Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 20 grudnia 2021

Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera?

Tagi: CloudHosting CloudHosting Panel hosting
Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera? | nazwa.pl

Słowo „server” większości z nas kojarzy się raczej jednoznacznie. Co jednak w przypadku, gdy obok niego pojawi się inne, dość dobrze znane angielskie słowo „error”. Widząc „server error”, duża grupa właścicieli stron internetowych myśli, że tu kończy się ich możliwość działania, a winę za taki, a nie inny stan rzeczy, ponosi firma hostingowa. Nic bardziej mylnego. Brzmi ciekawie? Zaraz się o tym przekonamy!

 

Chyba każdy już zdążył przyzwyczaić się do tego, że od czasu do czasu wykorzystywane przez nas elektroniczne i mechaniczne urządzenia informują o jakiś błędach czy problemach w swoim działaniu. Nikt nie jest zaskoczony, gdy ekspres do kawy wyświetli komunikat dotyczący wymaganego czyszczenia lub wymiany filtra. Pralka potrafi wysłać wiadomość typu PUSH na telefon komórkowy o problemie z pobraniem wody, a samochód może poinformować nas o niskim stanie naładowania akumulatora. Nie inaczej jest w świecie serwerów, które — działając non-stop w Internecie — odpowiadają za jeden z najważniejszych elementów dzisiejszego biznesu, którym jest publikacja stron internetowych.

Mało kto wini producenta samochodu za to, że akumulator umieszczony w jego pojeździe uległ nadmiernemu rozładowaniu. Przeważnie właściciel takiego auta myśli, że zapomniał odłączyć jakieś zużywające sporo prądu urządzenie od gniazda 12 V. Od razu taka osoba czuje na sobie „wymiar kary”, jaką może ponieść, gdyby przyszło jej z tego powodu zamawiać pomoc drogową i awaryjnie otwierać, czy uruchamiać pojazd. Trochę inaczej ta sama osoba podchodzi do swojej strony internetowej. Nierzadko można przeczytać wypowiedzi właścicieli stron WWW, którzy kategorycznie oznajmiają, że skoro ich strona funkcjonuje przez 10 lat bez żadnych problemów, to każdy ewentualny błąd z nią związany (nasz tytułowy „error”) jest wyłącznie winą firmy hostingowej udostępniającej serwer, na którym strona jest umieszczona.

Internal Server Error

W dosłownym tłumaczeniu „Internal Server Error” to błąd wewnętrzny serwera. Jest to jeden z komunikatów diagnostycznych protokołu HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol). Obok błędu 500 mamy całą rodzinę błędów rozpoczynających się na 5xx (np. 501, 503, 504 itd.), a także rozpoczynające się na 4xx (401, 404, 408 itd.) oraz kody informacyjne serii 2xx i 3xx. Wielu użytkowników Internetu spotkało się na pewno z błędem 404, który oznacza „nie znaleziono” (ang. Not found). Błąd 404 pojawia się wówczas, gdy strona internetowa odwołuje się do zasobu, którego fizycznie serwer nie jest w stanie odnaleźć. Brak, np. pliku, może być spowodowany albo niepoprawną budową linku odsyłającego, albo fizycznym usunięciem pliku z serwera. Widząc komunikat „404”, mało kto wini firmę hostingową za to, że określonego pliku na serwerze nie ma, raczej właściciel strony zastanawia się, kiedy ów plik usunął z serwera.

Kod błędu 500 Internal Server Error | nazwa.pl

Co jednak, gdy serwer nie jest w stanie dokładnie sprecyzować, jaki problem pojawił się przy przetwarzaniu strony internetowej? Nie każdą bowiem nieprawidłowość można określić na poziomie protokołu HTTP. Dlatego — gdy serwer, na którym umieszczamy swoją stronę, nie posiada informacji, jak zaprezentować dany „error”, na który napotkał — na ogół wyświetli nam komunikat „Internal Server Error”, podając jeszcze identyfikator liczbowy „500”.

500-tka na stronie WWW

Gdy na stronie internetowej, którą się zajmujemy, nagle pojawi się błąd „Internal Server Error”, często zapominamy o możliwości samodzielnej diagnostyki takiej nieprawidłowości. Jest ona niezwykle prosta, ale — aby ją skutecznie przeprowadzić — trzeba znać kilka podstawowych przyczyn, dla których serwery wyświetlają błędy 500 zamiast oczekiwanych zasobów WWW. Często, gdy już zobaczymy błąd 500, nie jest możliwe wykonanie jakichkolwiek czynności na stronie. Jeżeli korzystamy z systemu zarządzania treścią, takiego jak np. WordPress, błąd 500 może uniemożliwić nawet zalogowanie się do zaplecza strony. Wszystko zostaje zablokowane, zostaje tylko serwer, my i… wiedza, jak radzić sobie z błędami 500 na stronach WWW.

Na serwerach nazwa.pl utrzymywanych jest kilkaset tysięcy stron internetowych. Każda strona jest unikalna, każda działa niezależnie. Ale jak pokazuje statystyka, nazywana niekiedy królową nauk, dzięki tak dużej próbie można dość łatwo znaleźć charakterystyczne przyczyny, które powodują, że zamiast strony internetowej nagle pojawia się komunikat, którego nikt w tym miejscu nie chciałby zobaczyć.

Leczymy błąd 500 bez ZUS i NFZ 😊

W sytuacji nieoczekiwanego błędu 500 warto w pierwszej kolejności sprawdzić, czy nasza witryna, o ile korzysta z połączenia szyfrowanego SSL, ma ważny certyfikat. Wywoływanie części zasobów strony przez połączenie szyfrowane, a części przez połączenie nieszyfrowane, może spowodować wystąpienie komunikatu o błędzie. To jeden z przypadków, gdy strona „nagle przestaje działać”. Nagle, gdyż w określonym momencie kończy się ważność certyfikatu. To, co musimy w takim przypadku zrobić, to zaktualizować  certyfikat, korzystając z CloudHosting Panelu.

Certyfikaty SSL w CloudHosting Panel nazwa.pl

Aplikacje internetowe mogą się automatycznie aktualizować. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP, producenci oprogramowania, takiego jak np. WordPress, wydają nowe wersje swoich CMS-ów. Duża grupa właścicieli stron internetowych słusznie wyznaje zasadę, że warto włączyć automatyczne aktualizacje swoich witryn, szczególnie gdy korzystamy, jak w przypadku WordPressa, z rozwiązań o otwartym kodzie źródłowym. Takie aktualizacje mogą jednak spowodować, że strona przestanie być kompatybilna z wersją PHP, która jest ustawiona na serwerze. Podobnie jest w przypadku dodatkowych wtyczek do takiego CMS-u, które również mogą aktualizować się automatycznie, a przez to stawać się niekompatybilnymi z działającą na serwerze wersją PHP. Jeżeli pojawi się błąd 500, warto sprawdzić, czy zmiana wersji PHP go usunie. Taką zmianę w kilka chwil można wykonać, korzystając z CloudHosting Panel.

Ustawienia PHP w CloudHosting Panel nazwa.pl

Pozostając przy CMS-ach z otwartym kodem źródłowym, warto powiedzieć, że nieaktualizowanie tych aplikacji w obawie przed niekompatybilnością nowych wersji z PHP też nie jest dobrym rozwiązaniem. Często aplikacje z otwartym kodem są celem ataków hakerskich. Po takim ataku strona zostaje zawirusowana, a złośliwy kod generuje błędy 500. W analizie ataków pomagają logi Access Log serwera, które można pobrać z CloudHosting Panel.

Wiele osób zwraca uwagę na wyniki pozycjonowania swoich stron WWW. Nie ma co ukrywać, że im wyżej strona pojawia się w wynikach Google, tym większą popularność jej to zapewnia. Właściwe pozycjonowanie strony może być zaburzone przez nieodpowiednio skonfigurowane pliki robots.txt czy sitemap.xml. Te pliki (lub ich brak) mogą prowadzić do pojawiania się błędów 500. Warto już na początku tworzenia strony zadbać o odpowiednie zapisy w robots.txt i sitemap.xml, a potem, w trakcie rozbudowy witryny, na bieżąco je aktualizować.

Wraz ze wzrostem popularności strony może okazać się, że utworzona na początku baza danych nie jest w stanie pomieścić wszystkich informacji, które chcemy w niej gromadzić. Miejsce na serwerze FTP także może się wyczerpać. Takie sytuacje również mogą generować komunikaty „Internal Server Error”.

Aktualne użycie dysku na WWW | nazwa.pl

Wśród innych przyczyn występowania błędów 500 można wymienić np. próbę zmiany wersji PHP poprzez plik .htaccess, błędną konfiguracją Web Application Firewall w .htaccess, użycie magic_quotes_gpc, pętlę przekierowań czy nieprawidłową konfigurację połączenia z bazą danych.

Access Log i Error Log – prywatna kopalnia wiedzy

W zależności od tego, co jest powodem wystąpienia błędu 500 na stronie, odpowiednie zapisy, które pozwalają ustalić przyczyny problemu, wprowadzane są do dzienników zdarzeń, nazywanych logami. Logi przechowują ułożone chronologicznie informacje związane z funkcjonowaniem strony WWW. Korzystając z CloudHosting Panel każdy właściciel witryny umieszczonej na hostingu nazwa.pl ma możliwość weryfikacji dwóch typów logów – Access Log i Error Log. Zarówno w jednym dzienniku, jak i w drugim, mogą zapisywać się błędy 500 witryny internetowej.

Access Log, poza informacjami o prawidłowych wywołaniach plików strony WWW, przechowuje również informacje o błędach 500, których powodem jest wynik działania PHP. Może być to zatem błąd samego skryptu PHP czy też próba uzyskania przez PHP dostępu do nieistniejącego pliku. Poniżej przykład błędu 500, zapisanego w Access Log, związanego z nieprawidłową konfiguracją połączenia z bazą danych:

[26/Oct/2021:12:59:49 +0200] „GET/main.php?
g2_GALLERYSID=54cf2359fc39d018e068f3517bc14d4a&g2_itemId=380 HTTP/1.1” 500 0 „-”
„Mozilla/5.0 (compatible; SemrushBot/7~bl; +http://www.semrush.com/bot.html)” was1

Z kolei Error Log przechowuje informacje o problemach z konfiguracją serwera. Mogą być to zatem błędy w interpretacji ustawień pliku .htaccess, brak certyfikatu SSL czy brak uprawnień dostępu do plików. Poniżej przykład błędu związanego z użyciem niedozwolonej dyrektywy w .htaccess:

[Sun Nov 14 13:37:12.738689 2021] [core:alert] [pid 47:tid 140183773116160] [client ip] ścieżka:
SecRuleRemoveById not allowed here

Zachęcamy do zapoznania się w informacjami na temat logów serwera, które prezentujemy w Centrum Pomocy nazwa.pl pod adresem: https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/logi-serwera/.

Diagnozujmy!

Śmiało można powiedzieć, że nie taki „Internal Server Error” straszny, jak go niektórzy malują. Warunkiem poznania genezy błędu 500 na stronie jest eliminowanie potencjalnych problemów, które mogą dotyczyć naszej witryny, a których diagnostykę umożliwiają nam tak łatwo dostępne informacje w CloudHosting Panel. Narzędzie do administrowania serwerem, które udostępnia nazwa.pl, jest bowiem pierwszym miejscem, gdzie powinniśmy zajrzeć, jeżeli na naszej stronie internetowej zobaczymy informację o tytułowym błędzie wewnętrznym serwera. Szczegółowe informacje związane z analizą błędów 500 przedstawiamy natomiast w artykule dostępnym w naszym Centrum Pomocy pod adresem https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/blad-500-internal-server-error-dlaczego-sie-pojawia/.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Od czego zależy czas otwierania strony WWW? | nazwa.pl
24 sierpnia 2022

Od czego zależy czas otwierania strony WWW?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez nazwa.pl, przeciętnie aż 80% czasu otwierania strony WWW... Jak wynika z badania przeprowadzonego przez nazwa.pl, przeciętnie aż 80% czasu otwierania strony WWW przypada na jej przesłanie, a jedynie 20% na jej wygenerowanie na serwerze. Masz stronę, a Twoi klienci pochodzą głównie z Polski? Powinieneś zastanowić się, czy warto korzystać z zagranicznych serwerów, które wnoszą dodatkowe opóźnienia. Stwierdzenie, że czas, który potrzebny jest do otwarcia strony WWW, w 80% uzależniony jest od przesyłania danych może wydawać się dla wielu osób szokujący. Większość użytkowników, a nawet webmasterów, uzna, że to nieprawda i że to wydajność serwera ma największy wpływ na to, w jakim czasie otrzymamy wyniki. Popatrzmy jednak na dane, które możemy zaobserwować codziennie na serwisach opartych na WordPressie. Przeciętny czas otwarcia strony wynosi około 2 sekundy, podczas gdy skrypt PHP wykonywany jest w 0,2 sekundy. Optymalizując wydajność serwera, możemy więc zaoszczędzić nie więcej niż 0,2 sekundy, podczas gdy przyspieszenie przesyłania danych może wpłynąć na oszczędność aż 1,8 sekundy. Dlaczego więc przesyłanie danych tak długo trwa? I czy da się je skrócić? Na czas przesyłania strony WWW wpływa odległość pomiędzy przeglądarką a serwerem. Gdy tę samą stronę otwieramy, siedząc przy serwerze na drugim końcu Polski albo w Wielkiej Brytanii, to czasy mogą zwiększać się kilkukrotnie wraz ze wzrostem odległości. Aby zaradzić temu problemowi, wymyślono technologię Content Delivery Network (CDN), która pozwala na umieszczenie tych samych danych w różnych miejscach bliższych użytkownikowi. Nie trzeba więc przesyłać wszystkich informacji pomiędzy serwerem w Krakowie a użytkownikiem w Gdańsku czy też Londynie, bo te same informacje mogą być przechowywane na serwerach właśnie w tych miastach...
Subskrypcja - wygodna forma opłacania usług w nazwa.pl!
14 lipca 2021

Subskrypcja – wygodna forma opłacania usług w nazwa.pl!

Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym... Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym obciążaniu karty kredytowej lub płatniczej przypisanej do usługi, dzięki czemu zapewniasz ciągłość działania swoich usług i nie musisz zaprzątać sobie głowy terminami płatności. Zachowujesz jednocześnie pełną kontrolę nad wydatkami, gdyż na temat każdej operacji otrzymujesz powiadomienie, a subskrypcję możesz w każdej chwili dezaktywować w Panelu Klienta. Wraz ze wzrostem liczby transakcji, realizowanych na rynku e-commerce, dynamiczny rozwój przeżywają elektroniczne kanały płatności. Obserwujemy znaczący wzrost operacji przeprowadzanych poprzez tak zwane e-płatności, w tym przy użyciu kart kredytowych i płatniczych. Jedną z coraz powszechniej stosowanych metod są płatności subskrypcyjne, spopularyzowane w dużej mierze przez platformy streamingowe takie jak Netflix, Spotify czy YouTube. Klienci oczekują, że ich płatności będą realizowane szybko i bezpiecznie, a subskrypcja jest odpowiedzią na te postulaty, stąd decyzja o wdrożeniu tej formy płatności w nazwa.pl. Dzięki niej, praktycznie bezobsługowo, możesz dokonywać rozliczeń za usługi świadczone zarówno w modelu abonamentowym, jak i modelu za użycie. Wybierasz się w dłuższą podróż i nie będziesz mógł zrealizować płatności? Nie chcesz zaprzątać sobie głowy każdym przelewem? Płatność subskrypcyjna całkowicie rozwiązuje te kwestie...
Wybierz nowoczesny Certyfikat SSL z kodowaniem ECDSA | nazwa.pl
10 czerwca 2021

Wybierz nowoczesny Certyfikat SSL z kodowaniem ECDSA

Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony... Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony z pakietu „Bezpieczna domena” i stanowił będzie niezależną usługę w cenie 120 zł + VAT za rok. Aby zagwarantować sobie korzyści wynikające z bieżącej oferty, możesz dokonać wcześniejszego przedłużenia domen na kolejny okres abonamentowy, otrzymując do nich certyfikaty nazwaSSL, na cały okres ich rejestracji. Aby aktywować domeny na kolejny okres abonamentowy, zaloguj się do Panelu Klienta: https://www.nazwa.pl/panel/pk-domeny-twoje-domeny.html i kliknij w link „Opłać” przy domenach, które tam się znajdują. Warto także, abyś zwrócił uwagę, że w ofercie nazwa.pl od 2019 roku dostępne są dwa rodzaje certyfikatów SSL, różniące się od siebie rodzajem szyfrowania. Popularny system kodowania RSA, dostępny na rynku od ponad 40 lat, wypierany jest obecnie przez nowoczesne rozwiązanie z kodowaniem ECDSA, które zapewnia dużo wyższy poziom bezpieczeństwa od RSA. Z tego typu certyfikatu korzysta już od kilku lat serwis nazwa.pl oraz światowe koncerny Google i Facebook. Jest to niezbita rekomendacja ich wysokiego poziomu ochrony, który możesz zapewnić sobie również i Ty. Jeżeli Twoim priorytetem jest bezpieczeństwo, to zamiast certyfikatu z kodowaniem RSA, dostępnym powszechnie na rynku, wybierz certyfikat ECDSA dostępny w ofercie nazwa.pl na stronie https://www.nazwa.pl/certyfikaty-ssl/...
Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi
17 grudnia 2020

Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi

Ewolucja wymagań użytkowników i rozwój technologii wymuszają na firmach hostingowych wiele zmian. Sama cena... Ewolucja wymagań użytkowników i rozwój technologii wymuszają na firmach hostingowych wiele zmian. Sama cena przestała być głównym magnesem dla klientów, dla których usługi muszą być nie tylko tanie, ale przede wszystkim niezawodne i funkcjonalne. Coraz liczniejsza jest grupa osób, które oczekują od dostawcy kompleksowych rozwiązań, a nie tylko usług na tak zwany „start”. Czytając różne fora i grupy dyskusyjne, można by dojść do wniosku, że klienci szukają wyłącznie tanich usług, nie zważając na ich specyfikacje. To jednak nie prawda, gdyż takie osoby to zaledwie czubek góry lodowej. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z usługami hostingowymi nie zdają sobie sprawy, że jak mówi przysłowie: „co jest tanie, to jest drogie”. Pieniądze zaoszczędzone przy wyborze dostawcy usług zaowocują koniecznością późniejszego ponoszenia kosztów dodatkowych. Jak w życiu. Albo kupujesz jedną porządną rzecz, albo kilka tanich chińskich podróbek. Każdy, kto działa w sieci od dłuższego czasu wie, że koszt obsługi poczty i stron WWW to nie tylko cena serwera i domeny, ale przede wszystkim czas pracy wykwalifikowanego webmastera czy też administratora. Samodzielne skonfigurowanie zabezpieczeń domeny w postaci klucza DNSSEC, czy też wygenerowanie konfiguracji SPF, DKIM i DMARC dla poczty na własnym serwerze, potrafi przyprawić o ból głowy. Bo to bardzo zaawansowane technologie, wykorzystujące kryptografię asymetryczną, których wdrożenie wymaga wcześniejszego wielogodzinnego zapoznawania się z dokumentacją...
Polecaj usługi nazwa.pl i wygrywaj nagrody od marki Apple
8 października 2020

Webmasterze, wygraj Apple MacBook Air polecając usługi nazwa.pl!

Apple MacBook Air, Apple iPad Pro 11 i Apple iPhone XS to główne nagrody w konkursie zorganizowanym przez spółkę... Apple MacBook Air, Apple iPad Pro 11 i Apple iPhone XS to główne nagrody w konkursie zorganizowanym przez spółkę nazwa.pl. Konkurs skierowany jest w szczególności do webmasterów i osób zajmujących się obsługą informatyczną firm, ale udział może wziąć w nim każdy. Chcesz otrzymać którąś z nagród? Nowa odsłona konkursu w Programie Partnerskim nazwa.pl skierowana jest głównie do osób, które zawodowo zajmują się tworzeniem stron WWW i polecają usługi hostingowe nazwa.pl swoim klientom. Aby wygrać którąś z atrakcyjnych nagród, należy w Programie Partnerskim organizowanym przez spółkę polecić jej usługi za jak największą kwotę. Konkurs trwa od 8.10.2020 r. do 31.12.2020 r. Program Partnerski nazwa.pl w czasie trwania konkursu pozwala wszystkim jego uczestnikom uzyskać 50% prowizji od każdej wpłaty za pierwszy okres abonamentowy poleconych usług. Najwyższe prowizje w branży oferowane za zakup usług firmy, która niedawno została nominowana statuetką „Firma hostingowa roku”, stanowić mogą pokaźny, stały przychód w budżecie każdego webmastera, gdyż prowizje w Programie Partnerskim za kolejne okresy abonamentowe są stałe i wynoszą nawet 35%. Dodać należy również, że prowizje w Programie Partnerskim nazwa.pl w przeciwieństwie do wielu innych tego typu programów wypłacane są za pomocą przelewów bankowych, a nie w postaci usług firmy i to w przeciągu 24 h od zgłoszenia wypłaty w Panelu Klienta nazwa.pl...
komentarze na blogu
10 września 2019

Komentarze na blogu. Jaki rodzaj wybrać?

Komentarze na blogu są podstawą jego interakcyjnego charakteru. Dostępne są trzy główne systemy obsługi komentarzy...Komentarze na blogu są podstawą jego interakcyjnego charakteru. Dostępne są trzy główne systemy obsługi komentarzy — WordPressa, Facebooka i Disqus. Który z nich wybrać? Komentarze WordPress Zalety komentarzy WordPressa to: - brak konieczności instalacji dodatkowej wtyczki, - łatwo dostosować je do wyglądu szablonu, - nie ma konieczności posiadania konta w żadnym serwisie, - istnieje możliwość rozbudowania systemu komentarzy za pomocą wtyczek. Należą do nich np. comment-images (dodawanie zdjęć do komentarzy), gd-star-rating (dodawanie ocen) czy wpDiscuz (różne możliwości personalizacji), - administrator otrzymuje szerokie możliwości zarządzania komentarzami poprzez panel administracyjny WordPressa. Minusem tego systemu jest konieczność podawania przez użytkownika imienia i nazwiska za każdym razem, kiedy chce pozostawić komentarz. Z drugiej strony przeglądarki wyposażone są w opcje autouzupełniania, przez co swoje dane można podać jednym kliknięciem... Disqus Ten system komentarzy jest często spotykany na blogach. Ma on wiele zalet: - komentarze grupowane są w wątki, dzięki czemu odpowiedź na każdy z nich jest wyraźnie odseparowana od innych, - komentujący otrzymuje powiadomienie mailowe, gdy otrzyma odpowiedź na swój...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(246)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(70)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.