Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Cloud Backup abonamentowy
    • Cloud Backup
    Cloud Backup za użycie
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa danych na CloudHostingu
    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików.

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 40 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 20 grudnia 2021

Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera?

Tagi: CloudHosting CloudHosting Panel hosting
Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera? | nazwa.pl

Słowo „server” większości z nas kojarzy się raczej jednoznacznie. Co jednak w przypadku, gdy obok niego pojawi się inne, dość dobrze znane angielskie słowo „error”. Widząc „server error”, duża grupa właścicieli stron internetowych myśli, że tu kończy się ich możliwość działania, a winę za taki, a nie inny stan rzeczy, ponosi firma hostingowa. Nic bardziej mylnego. Brzmi ciekawie? Zaraz się o tym przekonamy!

 

Chyba każdy już zdążył przyzwyczaić się do tego, że od czasu do czasu wykorzystywane przez nas elektroniczne i mechaniczne urządzenia informują o jakiś błędach czy problemach w swoim działaniu. Nikt nie jest zaskoczony, gdy ekspres do kawy wyświetli komunikat dotyczący wymaganego czyszczenia lub wymiany filtra. Pralka potrafi wysłać wiadomość typu PUSH na telefon komórkowy o problemie z pobraniem wody, a samochód może poinformować nas o niskim stanie naładowania akumulatora. Nie inaczej jest w świecie serwerów, które — działając non-stop w Internecie — odpowiadają za jeden z najważniejszych elementów dzisiejszego biznesu, którym jest publikacja stron internetowych.

Mało kto wini producenta samochodu za to, że akumulator umieszczony w jego pojeździe uległ nadmiernemu rozładowaniu. Przeważnie właściciel takiego auta myśli, że zapomniał odłączyć jakieś zużywające sporo prądu urządzenie od gniazda 12 V. Od razu taka osoba czuje na sobie „wymiar kary”, jaką może ponieść, gdyby przyszło jej z tego powodu zamawiać pomoc drogową i awaryjnie otwierać, czy uruchamiać pojazd. Trochę inaczej ta sama osoba podchodzi do swojej strony internetowej. Nierzadko można przeczytać wypowiedzi właścicieli stron WWW, którzy kategorycznie oznajmiają, że skoro ich strona funkcjonuje przez 10 lat bez żadnych problemów, to każdy ewentualny błąd z nią związany (nasz tytułowy „error”) jest wyłącznie winą firmy hostingowej udostępniającej serwer, na którym strona jest umieszczona.

Internal Server Error

W dosłownym tłumaczeniu „Internal Server Error” to błąd wewnętrzny serwera. Jest to jeden z komunikatów diagnostycznych protokołu HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol). Obok błędu 500 mamy całą rodzinę błędów rozpoczynających się na 5xx (np. 501, 503, 504 itd.), a także rozpoczynające się na 4xx (401, 404, 408 itd.) oraz kody informacyjne serii 2xx i 3xx. Wielu użytkowników Internetu spotkało się na pewno z błędem 404, który oznacza „nie znaleziono” (ang. Not found). Błąd 404 pojawia się wówczas, gdy strona internetowa odwołuje się do zasobu, którego fizycznie serwer nie jest w stanie odnaleźć. Brak, np. pliku, może być spowodowany albo niepoprawną budową linku odsyłającego, albo fizycznym usunięciem pliku z serwera. Widząc komunikat „404”, mało kto wini firmę hostingową za to, że określonego pliku na serwerze nie ma, raczej właściciel strony zastanawia się, kiedy ów plik usunął z serwera.

Kod błędu 500 Internal Server Error | nazwa.pl

Co jednak, gdy serwer nie jest w stanie dokładnie sprecyzować, jaki problem pojawił się przy przetwarzaniu strony internetowej? Nie każdą bowiem nieprawidłowość można określić na poziomie protokołu HTTP. Dlatego — gdy serwer, na którym umieszczamy swoją stronę, nie posiada informacji, jak zaprezentować dany „error”, na który napotkał — na ogół wyświetli nam komunikat „Internal Server Error”, podając jeszcze identyfikator liczbowy „500”.

500-tka na stronie WWW

Gdy na stronie internetowej, którą się zajmujemy, nagle pojawi się błąd „Internal Server Error”, często zapominamy o możliwości samodzielnej diagnostyki takiej nieprawidłowości. Jest ona niezwykle prosta, ale — aby ją skutecznie przeprowadzić — trzeba znać kilka podstawowych przyczyn, dla których serwery wyświetlają błędy 500 zamiast oczekiwanych zasobów WWW. Często, gdy już zobaczymy błąd 500, nie jest możliwe wykonanie jakichkolwiek czynności na stronie. Jeżeli korzystamy z systemu zarządzania treścią, takiego jak np. WordPress, błąd 500 może uniemożliwić nawet zalogowanie się do zaplecza strony. Wszystko zostaje zablokowane, zostaje tylko serwer, my i… wiedza, jak radzić sobie z błędami 500 na stronach WWW.

Na serwerach nazwa.pl utrzymywanych jest kilkaset tysięcy stron internetowych. Każda strona jest unikalna, każda działa niezależnie. Ale jak pokazuje statystyka, nazywana niekiedy królową nauk, dzięki tak dużej próbie można dość łatwo znaleźć charakterystyczne przyczyny, które powodują, że zamiast strony internetowej nagle pojawia się komunikat, którego nikt w tym miejscu nie chciałby zobaczyć.

Leczymy błąd 500 bez ZUS i NFZ 😊

W sytuacji nieoczekiwanego błędu 500 warto w pierwszej kolejności sprawdzić, czy nasza witryna, o ile korzysta z połączenia szyfrowanego SSL, ma ważny certyfikat. Wywoływanie części zasobów strony przez połączenie szyfrowane, a części przez połączenie nieszyfrowane, może spowodować wystąpienie komunikatu o błędzie. To jeden z przypadków, gdy strona „nagle przestaje działać”. Nagle, gdyż w określonym momencie kończy się ważność certyfikatu. To, co musimy w takim przypadku zrobić, to zaktualizować  certyfikat, korzystając z CloudHosting Panelu.

Certyfikaty SSL w CloudHosting Panel nazwa.pl

Aplikacje internetowe mogą się automatycznie aktualizować. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP, producenci oprogramowania, takiego jak np. WordPress, wydają nowe wersje swoich CMS-ów. Duża grupa właścicieli stron internetowych słusznie wyznaje zasadę, że warto włączyć automatyczne aktualizacje swoich witryn, szczególnie gdy korzystamy, jak w przypadku WordPressa, z rozwiązań o otwartym kodzie źródłowym. Takie aktualizacje mogą jednak spowodować, że strona przestanie być kompatybilna z wersją PHP, która jest ustawiona na serwerze. Podobnie jest w przypadku dodatkowych wtyczek do takiego CMS-u, które również mogą aktualizować się automatycznie, a przez to stawać się niekompatybilnymi z działającą na serwerze wersją PHP. Jeżeli pojawi się błąd 500, warto sprawdzić, czy zmiana wersji PHP go usunie. Taką zmianę w kilka chwil można wykonać, korzystając z CloudHosting Panel.

Ustawienia PHP w CloudHosting Panel nazwa.pl

Pozostając przy CMS-ach z otwartym kodem źródłowym, warto powiedzieć, że nieaktualizowanie tych aplikacji w obawie przed niekompatybilnością nowych wersji z PHP też nie jest dobrym rozwiązaniem. Często aplikacje z otwartym kodem są celem ataków hakerskich. Po takim ataku strona zostaje zawirusowana, a złośliwy kod generuje błędy 500. W analizie ataków pomagają logi Access Log serwera, które można pobrać z CloudHosting Panel.

Wiele osób zwraca uwagę na wyniki pozycjonowania swoich stron WWW. Nie ma co ukrywać, że im wyżej strona pojawia się w wynikach Google, tym większą popularność jej to zapewnia. Właściwe pozycjonowanie strony może być zaburzone przez nieodpowiednio skonfigurowane pliki robots.txt czy sitemap.xml. Te pliki (lub ich brak) mogą prowadzić do pojawiania się błędów 500. Warto już na początku tworzenia strony zadbać o odpowiednie zapisy w robots.txt i sitemap.xml, a potem, w trakcie rozbudowy witryny, na bieżąco je aktualizować.

Wraz ze wzrostem popularności strony może okazać się, że utworzona na początku baza danych nie jest w stanie pomieścić wszystkich informacji, które chcemy w niej gromadzić. Miejsce na serwerze FTP także może się wyczerpać. Takie sytuacje również mogą generować komunikaty „Internal Server Error”.

Aktualne użycie dysku na WWW | nazwa.pl

Wśród innych przyczyn występowania błędów 500 można wymienić np. próbę zmiany wersji PHP poprzez plik .htaccess, błędną konfiguracją Web Application Firewall w .htaccess, użycie magic_quotes_gpc, pętlę przekierowań czy nieprawidłową konfigurację połączenia z bazą danych.

Access Log i Error Log – prywatna kopalnia wiedzy

W zależności od tego, co jest powodem wystąpienia błędu 500 na stronie, odpowiednie zapisy, które pozwalają ustalić przyczyny problemu, wprowadzane są do dzienników zdarzeń, nazywanych logami. Logi przechowują ułożone chronologicznie informacje związane z funkcjonowaniem strony WWW. Korzystając z CloudHosting Panel każdy właściciel witryny umieszczonej na hostingu nazwa.pl ma możliwość weryfikacji dwóch typów logów – Access Log i Error Log. Zarówno w jednym dzienniku, jak i w drugim, mogą zapisywać się błędy 500 witryny internetowej.

Access Log, poza informacjami o prawidłowych wywołaniach plików strony WWW, przechowuje również informacje o błędach 500, których powodem jest wynik działania PHP. Może być to zatem błąd samego skryptu PHP czy też próba uzyskania przez PHP dostępu do nieistniejącego pliku. Poniżej przykład błędu 500, zapisanego w Access Log, związanego z nieprawidłową konfiguracją połączenia z bazą danych:

[26/Oct/2021:12:59:49 +0200] “GET/main.php?
g2_GALLERYSID=54cf2359fc39d018e068f3517bc14d4a&g2_itemId=380 HTTP/1.1” 500 0 “-”
“Mozilla/5.0 (compatible; SemrushBot/7~bl; +http://www.semrush.com/bot.html)” was1

Z kolei Error Log przechowuje informacje o problemach z konfiguracją serwera. Mogą być to zatem błędy w interpretacji ustawień pliku .htaccess, brak certyfikatu SSL czy brak uprawnień dostępu do plików. Poniżej przykład błędu związanego z użyciem niedozwolonej dyrektywy w .htaccess:

[Sun Nov 14 13:37:12.738689 2021] [core:alert] [pid 47:tid 140183773116160] [client ip] ścieżka:
SecRuleRemoveById not allowed here

Zachęcamy do zapoznania się w informacjami na temat logów serwera, które prezentujemy w Centrum Pomocy nazwa.pl pod adresem: https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/logi-serwera/.

Diagnozujmy!

Śmiało można powiedzieć, że nie taki „Internal Server Error” straszny, jak go niektórzy malują. Warunkiem poznania genezy błędu 500 na stronie jest eliminowanie potencjalnych problemów, które mogą dotyczyć naszej witryny, a których diagnostykę umożliwiają nam tak łatwo dostępne informacje w CloudHosting Panel. Narzędzie do administrowania serwerem, które udostępnia nazwa.pl, jest bowiem pierwszym miejscem, gdzie powinniśmy zajrzeć, jeżeli na naszej stronie internetowej zobaczymy informację o tytułowym błędzie wewnętrznym serwera. Szczegółowe informacje związane z analizą błędów 500 przedstawiamy natomiast w artykule dostępnym w naszym Centrum Pomocy pod adresem https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/blad-500-internal-server-error-dlaczego-sie-pojawia/.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Kompresja obrazów do WebP przyspiesza strony WWW
6 października 2022

Kompresja obrazów do WebP przyspiesza strony WWW

Szybkość. To właśnie ona jest jednym z głównych czynników wpływających na popularność strony i jej pozycję... Szybkość. To właśnie ona jest jednym z głównych czynników wpływających na popularność strony i jej pozycję w wynikach Google. Doskonale o tym wiemy. Sieć CDN nazwa.pl zapewnia nie tylko skrócenie drogi między użytkownikiem a serwerem, przechowującym dane serwisu WWW, ale także, dzięki dodatkowej kompresji obrazów – nawet kilkukrotnie szybsze działanie strony. Uruchom automatyczną kompresję obrazów do WebP Jeżeli jesteś użytkownikiem hostingu w nazwa.pl, już dziś koniecznie aktywuj automatyczną Kompresję do WebP. W tym celu zaloguj się do CloudHosting Panel i kliknij przycisk „Aktywuj”, widoczny przy nazwie dodatku, a następnie zrealizuj zamówienie. Całość odbywa się online i już po kilku chwilach możesz cieszyć się z szybciej działającej strony WWW! Dlaczego warto korzystać z kompresji do WebP? Osoby odwiedzające strony WWW, tak samo jak crawlery Google, nie lubią czekać. Szybkość wczytywania strony internetowej jest pierwszym elementem, który buduje o niej opinię w oczach internautów. Przy tworzeniu strony WWW czy sklepu internetowego „najcięższymi” plikami są zazwyczaj grafiki i zdjęcia. Mogą one stanowić nawet 90% ogólnego rozmiaru serwisu. Do najpopularniejszych formatów graficznych zalicza się: JPEG, PNG oraz GIF, które są dobrze wszystkim znane. Automatyczna kompresja plików na hostingu nazwa.pl Właściciele serwisów internetowych obsługiwanych na CloudHostingu nazwa.pl nie muszą samodzielnie zmieniać formatu materiałów graficznych na nowoczesny WebP...
Działalność społeczna nazwa.pl
12 lipca 2022

Działalność społeczna nazwa.pl

Zbudowanie wartościowego biznesu to duże wyzwanie. Wszechobecna konkurencja powoduje, że łatwo jest zatracić poczucie... Zbudowanie wartościowego biznesu to duże wyzwanie. Wszechobecna konkurencja powoduje, że łatwo jest zatracić poczucie odpowiedzialności za to, co się robi. A właśnie ono jest tak samo ważne, jak zadowolenie klientów z oferowanych usług czy produktów. W nazwa.pl od zawsze byliśmy zaangażowani w kreowanie lepszej rzeczywistości społecznej. Z perspektywy czasu widzimy, że takie działania pozwoliły wyróżnić nas na tle innych podmiotów, nie tylko działających w branży IT. Prospołeczne działanie i zarządzanie wymaga od firmy, takiej jak nazwa.pl, dużej przejrzystości. Budowa dobrych relacji z otoczeniem jest równie ważna jak wiarygodność finansowa. O ile tę ostatnią bez trudu każdy może sprawdzić w dostępnych rejestrach, to kształtowanie kultury organizacyjnej firmy opartej na zaufaniu jest procesem postępującym w sposób ciągły i systematyczny, niedostępnym w żadnych spisach, ale pojawiającym się w świadomości klientów i pracowników. To ostatnie może wydać się dla nowicjuszy w temacie pewnym zaskoczeniem, ale w nazwa.pl doskonale wiemy, że społeczna odpowiedzialność stanowi jeden z ważniejszych elementów motywujących. Skoro firma jest zaangażowana, pracownicy czują się elementem tej istotnej aktywności. Nasze działania w tym zakresie doceniła Państwowa Inspekcja Pracy, nagradzając nazwa.pl za spełnianie najwyższych standardów w zakresie przestrzegania prawa pracy i tworzenie miejsca przyjaznego pracownikom. Cyfrowy rozwój Polski Chcąc wyróżnić podmioty, które w swoich działaniach również kierują się wartościami istotnymi z punktu widzenia ogółu społeczeństwa, co roku nazwa.pl przyznaje im swoje nagrody. To wyróżnienie, którym chcemy pokazać, że w otoczeniu biznesowym zauważamy firmy, podobnie jak my, kierujące się zasadami i zauważające to „coś więcej”, niż tylko liczbę obsługiwanych klientów czy cyfry na koncie bankowym...
CloudHosting Panel do zarządzania hostingiem w nazwa.pl
3 listopada 2021

CloudHosting Panel do zarządzania hostingiem w nazwa.pl

CloudHosting Panel to nowe narzędzie służące do zarządzania hostingiem w nazwa.pl, wykonane w nowoczesnej... CloudHosting Panel to nowe narzędzie służące do zarządzania hostingiem w nazwa.pl, wykonane w nowoczesnej stylistyce i kilku układach funkcjonalnych. Dzięki możliwościom szybkiego przełączenia widoków stanowi intuicyjne rozwiązanie dla każdego, kto kiedykolwiek korzystał z popularnych paneli, takich jak cPanel, DirectAdmin, Plesk, czy też Active.admin. Nowatorski program umożliwia również zarządzanie cache w CDN nazwa.pl oraz dostarcza bardzo wielu interesujących statystyk wykorzystania usługi. CloudHosting Panel to autorskie narzędzie przygotowane do zarządzania usługami hostingowymi nazwa.pl, które zastąpiło dotychczas używany panel Active.admin. Zapewnia ono bardzo szybkie wykonywanie funkcji administracyjnych na serwerze, w nowoczesnej stylistyce intuicyjnego interfejsu graficznego. Projektując wygląd nowego panelu, wzięto pod uwagę dotychczasowe przyzwyczajenia użytkowników, którzy korzystając wcześniej z usług innych firm, mieli dostęp do konkurencyjnych rozwiązań. Nie zapomniano jednak również o dotychczasowych Klientach, którzy otrzymali możliwość zarządzania swoimi usługami w układzie bardzo podobnym do Active.admin. Trzy układy nawigacji Projektując układ nowego narzędzia, dodano możliwość przełączania się pomiędzy widokami, które nawiązują do układów znanych w innych tego typu programach. Dzięki temu korzystanie z nowego narzędzia CloudHosting Panel będzie bardziej intuicyjne...
marketing dla pokolenia z
7 maja 2020

Jak prowadzić marketing dla pokolenia Z?

Osoby należące do pokolenia Z urodziły się po 1995 roku. Wychowały się „podłączone do Internetu”, stale korzystając z mediów... Osoby należące do pokolenia Z urodziły się po 1995 roku. Wychowały się „podłączone do Internetu”, stale korzystając z mediów społecznościowych. Przekłada się to z jednej strony na większą kreatywność, z drugiej na pewną niecierpliwość. Jak przyciągnąć ich uwagę i prowadzić marketing zgodny z systemem wartości młodych konsumentów? Wykorzystaj siłę rekomendacji Wg badań agencji Bright Local 92% konsumentów w wieku 18-34 lata ufa rekomendacjom online na równi z rekomendacjami osobistymi. W związku z tym warto wykorzystywać recenzje dla zwiększenia efektu marketingowego marki. Recenzje są najbardziej wartościowym rodzajem treści tworzonych przez użytkowników (User Generated Content), dlatego trzeba je eksponować oraz o nie zabiegać. Przede wszystkim, warto umieszczać recenzje na stronie internetowej firmy. Dzięki temu użytkownicy nabędą przekonania, że ich opinie są dla marki ważne. Równie istotne jest ułatwianie im publikowania recenzji poprzez upraszczanie procesu zamieszczania opinii. O recenzje można także zabiegać samemu. Dobrym pomysłem jest zachęcanie użytkowników do ich wystawiania za pomocą mailingu, mediów społecznościowych czy reklam remarketingowych. Warto także oferować klientom korzyści w zamian za zamieszczanie recenzji. Korzyścią niematerialną może być dla nich zamieszczanie najlepszych recenzji na stronie internetowej lub w social mediach. Z kolei korzyściami materialnymi mogą być rabaty lub nagrody...
Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl
12 września 2019

Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl

nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System... Firma nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System bezpieczeństwa monitoruje na bieżąco przesyłane przez FTP dane i w przypadku wykrycia zainfekowanych plików, uniemożliwia zapisanie ich na serwerze. Wyścig pomiędzy twórcami zabezpieczeń a hakerami próbującymi je przełamywać trwa nieustannie, co powoduje konieczność wprowadzania przez firmy hostingowe kolejnych zabezpieczeń. Jednym z nich jest wprowadzony właśnie przez nazwa.pl system anty‑exploitowy, uniemożliwiający wgrywanie szkodliwych plików na serwery za pomocą popularnego protokołu FTP. „Jak wynika z doświadczeń nazwa.pl, klienci usług hostingowych często nie zdają sobie sprawy z tego, że ich komputery lub urządzenia mobilne są zawirusowane. Złośliwe oprogramowanie pozwala na normalną pracę na zainfekowanych urządzeniach, wykradając w tym czasie zapisane na komputerach dane dostępowe do poczty elektronicznej oraz do programów służących do wgrywania stron WWW na serwer” – powiedział Rafał Lorenc, członek zarządu nazwa.pl. Gdy wirus uzyska dostęp do zapisanych na komputerze haseł, często próbuje za pomocą FTP wgrać na serwer szkodliwe oprogramowanie lub zmodyfikować pliki najczęściej instalowanych aplikacji typu WordPress. Zainfekowany serwer służy do dalszego...
czym jest remarketing?
7 sierpnia 2019

Co to jest remarketing i dlaczego musisz to wiedzieć

97% osób, które po raz pierwszy odwiedzają stronę sklepu, nie dokonuje w nim zakupu. Brzmi strasznie, prawda? Na szczęście... 97% osób, które po raz pierwszy odwiedzają stronę Twojego sklepu, nie dokonuje w nim zakupu. Brzmi strasznie, prawda? Na szczęście możesz się postarać, by te osoby pojawiły się u Ciebie ponownie. Służy do tego właśnie remarketing. Na czym polega i jak można go wykorzystać w Twoim e-biznesie? Remarketing (lub retargeting) to działania polegające na skłonieniu użytkownika do ponownych odwiedzin na stronie. Czy to działa? Łatwo możesz stać się celem kampanii remarketingowych, jeśli np. interesujesz się zakupem nowego smartfona, przeglądając modele w różnych sklepach. Wtedy gdziekolwiek spojrzysz, zaczynają się pojawiać reklamy telefonów (oczywiście tylko w internecie, ale wszystko przed nami…). Możliwe, że będzie to dla Ciebie irytujące, i tak może też zirytować część Twoich potencjalnych klientów. Statystyki pokazują jednak, że remarketing działa. Nawet ¾ zakupów może być dokonywane przez osoby, które wchodzą na stronę sklepu po raz kolejny. Czasem tych odwiedzin może być nawet kilkanaście. Kluczem do skuteczności kampanii remarketingowej jest odpowiedni wybór użytkowników, do których kierujesz działania. Można uniknąć w ten sposób wydatków nieprzekładających się na sprzedaż oraz wspomnianej irytacji odbiorców...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(157)
  • CDN(30)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(23)
  • Poczta(22)
  • VPS(17)
  • Internet i technologia(139)
  • Webmastering(41)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.com

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone