Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Bezpieczeństwo plików
    • Cloud Backup dla Windows 7/8/10
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików.

  • Domeny
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Hosting z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • WordPress
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 22 lutego 2022

Stały podgląd błędów z PHP w dzienniku Error Log na serwerze

Tagi: CloudHosting Panel PHP
Stały podgląd błędów z PHP w dzienniku Error Log na serwerze | nazwa.pl

Zdecydowana większość stron internetowych jest zbudowana w oparciu o język PHP. Wszelkie zmiany na tych stronach, wynikające z ich przebudowy lub dostosowywania do nowych wersji interpretera, mogą powodować powstawanie mniej lub bardziej poważnych błędów w składni skryptów. Takie nieprawidłowości nie zawsze będą widoczne w postaci komunikatów na samej stronie, co dodatkowo będzie utrudniać ich analizę. Jak zatem sprawdzić, czy nasza witryna działa poprawnie dla każdego użytkownika, który ją odwiedza? Między innymi o tym dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy!

PHP jest językiem skryptowym, interpretowanym w całości przez serwer hostingowy. Ilekroć ktoś odwiedza stronę zbudowaną w oparciu o PHP, następuje wykonanie skryptu, którego końcowym efektem jest wygenerowanie kodu HTML i wyświetlenie go w przeglądarce. Duża liczba funkcji, dodatkowych rozszerzeń, możliwość integracji z wieloma źródłami danych oraz praca zaangażowanego środowiska sprawiły, że PHP jest obecnie najczęściej wykorzystywanym językiem do budowy stron internetowych.

Na ogół wraz z rozwojem każdej witryny powstaje potrzeba modyfikacji wcześniej działającego skryptu PHP tak, aby osiągnąć oczekiwany nowy rezultat. Rzadko kiedy kod PHP strony internetowej zawiera kilka linii poleceń. Z reguły jest on bardzo rozbudowany, korzysta z zewnętrznych zasobów, takich jak bazy danych czy pliki xml, lub wykonuje w trakcie swojej pracy jakieś dodatkowe czynności, np. komendy bezpośrednio z linii poleceń serwera. Z tego powodu nietrudno nawet o drobną pomyłkę przy takiej modyfikacji strony.

Zasady, reguły i jeszcze raz… zasady

Każdy język programowania posiada zbiór zasad, które muszą być spełnione, aby skrypt w nim napisany wykonał się poprawnie. Jakiekolwiek odstępstwa od poprawności składni mogą albo spowodować wyświetlenie błędu, albo nieprawidłowe zachowanie samej aplikacji. W przypadku stron opartych o PHP, dzięki CloudHosting Panel, mamy możliwość stałego podglądu błędów, które pojawiają w trakcie pracy strony internetowej. Aby w sposób ciągły wyświetlać je bezpośrednio na naszej stronie WWW, wystarczy skorzystać z opcji display_errors, która jest dostępna w ustawieniach WWW i FTP.

Włączenie funkcji display_errors w CloudHosting Panel | nazwa.pl

Włączenie na stałe funkcji display_errors w CloudHosting Panel ma jedną zasadniczą wadę. Jeżeli z niej skorzystamy, osoby odwiedzające stronę zobaczą informację o każdym błędzie, który nie jest krytyczny, czyli nie przerywa działania strony. Może być to dla nas wizerunkowo bardzo niekorzystne. Wyobraźmy sobie, że prowadzimy popularny sklep internetowy lub zapraszamy potencjalnych klientów naszego przedsiębiorstwa na firmową stronę WWW. W tym czasie programista zajmujący się naszą witryną modyfikuje ją i popełnia jakiś drobny błąd. Nie jest on krytyczny, więc strona dalej się wyświetla, natomiast z powodu włączonej opcji display_errors, PHP zgłasza nam na niej komunikat, tak jak na przykładzie poniżej:

Podgląd błędów z PHP po włączeniu display_errors | nazwa.pl

Trzeba przyznać, że takie „dodatkowe ozdobniki” na samej górze sklepu internetowego czy firmowej strony mogą skutecznie odstraszyć naszych klientów. Oczywiście zmiany na stronie można zaplanować z wyprzedzeniem, następnie przeprowadzić je i zweryfikować ich efekty, np. w godzinach nocnych, uprzednio wyłączając dostęp do strony dla użytkowników zewnętrznych. Niekiedy jednak błędy działania skryptu PHP mogą pojawić się niespodziewanie, wpływając negatywnie na sposób pracy witryny. Warto byłoby o tym wiedzieć wcześniej, zanim zgłoszą nam to klienci lub  spostrzeżemy się np. że nie pojawiają się nowe zamówienia. Czy mamy jakąkolwiek możliwość weryfikowania błędów składni skryptów PHP bez włączania opcji display_errors?

Jak zwykle – nazwa.pl przychodzi z pomocą!

W przypadku tradycyjnych hostingów diagnozowanie błędów PHP możliwe jest tylko poprzez monitorowanie komunikatów, które pojawiają się na samej stronie dzięki display_errors. Niestety, posiadając na stałe włączoną tę opcję, nie tylko my będziemy widzieli te błędy. Zobaczą je też nasi klienci.

Oferowany przez nazwa.pl CloudHosting, poza najbardziej zaawansowaną technologią sprzętową, charakteryzuje się również bardzo rozbudowanym zapleczem systemowym, stworzonym przez naszych inżynierów i pozwalającym nam na wdrażanie rozwiązań, których rzeczywiście potrzebują nasi użytkownicy. Wsłuchując się w Wasz głos, na wszystkich serwerach CloudHosting uruchomiliśmy rozszerzone logowanie błędów z PHP, które realizowane jest do systemowego dziennika błędów. Każdy właściciel serwera może w ciągu kilku chwili sprawdzić jego zapis z poziomu CloudHosting Panel. Czy wiesz, że dziennik błędów czuwa także na Twoim serwerze przez cały czas, bez względu na to, czy masz włączoną opcję display_errors, czy zdecydowałeś się jej nie włączać?


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera?

WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY:

  • Logi serwera
  • Serwer HTTP – kody odpowiedzi
  • Kody diagnostyczne serwera WWW

No dobrze, ale gdzie jest ten Error Log?

Dziennik błędów jest elementem systemu logów każdej usługi CloudHosting. Dostępny jest poprzez CloudHosting Panel, do którego można zalogować się z poziomu Panelu Klienta nazwa.pl lub poprzez adres https://admin.nazwa.pl. CloudHosting Panel to narzędzie, dzięki któremu – z poziomu przeglądarki WWW na komputerze czy np. smartfonie – można konfigurować wszystkie istotne funkcje na swoim hostingu. Jedną z opcji CloudHosting Panel są szczegółowe statystyki serwera oraz zapisy jego logów dostępne w postaci dwóch dzienników: dostępu (Access Log) i błędów (Error Log). Aby odczytać te dzienniki, wystarczy po zalogowaniu do CloudHosting Panel wybrać menu Statystyki, a następnie Logi serwera.

Weryfikacja zapisów dziennika dostępu i dziennika błędów w CloudHosting Panel | nazwa.pl

CloudHosting Panel umożliwia weryfikację zapisów dziennika dostępu i dziennika błędów do 30 dni wstecz. Można pobrać logi z konkretnego dnia lub wyświetlić ostatnie zapisy, które zostały odnotowane na podstawie tego, jak pracuje umieszczona na serwerze strona WWW. Zatem jeżeli chcemy zdiagnozować problem, który wystąpił w konkretnym dniu, wystarczy że pobierzemy zapisy dziennika błędów z tego dnia. Natomiast, gdy zauważyliśmy problem w działaniu strony, np. przed chwilą lub chcemy prewencyjnie sprawdzić, czy strona pracuje w 100% poprawnie, w zupełności wystarczy podgląd ostatnich zapisów Error Log.

Nie ma się czego bać!

Mimo że na pierwszy rzut oka zapisy dziennika błędów mogą wydawać się niezrozumiałe, to już po chwili bez większego problemu odnajdziemy w nich to, co pozwoli nam na naprawienie potencjalnych nieprawidłowości w działaniu strony WWW. Error Log to chronologiczny zapis wydarzeń, które zostały zaklasyfikowane przez serwer jako niewłaściwe. Ujęte są w nim błędy pracy interpretera PHP, który jest odpowiedzialny za generowanie dynamicznych stron WWW. Interpreter PHP przetwarza skrypt do zrozumiałego dla przeglądarek, i wysyłanego przez serwer do użytkownika odwiedzającego witrynę, HTML-u. Każde odstępstwo od reguł, które wyznacza składnia PHP, może albo spowodować całkowity brak strony i pojawienie się błędu 500, albo dalszą pracę skryptu, ale z jakimiś problemami, co w efekcie może doprowadzać do różnych negatywnych zdarzeń. Aby zobrazować, na ile jest to niebezpieczne, można wskazać chociażby błąd przyjęcia zamówienia w sklepie internetowym czy brak możliwości nawiązania połączenia z systemem obsługującym płatności online. Konsekwencje takiej, nazwijmy to, częściowo działającej strony WWW, mogą być dla nas bardzo poważne! O ile szybko możemy zorientować się, że nasz sklep zupełnie nie pracuje, bo wyświetla się błąd 500, to w przypadku pozornego działania strony już nie mamy takiej wiedzy. A to, co dzieje się na zapleczu sklepu, może być równie poważne w skutkach, jak jego całkowita niedostępność. Dlatego szczególnie wówczas, gdy nie korzystamy z funkcji display_errors, warto od czasu do czasu przeglądać zapisy dziennika błędów dostępnego przez CloudHosting Panel. Analizując jego zapisy, szybko dowiemy się, jakie potencjalne problemy pojawiają się podczas działania naszej strony.

Przyjrzyjmy się przykładom

Jak wiele jest stron internetowych zbudowanych w oparciu o PHP, tak wiele jest możliwych błędów, które w trakcie ich pracy mogą się pojawić. Dlatego na początek przeanalizujmy przykładowy schemat zapisu, który jest umieszczany w Error Log, aby lepiej zrozumieć, jak należy go interpretować.

[Tue Dec 21 14:59:23.519567 2021] [proxy_fcgi:error] [pid 775:tid 140585928533760] [client 192.168.0.1:64705] AH01071: Got error ‘PHP message: B\xc5\x82\xc4\x85d INSERT, UPDATE cWP_Hook->do_action, WP_Hook->apply_filters, call_user_func_array, _wp_cron, spawn_cron, set_transient, add_option\nPHP message: B\xc5\x82\xc4\x85d INSERT, UPDATE command denied to ur->install_actions, Astra_Theme_Background_Updater->test_cron, set_transient, add_option\nPHP message: B\xc5\x82\xc4\x85d INSERT, UPDATE command denied to user ‘username’@’10.0.0.1Updater->test_cron, set_transient, add_option\n’, referer: http://jakasdomena.pl/witaj-swiecie/#comment-2929

Pierwsza część komunikatu dodanego do dziennika błędów rozpoczyna się od podanej, w nawiasie kwadratowym, dokładnej daty określającej pojawienie się błędu. W naszym przypadku jest to część komunikatu zaznaczona na żółto – 21 grudnia 2021 roku o godz. 14:59:23. Kolejna część komunikatu, zaznaczona w przykładzie na zielono, to informacja o tym, który system na serwerze zgłosił dany błąd i jaki był numer id procesu obarczonego błędem (pid, czyli process id). Te informacje mogą być przydatne dla administracji serwera, ale przy analizie błędów PHP możemy je pominąć – zostały na naszym przykładzie zaznaczone na zielono. Dalszy zapis, zaznaczony na pomarańczowo [client 192.168.0.1:64705], informuje nas, z jakiego IP łączyła się osoba, której wejście na stronę wygenerowało dany błąd. U nas jest to adres 192.168.0.1.

Następnie w Error Log widzimy, oznaczony w przykładzie na czerwono, kod diagnostyczny serwera AH01071: Got error. To informacja, że serwer odnotował błąd związany z PHP. Zapis za określeniem „Got error:” to konkretna informacja pochodząca z interpretera PHP, którą przy włączonej opcji display_errors zobaczylibyśmy na naszej stronie internetowej. Ten komunikat wyjaśnia, na jaki błąd napotkał interpreter PHP. Mamy tu zgłoszony problem: INSERT, UPDATE command denied, co oznacza, że PHP nie mógł wykonać operacji INSERT i UPDATE do bazy danych strony WWW, prawdopodobnie ze względu na zbyt mały rozmiar bazy do wykonania tych czynności. Ostatnią częścią komunikatu błędu jest „referer”, czyli adres URL, który spowodował wygenerowanie określonego błędu. W powyższym przykładzie adresem URL skryptu jest: http://jakasdomena.pl/witaj-swiecie/#comment-2929.

Skoro umiemy już czytać zapisy Error Log, pora aby wymienić kilka typowych zapisów dziennika błędów i w skrócie je omówić. Oprócz samego komunikatu pod każdym z przykładów wyjaśnimy przyczynę powstania takiego zapisu wraz z sugestią, co należy zrobić, aby taki błąd więcej się nie pojawiał.

Przykład 1:

[Mon Jan 17 14:01:30.839966 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 46:tid 139678528689920] [client 192.168.0.221:63431] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Fatal error:  Uncaught Error: Call to undefined function set_magic_quotes_runtime() in /home/server000000/ftp/common.php:41\nStack trace:\n#0 /home/server000000/ftp/profile.php(32): include()\n#1 {main}\n  thrown in /home/server000000/ftp/common.php on line 41’, referer: http://jakasdomena.pl

Przyczyna błędu: Funkcja set_magic_quotes_runtime została wycofana począwszy od  PHP 5.3 i ostatecznie usunięta w PHP 7.0.
Rozwiązanie: Należy zaktualizować aplikację, aby była zgodna z najnowszą wersją PHP, lub włączyć na serwerze obsługę starszych wersji PHP.

Przykład 2:

[Sat Jan 15 22:50:40.863671 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 1126:tid 139874191533824] [client 192.168.0.203:60644] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Deprecated:  Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/server000000/ftp/includes/functions.php on line 1273 PHP message: PHP Deprecated:  Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/server000000/ftp/includes/functions.php on line 1273’

Przyczyna błędu: Funkcja magic_quotes była w PHP dostępna do wersji PHP 5.3, a od wersji PHP 7.4 jest całkowicie wycofana (deprecated), przez to skrypt w tym miejscu zwraca komunikat ‘false’.
Rozwiązanie: Należy poprawić skrypt, aby był zgodny z najnowszą wersją PHP, lub skorzystać z obsługi starszych wersji PHP, w ramach których ta funkcja jest dostępna.

Przykład 3:

[Sat Jan 15 06:39:20.177702 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 46:tid 139873478481664] [client 192.168.22.22:13229] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Warning:  call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function ‘false’ not found or invalid function name in /home/server000000/ftp/jakasdomena.pl/wp-includes/class-wp-hook.php on line 286′

Przyczyna błędu: Funkcja call_user_func_array zamiast oczekiwanej wartości otrzymała ‘false’. Taki błąd może występować w przypadku WordPressa, w którym często pojawiają się błędne deklaracje add_action w pliku functions.php motywu.
Rozwiązanie: Na ogół w takich przypadkach pomaga aktualizacja wykorzystywanego motywu WordPressa do wersji zgodnej z używaną wersją skryptu.

Przykład 4:

[Mon Jan 17 23:00:28.580498 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 46:tid 140009924351744] [client xx.xx.75.42:43780] AH01071: Got error ‘n /home/serverxxxxxx/ftp/pl/ofertad.inc.php on line 179

Przyczyna błędu: Błędy readdir() odnoszą się do problemu z uzyskaniem dostępu do wskazanej ścieżki lub pliku, stanowiących argument jakiejś funkcji.
Rozwiązanie: W takim przypadku należy sprawdzić, czy funkcja odnosi się do istniejącej struktury katalogów/plików na serwerze lub czy katalogi/pliki nie mają ustawionych zbyt restrykcyjnych praw dostępu (chmod).

Przykład 5:

[Sun Jan 16 02:45:43.244953 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 2905:tid 139848421959424] [client 192.168.0.23:41342] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Warning:  session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/server000000/ftp/include/nav.php on line 28’

Przyczyna błędu: Pojawienie się błędu opisanego jako „session_start(): Cannot start session when headers already sent” oznacza, że skrypt, który próbował rozpocząć sesję za pomocą session_start(), nie mógł tego zrobić, gdyż sesja została rozpoczęta już wcześniej, prawdopodobnie automatycznie, np. w wyniku obecności jakiejś treści lub pustych linii w skrypcie nav.php.
Rozwiązanie: W takim przypadku konieczna jest weryfikacja, czy skrypt generujący błąd nie posiada żadnych pustych linii lub ukrytych znaków po znaczniku <?php na początku, ale przed session_start();.

Przykład 6:

[Sun Jan 16 02:45:43.245363 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 2905:tid 139848421959424] [client 192.168.23.12:41342] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Notice:  Undefined index: name_server in /home/server000000/ftp/index.php on line 129’

Przyczyna błędu: Komunikat informuje o braku deklaracji index’u name_server w skrypcie.
Rozwiązanie: Ponieważ konstrukcja skryptu jest błędna, a index name_server jest deklarowany tylko w przesyłanym formularzu, lub po prostu nie istnieje w tablicy zmiennych, konieczne jest jego prawidłowe zdeklarowanie.

Przykład 7:

[Mon Dec 20 17:27:29.626382 2021] [proxy_fcgi:error] [pid 1200:tid 140117863819008] [client 192.168.0.23:39132] AH01071: Got error ‘Passing INI directive through FastCGI: unable to set ‘smtp_server’\n’

Przyczyna błędu: Błąd opisany jako „Passing INI directive through FastCGI” oznacza, że niektóre z komend konfiguracyjnych PHP, umieszczonych w pliku .htaccess, nie są dozwolone przez serwer.
Rozwiązanie: W takim wypadku trzeba zweryfikować zawartość plików .htaccess (w katalogu skryptu i w katalogach nadrzędnych), eliminując nieakceptowane przez serwer komendy konfiguracyjne.

Przykład 8:

[Tue Jan 18 10:01:12.168399 2022] [proxy_fcgi:error] [pid 10595:tid 140325558486784] [client 192.168.23.22:3074] AH01071: Got error ‘PHP message: PHP Warning:  file_get_contents(katalog/plik_test): failed to open stream: No such file or directory in /home/server000000/ftp/ture/wp-content/plugins/mywpguru/mywpguru.php on line 41’

Przyczyna błędu: Funkcja file_get_contents w przedstawionym przykładzie odwołuje się do pliku za pomocą ścieżki względnej katalog/plik_test. Na serwerze konieczne jest realizowanie odwołań poprzez ścieżkę bezwzględną (całkowitą).
Rozwiązanie: Zakładając, że plik_test istnieje, należy skorygować ustawienie w skrypcie: /home/server000000/ftp/ture/wp-content/plugins/mywpguru/mywpguru.php, i wprowadzić w nim pełen adres do plik_test, który miałby postać: /home/server000000/ftp/ture/wp-content/plugins/mywpguru/katalog/plik_test.

Nie taki błąd straszny, jak go malują 🙂

CloudHosting Panel to doskonałe narzędzie do analizy wszelkich problematycznych sytuacji, które mogą pojawiać się w trakcie pracy ze stroną internetową. Znajomość funkcji dostępnych w CloudHosting Panel umożliwia wygodną obsługę stron, nie tylko programistom, którzy je tworzą, ale również użytkownikom codziennie na nich pracującym. Zapisy Error Log, które są dostępne w Panelu, zawierają bogatą historię wszelkich zdarzeń, które mogły mieć wpływ na poprawne wyświetlanie strony WWW. Ponieważ CloudHosting Panel zapewnia dostęp do logów aż z 30 dni wstecz, można w każdym momencie wygodnie zdiagnozować i usunąć wszelkie problemy, o których właściciel strony mógł nawet potencjalnie nie zdawać sobie sprawy. Zdarzyć się może, jak pokazuje chociażby przykład nr 2 z naszego artykułu, że niektóre funkcje mogą być wycofywane w kolejnych wersjach interpretera PHP, a co za tym idzie – strona, która wcześniej działała poprawnie, z nową wersją PHP może mieć już jakiś problem. Dlatego warto regularnie przeglądać zapisy dziennika błędów. A można to robić, nie martwiąc się o konfigurację ustawienia display_errors dla PHP. Serwery CloudHosting dbają samodzielnie o zbieranie wszelkich niezbędnych informacji diagnostycznych, odnotowując wszystkie zdarzenia, które mają miejsce w związku z działaniem każdej pojedynczej strony internetowej.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Cyber Monday w nazwa.pl
29 listopada 2021

Cyber Monday – Czarny Piątek sklepów internetowych

Black Friday to nie jedyny dzień tzw. „czarnych” promocji. Tuż po weekendzie mamy bowiem kolejne święto... Black Friday to nie jedyny dzień tzw. „czarnych” promocji. Tuż po weekendzie mamy bowiem kolejne święto zakupów, tym razem skierowane jedynie do internautów. To Cyber Monday. Jaka jest jego historia i jak bardzo jest popularny? Początki Cyber Monday Czarny Piątek, którego tradycja sięga lat 60. XX wieku, siłą rzeczy powstał jako dzień tanich zakupów w tradycyjnych sklepach. Były one dosłownie szturmowane przez klientów wręcz żądających atrakcyjnych promocji i wyprzedaży. Nowe tysiąclecie przyniosło ze sobą rozkwit handlu internetowego, co sprawiło, że część z tych kupujących przeniosła się w sposób naturalny do sieci. Dniem, w którym sklepy internetowe notowały największą sprzedaż, był poniedziałek bezpośrednio po Black Friday. Klienci, zajęci w piątek zakupami w tradycyjnych sklepach, sprawdzali wtedy, czy w sieci również pojawiły się ciekawe oferty. Rynek e-commerce szybko na to zareagował. W 2005 roku National Retail Federation zaproponowała nazwę Cyber Monday oznaczającą właśnie pierwszy poniedziałek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W tym dniu sklepy internetowe miały przygotowywać dla internautów szczególnie atrakcyjne promocje. NRF uruchomił następnie stronę internetową CyberMonday.com, na której gromadzone były dostępne w sklepach oferty. Dziś niewiele osób o tym pamięta, bo tego typu serwisów porównujących najlepsze oferty jest bardzo dużo...
Nowe funkcjonalności w CloudHosting Panel w nazwa.pl
24 listopada 2021

Nowe funkcjonalności w CloudHosting Panel

Jesteście niewyczerpanym źródłem nowych pomysłów na rozwój CloudHosting Panel. Dziękujemy Wam za zgłoszone uwagi... Jesteście niewyczerpanym źródłem nowych pomysłów na rozwój CloudHosting Panel. Dziękujemy Wam za wszystkie zgłoszone uwagi i sugestie. W dowód wdzięczności za Wasze zaangażowanie postanowiliśmy odłożyć inne projekty i czym prędzej wprowadzić zmiany, które ułatwią Wam pracę z nowym narzędziem 😊 Jak to się zwykło mówić „co człowiek to opinia”. Ponieważ jednak wiele z Waszych opinii pokrywało się, było to dla nas jasnym sygnałem dotyczącym oczekiwań, które macie wobec CloudHosting Panel. Chcąc, aby stworzone przez nas narzędzie było nie tylko piękne, ale również usprawniało Waszą pracę, przystąpiliśmy do realizacji nowych funkcjonalności już od momentu otrzymania pierwszych uwag. Sortowanie w wykazach i procentowe zajętości dyskowe Na pierwszy ogień zmian w CloudHosting Panel, poszły funkcjonalności, z których korzystacie najczęściej. Wykazy kont e-mail, domen i baz danych zyskały nowe możliwości sortowania, dzięki którym o wiele szybciej znajdziecie potrzebne informacje, szczególnie jeżeli posiadacie wiele skonfigurowanych wpisów. Oprócz samego sortowania na wykazach pojawiła się również informacja o procentowych zajętościach dyskowych. Nie zrezygnowaliśmy jednak z oznaczania kolorowymi wskaźnikami tych zajętości, gdyż taki system prezentacji pozwoli Wam w szybki sposób wychwycić usługi z dużym wykorzystaniem oznaczone kolorem czerwonym...
Korzystaj z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL - zwiększ bezpieczeństwo i wydajność swojej strony WWW! | nazwa.pl
25 maja 2021

Korzystaj z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL – zwiększ bezpieczeństwo i wydajność swojej strony WWW!

Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych... Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych serwisów internetowych. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP oraz kolejnych wersji silników baz danych, rodzi się konieczność aktualizacji tego oprogramowania na usłudze, z której korzystasz. Jest to niezbędne, przede wszystkim, dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz wydajności działania stron WWW, które uruchamiasz na hostingu. W ramach wszystkich pakietów hostingowych nazwa.pl możesz korzystać z aktualnych wersji baz MariaDB 10.5 i PostgreSQL 13 oraz z PHP w wersji 8. Jeśli korzystasz z niewspieranej przez twórców PHP wersji tego języka lub z niewspieranych wersji baz danych, masz możliwość zaktualizować je samodzielnie lub zlecić nam ten proces. Jeżeli nie zamierzasz nic zmieniać, wystarczy, że zamówisz dodatkową usługę „Obsługa starszych wersji PHP i baz danych”. Przypominamy, że bezpłatna obsługa PHP 7.2 oraz MariaDB 10.1 i PostgreSQL 9.3, na serwerach nazwa.pl, kończy się 30.06.2021 r. PHP Język PHP jest powszechnie stosowany do tworzenia skryptów uruchamianych po stronie serwera. Oferuje cały szereg narzędzi przydatnych dla każdego webmastera i właściciela strony, a także znajduje zastosowanie w tworzeniu programów działających w trybie graficznym czy też przetwarzania danych z poziomu wiersza poleceń...
Program pocztowy Cloud mail w nowej odsłonie | nazwa.pl
26 sierpnia 2020

Dziękujemy Wam Klienci za pomoc w rozwoju Cloud Mail

Wsłuchując się w głosy Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie... Wsłuchując się w głosy naszych Klientów, regularnie się rozwijamy, udoskonalając swoje usługi i wprowadzając najnowsze technologie. Tak jest też w przypadku programu pocztowego Cloud Mail, który wkroczył niedawno w nowy wymiar. Od połowy lipca Klienci nazwa.pl mogą korzystać z jego udoskonalonej wersji, która oferuje szereg udogodnień, zarówno w obszarze funkcjonalności, jak i technologii. Mimo że aplikacja dostępna jest od niedawna, od początku cieszy się dużym uznaniem i sympatią użytkowników. Mocno wzięliśmy sobie do serca uwagi naszych użytkowników korzystających z programu pocztowego przez WWW. Najnowsza jego odsłona charakteryzuje się nowoczesnym designem, przejrzystym i intuicyjnym interfejsem oraz szeregiem dodatkowych usprawnień. Cloud Mail zachował dotychczasowe funkcjonalności Active.office, które jednak znacznie udoskonaliliśmy i rozbudowaliśmy. Od momentu uruchomienia aplikacji, w odpowiedzi na zgłaszane nam oczekiwania, na bieżąco wprowadzamy w niej kolejne ulepszenia. Twój głos jest dla nas ważny W procesie rozwoju naszych usług zawsze wsłuchujemy się w potrzeby naszych Klientów, dlatego specjalnie dla użytkowników aplikacji Cloud Mail, wprowadziliśmy w niej dodatkowe funkcjonalności. Możemy do nich zaliczyć między innymi wyszukiwarkę wiadomości, która pozwala zdefiniować zakres dat jako dodatkowy parametr procesu przeszukiwania folderu...
Dlaczego kupują? Motywacje klientów sklepów internetowych. | nazwa.pl
23 czerwca 2020

Dlaczego kupują? Motywacje klientów sklepów WWW

Aby osiągnąć sukces w e-commerce, należy zrozumieć, co sprawia, że klienci dokonują zakupów w tym, a nie innym sklepie... Aby osiągnąć sukces w e-commerce, należy zrozumieć, co sprawia, że klienci dokonują zakupów w tym, a nie innym sklepie internetowym. Poznanie ich motywacji pozwala lepiej przygotować strategię biznesową i skuteczniej prowadzić działania marketingowe. Co zatem sprawia, że klienci decydują się skorzystać z oferty danego sprzedawcy? Czy oferować szeroki asortyment? Budując ofertę sklepu internetowego, możemy dojść do wniosku, że im więcej produktów, tym lepiej. Wtedy jest przecież większa szansa, że klient znajdzie u nas to, czego szuka. Ma to jednak dwa oblicza. Z jednej strony duży asortyment pozwala dotrzeć do nas klientom, którzy szukają konkretnej rzeczy. Używając porównywarki cen czy przeczesując Allegro, starają się wybrać dla siebie dany produkt w atrakcyjnej cenie. Jeśli nasza oferta jest szeroka, mamy szansę przyciągnąć do sklepu większą liczbę klientów i być może skłonić ich do dalszych zakupów przywiązując do własnej marki lub stosując zabiegi takie jak remarketing. Z drugiej strony klient, który trafia do naszego sklepu, nie będąc zdecydowanym na konkretny produkt, może być przytłoczony zbyt dużym asortymentem. Zdarza się, że prowadzi to do paraliżu decyzyjnego – problemu z wyborem odpowiedniej dla siebie opcji. Klient traci w ten sposób dużo czasu, co może być dla niego frustrujące. Kolejnym jego krokiem może być opuszczenie sklepu, aby poszukać takiego, który zaoferuje mu klarowność oferty w postaci mniejszej liczby opcji do wyboru...
technolgia DNS Anycast w nazwa.pl
10 października 2018

Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa... 15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS. Zapewnia im także błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu. Eksperci Google w swoim raporcie stawiają sprawę jasno: „No matter what, faster is better and less is more” – „bez względu na wszystko, szybciej znaczy lepiej, a mniej znaczy więcej” – czytamy w opracowaniu. Firma nazwa.pl umożliwiła właśnie swoim klientom realizację tej maksymy. Serwery w technologii DNS Anycast zostały uruchomione w 15 lokalizacjach, na każdym zamieszkałym kontynencie. Co to oznacza dla klientów firmy? Okazuje się, że wdrożone rozwiązanie może znacząco zmienić rynek e-commerce w Polsce. Szybciej znaczy lepiej Badania przeprowadzone przez Google wskazują, że prawdopodobieństwo opuszczenia mobilnej strony wzrasta o 32%, jeżeli czas jej ładowania przekroczy 3 sekundy. Gdy czas ten wzrośnie z 1 do 5 sekund wskaźnik porzuceń przekroczy 90%. Z badań możemy także wyczytać, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%. Wszystko to sprowadza się do jednego – szybciej znaczy lepiej. Biorąc pod uwagę fakt, że ponad 40% zapytań DNS o polskie domeny kierowanych jest spoza Polski (dane z serwerów DNS Anycast z zapytań o 600 000 polskich domen obsługiwanych nazwa.pl), może okazać się, że rozwiązanie wprowadzone przez nazwa.pl ma znaczący wpływ na branżę e-commerce, dając klientom firmy istotną przewagę konkurencyjną...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(128)
  • CDN(24)
  • WordPress(67)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(21)
  • Poczta(18)
  • VPS(16)
  • Internet i technologia(128)
  • Webmastering(40)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.com

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 22 454 48 10 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone