie własnych funkcji na potrzeby konkretnych instalacji/grup instalacji. Proces ten jest dość dobrze opisany w dokumentacji WP-CLI. Tworząc nowe funkcje można korzystać z wewnętrznego API aplikacji, które również jest dość dokładnie udokumentowane. Dzięki temu większość webmasterów zarządzających profesjonalnie dziesiątkami instalacji WordPressa nie wyobraża sobie dzisiaj swojej pracy bez WP-CLI. To nie tylko oszczędność czasu, lecz wygoda, którą zapewnia sprowadzenie złożonych czynności zarządczych do kilku prostych poleceń, wykonywanych z poziomu wiersza poleceń na serwerze.

Dodatkowo wykorzystanie języka skryptowego bash oraz WP-CLI daje webmasterom możliwość wykonywania czynności na wielu instalacjach WordPress na serwerze nazwa.pl za pomocą jednej dłuższej komendy. W opisanym we wcześniejszej części artykułu przykładzie, gdzie aktualizowaliśmy WordPressa, instalowaliśmy motyw i dodatkową wtyczkę, zaoszczędziliśmy ok. 8 minut, tylko przy jednej instalacji. Załóżmy, że chcemy te czynności wykonać na dwóch instalacjach, które mamy na serwerze. Nie musimy tych czynności wykonywać dla każdej instalacji z osobna. Z pomocą przychodzi nam język skryptowy bash, który można wygodnie łączyć z WP-CLI.

Aby znaleźć ścieżki ‘–path’ do wszystkich instalacji WordPressa na naszym serwerze w nazwa.pl, możemy skorzystać z połączenia komendy WP-CLI oraz komend awk i cut:

wp find ./ –format=csv | awk '/wp-includes/ {print $1}’ | cut -d / -f 1-6

Wykonując tę funkcję otrzymamy ścieżki bezwzględne do naszych instalacji WordPress:

#~$ wp find ./ –format=csv | awk '/wp-includes/ {print $1}’ | cut -d / -f 1-6
/home/server942306/ftp/wordpress/wpn_1
/home/server942306/ftp/wordpress/wpn_nb
#~$

Teraz wystarczy wykonać pętlę, która dla każdej strony w znalezionym przez nas katalogu na serwerze dokona interesujących nas czynności:

#~$ for site in `wp find ./ –format=csv | awk '/wp-includes/ {print $1}’ | cut -d / -f 1-6`; do { echo Aktualizacja $site…; wp –path=$site core update; echo Instalacja i aktywacja motywu Kadence; wp –path=$site theme install kadence; wp –path=$site theme activate kadence; echo Instalacja i aktywacja wtyczki W3 Total Cache; wp –path=$site plugin install w3-total-cache; wp –path=$site plugin activate w3-total-cache;};done;

Powyższa komenda wyszukuje wszystkie instalacje WordPress na serwerze nazwa.pl, następnie w pętli dokonuje ich aktualizacji, instaluje i aktywuje motyw Kadence i wtyczkę W3 Total Cache. A my jako webmasterzy możemy zrelaksować się i oczekiwać na zakończenie wszystkich prac.

Podstawowym ograniczeniem WP-CLI jest to, czy dana firma hostingowa, z której usług korzystamy, w ogóle umożliwia uruchamianie tej aplikacji na swoich serwerach. W grę mogą tu wchodzić nie tylko brak dostępu do wiersza poleceń na serwerze, ale także limity pamięci RAM dla uruchamianych procesów czy też limity czasu ich pracy. Te wszystkie ograniczenia nie dotyczą CloudHostingu w nazwa.pl. Zadbaliśmy o dostępność WP-CLI jako komendy systemowej, a nasi administratorzy przeprowadzają bieżące aktualizacje tej aplikacji. Webmasterom pozostaje zatem tylko wygodna i szybka praca z WordPressem.

Tworzysz strony w oparciu o CMS WordPress? Skorzystaj z WP-CLI, które od teraz jest dostępne w ramach wszystkich serwerów CloudHosting w nazwa.pl.
Zamów CloudHostingz WP-CLI

Rozwijamy się dla Was!

Jesteś webmasterem i potrzebujesz dodatkowych funkcjonalności do działania swoich projektów? Chcesz przetestować nowe rozwiązania, które niebawem wdrożymy dla wszystkich użytkowników? Masz pomysł, jak jeszcze można rozbudować ofertę nazwa.pl? Skontaktuj się z naszym Działem Rozwoju, który dostępny jest pod adresem rnd@nazwa.pl.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • WordPress z CDN nazwa.pl: szybkość i bezpieczeństwo!
  • Zaawansowane strony na WordPressie? To możliwe!
  • Autokonfiguracja Redisa na serwerach CloudHosting WordPress

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
PHP 8.3 na CloudHostingu w nazwa.pl
11 grudnia 2023

PHP 8.3 na CloudHostingu w nazwa.pl

PHP 8.3 to wiele ważnych zmian, wśród których wymienić można chociażby ulepszenia klas tylko do odczytu... PHP 8.3 to wiele ważnych zmian, wśród których wymienić można chociażby ulepszenia klas tylko do odczytu, dodatki do niedawno dodanej klasy Randomizer, wykrywanie przepełnienia stosu czy funkcję json_validate(). Już dzisiaj możesz z nich wszystkich korzystać w nazwa.pl. Sprawdź, dlaczego warto włączyć PHP 8.3 na serwerze CloudHosting. Nowe funkcje i ulepszenia Zdążyliśmy się już przyzwyczaić, że kolejne wersje PHP oferują lepszą wydajność, poprawki błędów i wyższy poziom bezpieczeństwa. Wprowadzane usprawnienia mają na celu ułatwiać pracę programistom tworzącym aplikacje w tym języku. Przyjrzyjmy się kilku istotnym nowościom, jakie zostały wprowadzone w PHP 8.3. Jedną ze zmian jest możliwość deklarowania typów dla stałych klasowych. To usprawnienie poprawia czytelność i bezpieczeństwo kodu. Wprowadzono też funkcję json_validate(). Ma ona za zadanie sprawdzać, czy dany ciąg jest poprawnym JSON-em. Dotychczas trzeba było go odkodować i następnie dopiero sprawdzić, a dzięki json_validate() można to zrobić znacznie szybciej. W PHP 8.3 rozbudowano wprowadzoną niedawno klasę Randomizer. Została ona uzupełniona o metody getBytesFromString(), getFloat() oraz nextFloat(), co bez wątpienia przyda się programistom korzystającym z zaawansowanych funkcji losujących. Inne zmiany w PHP 8.3 to między innymi obsługa błędów unserialize(), wyjątki Data/Tim czy również poprawki w Readonly...
Bezpieczeństwo domen w firmach hostingowych | nazwa.pl
20 czerwca 2022

Bezpieczeństwo domen w firmach hostingowych

Cyberataki na serwery DNS należą do jednych z najpoważniejszych zagrożeń, które czyhają na użytkowników Internetu... Cyberataki na serwery DNS należą do jednych z najpoważniejszych zagrożeń, które czyhają na użytkowników Internetu. Sfałszowane odpowiedzi, które przeglądarki WWW otrzymują z serwerów DNS, mogą przyczynić się do utraty dobrego wizerunku firmy, strat finansowych, kradzieży poufnych informacji czy po prostu problemów w działaniu stron internetowych. Dzięki protokołowi DNSSEC, którym zabezpieczone są domeny w nazwa.pl, możesz być pewien, że informacje pochodzące z serwerów DNS będą wiarygodne, a Twoja domena w pełni bezpieczna. Złe dobrego początki Prawidłowe funkcjonowanie systemu Domain Name System (DNS) jest niezbędne, aby strony WWW oraz inne usługi, takie jak na przykład poczta e-mail, były dostępne i działały poprawnie. Z perspektywy czasu można powiedzieć, że system DNS zaprojektowany został bez większej dbałości o zabezpieczenia. Stworzono go w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy wszystkie serwery w sieci były dobrze znane i zaufane. Wraz z rozwojem Internetu szybko zauważono, że DNS nie jest doskonały. W 2005 roku, po trwających ponad 10 lat pracach, Internet Engineering Task Force (IETF) oficjalnie zaprezentował protokół DNSSEC (Domain Name System Security Extensions), którego celem stało się zapobieganie wielu typom ataków na serwery Domain Name System. Jak DNSSEC chroni domeny? DNSSEC umożliwia podpisywanie informacji wymienianych na poziomie serwerów nazw. Odbywa się to przy użyciu kryptografii klucza publicznego. DNSSEC tworzy łańcuch zaufania rozciągający się od serwera nazw danej domeny aż do rdzenia systemu DNS...
Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić? | nazwa.pl
20 maja 2021

Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić?

Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki... Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki może być prowadzona za pomocą różnych kanałów – reklam w portalach, social mediów, mailingów czy blogów. Warto wykorzystać synergię wielu punktów dotarcia do klienta w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Ta idea towarzyszy właśnie marketingowi wielokanałowemu. Co to jest marketing wielokanałowy? Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form dotarcia. Mówimy tu zarówno o stronach internetowych, reklamach cyfrowych, social mediach, mailingach, jak i kanałach, nazwijmy to – bardziej tradycyjnych, jak przesyłki reklamowe, katalogi, telemarketing czy reklam w tradycyjnych środkach przekazu. Metoda multi-channel marketingu powstała w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Informacje o naszej marce powinny być dostępne poprzez różnorodne przekazy. Dzięki dużej liczbie punktów, przez które firma może mieć styczność z klientami, wzrastają szanse na przeprowadzanie skutecznych działań marketingowych...
Najnowsza wersja serwerów baz danych MariaDB
1 września 2020

Najnowsze wersje oprogramowania baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 na serwerach w nazwa.pl!

Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje... Spółka nazwa.pl umożliwiła zakładanie baz danych w najnowszych wydaniach MariaDB i PostgreSQL. Nowe wersje MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 dostarczają jeszcze większą wydajność, nowe funkcjonalności, a także podwyższony poziom bezpieczeństwa. Nowe wydania serwerów baz danych często przynoszą duże zmiany, niekiedy niezgodne z poprzednimi wersjami. Aby uniknąć możliwych błędów w działaniu aplikacji, nazwa.pl umożliwiła korzystanie zarówno ze starych, jak i najnowszych wersji serwerów baz danych MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4, pozostawiając założone bazy bez zmian. Wszystkich Klientów nazwa.pl zachęcamy do samodzielnego dostosowania swoich baz do najnowszych wersji, gdyż te wcześniejsze, zarówno MariaDB, jak i PostgreSQL, po 17 października 2020 nie będą posiadały wsparcia ze strony ich twórców. Więcej informacji na temat najnowszych wersji MariaDB 10.5.5 i PostgreSQL 12.4 znajduje się na stronach mariadb.com/kb/en/mariadb-1055-release-notes/ i postgresql.org/docs/release/12.4/...

Usługa kopii zapasowej komputera z Windows
9 grudnia 2019

Usługa kopii zapasowej komputera z Windows w ofercie nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych...Firma nazwa.pl wprowadziła do swojej oferty usługę Cloud Backup, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Dane zaszyfrowane na komputerach użytkowników bezpiecznym algorytmem AES-256, chronione hasłami znanymi tylko użytkownikom komputerów, przesyłane są do bezpiecznego Data Center, z którego korzysta nazwa.pl.Rozwój oferty operatorów telekomunikacyjnych i telewizji kablowych w zakresie szybkości oferowanego dostępu do sieci Internet stworzył możliwości przesyłania dużych ilości danych oraz umożliwił korzystanie z sieci Internet w sposób, o jakim nie można było nawet marzyć kilka lat temu. Codziennością stało się słuchanie muzyki czy też oglądanie filmów przez Internet, a przesyłanie dużych ilości danych nie stanowi już problemu technicznego.Spółka nazwa.pl, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadza do swojej oferty nową, innowacyjną usługę, polegającą na wykonywaniu automatycznych kopii zapasowych danych z komputerów działających w systemie Windows. Koszt takiej usługi to zaledwie 10 zł/m‑c za 1 TB danych. Dla przedsiębiorców nazwa.pl przygotowała dodatkowo promocję polegającą na możliwości darmowego przetestowania usługi przez 90 dni na 3 komputerach.Niewątpliwą zaletą rozwiązania oferowanego przez nazwa.pl jest fakt, że dane cały...
przeprojektowanie sklepu
18 lipca 2019

Kiedy warto przeprojektować wygląd sklepu

Masz wrażenie, że strona Twojego sklepu już Ci się „opatrzyła”? Nic dziwnego, masz z nią kontakt na co dzień. Może Cię to skłonić... Masz wrażenie, że strona Twojego sklepu już Ci się „opatrzyła”? Nic dziwnego, masz z nią kontakt na co dzień. Może Cię to skłonić do decyzji o zmianie jej wyglądu, ale lepiej dwa razy się zastanów, zanim to zrobisz. Dowiedz się, jakie czynniki powinny mieć dla Ciebie znaczenie w kwestii layoutu sklepu i kiedy warto go przeprojektować. Czy powinno być ładniej? Widząc nowo powstające, konkurencyjne sklepy możesz czasem odnieść wrażenie, że Twój własny wygląda przy nich zwyczajnie „staro”. Jednak zmiana projektu na nowocześniejszy i bardziej zgodny z bieżącą modą, niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Przyzwyczajenia klientów odgrywają bardzo dużą rolę w ich doświadczeniu zakupów, przez co radykalne zmiany layoutu są bardzo ryzykowne. Klient, wchodząc na Twoją stronę zamiast bezpiecznego, znajomego miejsca, zobaczy nagle nowe, obce środowisko. Jeżeli ponadto w jego pamięci nie ugruntowała się wystarczająco mocno nazwa Twojej marki, może uznać, że znalazł się w zupełnie innym sklepie. Dlatego za decyzją o zmianie layoutu nie powinny stać jedynie względy estetyczne. Co prawda klient może odbierać odświeżony sklep jako nowocześniejszy, ale to nie przyjemność obcowania z estetyczną stroną jest najważniejsza w doświadczeniu zakupowym. Liczy się przede wszystkim funkcjonalność witryny. Nie chcemy tu jednak zniechęcać Cię do przeprojektowania layoutu sklepu, jeśli pod względem estetycznym znacznie odbiega od tego, jak wyglądają witryny konkurencji. Dla UX, o którym poniżej, te walory również mają znaczenie. Na zmiany mające na celu...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(5)
  • Optymalizacja(1)
  • Hosting, Domeny(239)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.