Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 20 grudnia 2021

Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera?

Tagi: CloudHosting CloudHosting Panel hosting
Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera? | nazwa.pl

Słowo „server” większości z nas kojarzy się raczej jednoznacznie. Co jednak w przypadku, gdy obok niego pojawi się inne, dość dobrze znane angielskie słowo „error”. Widząc „server error”, duża grupa właścicieli stron internetowych myśli, że tu kończy się ich możliwość działania, a winę za taki, a nie inny stan rzeczy, ponosi firma hostingowa. Nic bardziej mylnego. Brzmi ciekawie? Zaraz się o tym przekonamy!

 

Chyba każdy już zdążył przyzwyczaić się do tego, że od czasu do czasu wykorzystywane przez nas elektroniczne i mechaniczne urządzenia informują o jakiś błędach czy problemach w swoim działaniu. Nikt nie jest zaskoczony, gdy ekspres do kawy wyświetli komunikat dotyczący wymaganego czyszczenia lub wymiany filtra. Pralka potrafi wysłać wiadomość typu PUSH na telefon komórkowy o problemie z pobraniem wody, a samochód może poinformować nas o niskim stanie naładowania akumulatora. Nie inaczej jest w świecie serwerów, które — działając non-stop w Internecie — odpowiadają za jeden z najważniejszych elementów dzisiejszego biznesu, którym jest publikacja stron internetowych.

Mało kto wini producenta samochodu za to, że akumulator umieszczony w jego pojeździe uległ nadmiernemu rozładowaniu. Przeważnie właściciel takiego auta myśli, że zapomniał odłączyć jakieś zużywające sporo prądu urządzenie od gniazda 12 V. Od razu taka osoba czuje na sobie „wymiar kary”, jaką może ponieść, gdyby przyszło jej z tego powodu zamawiać pomoc drogową i awaryjnie otwierać, czy uruchamiać pojazd. Trochę inaczej ta sama osoba podchodzi do swojej strony internetowej. Nierzadko można przeczytać wypowiedzi właścicieli stron WWW, którzy kategorycznie oznajmiają, że skoro ich strona funkcjonuje przez 10 lat bez żadnych problemów, to każdy ewentualny błąd z nią związany (nasz tytułowy „error”) jest wyłącznie winą firmy hostingowej udostępniającej serwer, na którym strona jest umieszczona.

Internal Server Error

W dosłownym tłumaczeniu „Internal Server Error” to błąd wewnętrzny serwera. Jest to jeden z komunikatów diagnostycznych protokołu HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol). Obok błędu 500 mamy całą rodzinę błędów rozpoczynających się na 5xx (np. 501, 503, 504 itd.), a także rozpoczynające się na 4xx (401, 404, 408 itd.) oraz kody informacyjne serii 2xx i 3xx. Wielu użytkowników Internetu spotkało się na pewno z błędem 404, który oznacza „nie znaleziono” (ang. Not found). Błąd 404 pojawia się wówczas, gdy strona internetowa odwołuje się do zasobu, którego fizycznie serwer nie jest w stanie odnaleźć. Brak, np. pliku, może być spowodowany albo niepoprawną budową linku odsyłającego, albo fizycznym usunięciem pliku z serwera. Widząc komunikat „404”, mało kto wini firmę hostingową za to, że określonego pliku na serwerze nie ma, raczej właściciel strony zastanawia się, kiedy ów plik usunął z serwera.

Kod błędu 500 Internal Server Error | nazwa.pl

Co jednak, gdy serwer nie jest w stanie dokładnie sprecyzować, jaki problem pojawił się przy przetwarzaniu strony internetowej? Nie każdą bowiem nieprawidłowość można określić na poziomie protokołu HTTP. Dlatego — gdy serwer, na którym umieszczamy swoją stronę, nie posiada informacji, jak zaprezentować dany „error”, na który napotkał — na ogół wyświetli nam komunikat „Internal Server Error”, podając jeszcze identyfikator liczbowy „500”.

500-tka na stronie WWW

Gdy na stronie internetowej, którą się zajmujemy, nagle pojawi się błąd „Internal Server Error”, często zapominamy o możliwości samodzielnej diagnostyki takiej nieprawidłowości. Jest ona niezwykle prosta, ale — aby ją skutecznie przeprowadzić — trzeba znać kilka podstawowych przyczyn, dla których serwery wyświetlają błędy 500 zamiast oczekiwanych zasobów WWW. Często, gdy już zobaczymy błąd 500, nie jest możliwe wykonanie jakichkolwiek czynności na stronie. Jeżeli korzystamy z systemu zarządzania treścią, takiego jak np. WordPress, błąd 500 może uniemożliwić nawet zalogowanie się do zaplecza strony. Wszystko zostaje zablokowane, zostaje tylko serwer, my i… wiedza, jak radzić sobie z błędami 500 na stronach WWW.

Na serwerach nazwa.pl utrzymywanych jest kilkaset tysięcy stron internetowych. Każda strona jest unikalna, każda działa niezależnie. Ale jak pokazuje statystyka, nazywana niekiedy królową nauk, dzięki tak dużej próbie można dość łatwo znaleźć charakterystyczne przyczyny, które powodują, że zamiast strony internetowej nagle pojawia się komunikat, którego nikt w tym miejscu nie chciałby zobaczyć.

Leczymy błąd 500 bez ZUS i NFZ 😊

W sytuacji nieoczekiwanego błędu 500 warto w pierwszej kolejności sprawdzić, czy nasza witryna, o ile korzysta z połączenia szyfrowanego SSL, ma ważny certyfikat. Wywoływanie części zasobów strony przez połączenie szyfrowane, a części przez połączenie nieszyfrowane, może spowodować wystąpienie komunikatu o błędzie. To jeden z przypadków, gdy strona „nagle przestaje działać”. Nagle, gdyż w określonym momencie kończy się ważność certyfikatu. To, co musimy w takim przypadku zrobić, to zaktualizować  certyfikat, korzystając z CloudHosting Panelu.

Certyfikaty SSL w CloudHosting Panel nazwa.pl

Aplikacje internetowe mogą się automatycznie aktualizować. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP, producenci oprogramowania, takiego jak np. WordPress, wydają nowe wersje swoich CMS-ów. Duża grupa właścicieli stron internetowych słusznie wyznaje zasadę, że warto włączyć automatyczne aktualizacje swoich witryn, szczególnie gdy korzystamy, jak w przypadku WordPressa, z rozwiązań o otwartym kodzie źródłowym. Takie aktualizacje mogą jednak spowodować, że strona przestanie być kompatybilna z wersją PHP, która jest ustawiona na serwerze. Podobnie jest w przypadku dodatkowych wtyczek do takiego CMS-u, które również mogą aktualizować się automatycznie, a przez to stawać się niekompatybilnymi z działającą na serwerze wersją PHP. Jeżeli pojawi się błąd 500, warto sprawdzić, czy zmiana wersji PHP go usunie. Taką zmianę w kilka chwil można wykonać, korzystając z CloudHosting Panel.

Ustawienia PHP w CloudHosting Panel nazwa.pl

Pozostając przy CMS-ach z otwartym kodem źródłowym, warto powiedzieć, że nieaktualizowanie tych aplikacji w obawie przed niekompatybilnością nowych wersji z PHP też nie jest dobrym rozwiązaniem. Często aplikacje z otwartym kodem są celem ataków hakerskich. Po takim ataku strona zostaje zawirusowana, a złośliwy kod generuje błędy 500. W analizie ataków pomagają logi Access Log serwera, które można pobrać z CloudHosting Panel.

Wiele osób zwraca uwagę na wyniki pozycjonowania swoich stron WWW. Nie ma co ukrywać, że im wyżej strona pojawia się w wynikach Google, tym większą popularność jej to zapewnia. Właściwe pozycjonowanie strony może być zaburzone przez nieodpowiednio skonfigurowane pliki robots.txt czy sitemap.xml. Te pliki (lub ich brak) mogą prowadzić do pojawiania się błędów 500. Warto już na początku tworzenia strony zadbać o odpowiednie zapisy w robots.txt i sitemap.xml, a potem, w trakcie rozbudowy witryny, na bieżąco je aktualizować.

Wraz ze wzrostem popularności strony może okazać się, że utworzona na początku baza danych nie jest w stanie pomieścić wszystkich informacji, które chcemy w niej gromadzić. Miejsce na serwerze FTP także może się wyczerpać. Takie sytuacje również mogą generować komunikaty „Internal Server Error”.

Aktualne użycie dysku na WWW | nazwa.pl

Wśród innych przyczyn występowania błędów 500 można wymienić np. próbę zmiany wersji PHP poprzez plik .htaccess, błędną konfiguracją Web Application Firewall w .htaccess, użycie magic_quotes_gpc, pętlę przekierowań czy nieprawidłową konfigurację połączenia z bazą danych.

Access Log i Error Log – prywatna kopalnia wiedzy

W zależności od tego, co jest powodem wystąpienia błędu 500 na stronie, odpowiednie zapisy, które pozwalają ustalić przyczyny problemu, wprowadzane są do dzienników zdarzeń, nazywanych logami. Logi przechowują ułożone chronologicznie informacje związane z funkcjonowaniem strony WWW. Korzystając z CloudHosting Panel każdy właściciel witryny umieszczonej na hostingu nazwa.pl ma możliwość weryfikacji dwóch typów logów – Access Log i Error Log. Zarówno w jednym dzienniku, jak i w drugim, mogą zapisywać się błędy 500 witryny internetowej.

Access Log, poza informacjami o prawidłowych wywołaniach plików strony WWW, przechowuje również informacje o błędach 500, których powodem jest wynik działania PHP. Może być to zatem błąd samego skryptu PHP czy też próba uzyskania przez PHP dostępu do nieistniejącego pliku. Poniżej przykład błędu 500, zapisanego w Access Log, związanego z nieprawidłową konfiguracją połączenia z bazą danych:

[26/Oct/2021:12:59:49 +0200] „GET/main.php?
g2_GALLERYSID=54cf2359fc39d018e068f3517bc14d4a&g2_itemId=380 HTTP/1.1” 500 0 „-”
„Mozilla/5.0 (compatible; SemrushBot/7~bl; +http://www.semrush.com/bot.html)” was1

Z kolei Error Log przechowuje informacje o problemach z konfiguracją serwera. Mogą być to zatem błędy w interpretacji ustawień pliku .htaccess, brak certyfikatu SSL czy brak uprawnień dostępu do plików. Poniżej przykład błędu związanego z użyciem niedozwolonej dyrektywy w .htaccess:

[Sun Nov 14 13:37:12.738689 2021] [core:alert] [pid 47:tid 140183773116160] [client ip] ścieżka:
SecRuleRemoveById not allowed here

Zachęcamy do zapoznania się w informacjami na temat logów serwera, które prezentujemy w Centrum Pomocy nazwa.pl pod adresem: https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/logi-serwera/.

Diagnozujmy!

Śmiało można powiedzieć, że nie taki „Internal Server Error” straszny, jak go niektórzy malują. Warunkiem poznania genezy błędu 500 na stronie jest eliminowanie potencjalnych problemów, które mogą dotyczyć naszej witryny, a których diagnostykę umożliwiają nam tak łatwo dostępne informacje w CloudHosting Panel. Narzędzie do administrowania serwerem, które udostępnia nazwa.pl, jest bowiem pierwszym miejscem, gdzie powinniśmy zajrzeć, jeżeli na naszej stronie internetowej zobaczymy informację o tytułowym błędzie wewnętrznym serwera. Szczegółowe informacje związane z analizą błędów 500 przedstawiamy natomiast w artykule dostępnym w naszym Centrum Pomocy pod adresem https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/blad-500-internal-server-error-dlaczego-sie-pojawia/.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Statystyki w Mailer Panel | nazwa.pl
31 marca 2025

Statystyki w Mailer Panel

Usługa Email Marketing zostanie wzbogacona o możliwość analizy skuteczności prowadzonych kampanii mailingowych... Usługa Email Marketing zostanie wzbogacona o możliwość analizy skuteczności prowadzonych kampanii mailingowych. Kończymy pracę nad nowym modułem statystyk, który umożliwi sprawdzanie wyników wysyłek w przejrzystej i wygodnej formie. To nie wszystko! Oprócz czytelnych podsumowań w samym narzędziu Mailer Panel udostępniona zostanie możliwość pobierania raportów PDF, by łatwiej analizować efekty działań marketingowych i dzielić się wynikami z zespołem czy przełożonymi. Baza wiedzy o prowadzonych kampaniach Mailingi wysyłane za pomocą usługi Email Marketing zostaną wkrótce opatrzone zestawem kluczowych wskaźników. Dzięki nim użytkownicy otrzymają dostęp do istotnych danych, w tym informacji o otwarciach odebranych maili czy kliknięciach w zawarte w nich linki. Statystyki pokażą również sposób odczytywania wiadomości, na przykład na komputerze czy smartfonie, oraz lokalizację odbiorców. Zbiorcze raporty z ostatnich 12 miesięcy uwzględnią między innymi liczbę dodanych i wypisanych kontaktów, a także skuteczność poszczególnych kampanii. Raporty PDF Przedsiębiorcy oraz działy marketingu często potrzebują szybkiego dostępu do analizy wyników bez konieczności logowania się do narzędzia. To dla nich przygotowaliśmy raporty PDF, które będą stanowić realną wartość biznesową. Pozwolą podejmować trafniejsze decyzje marketingowe, optymalizować koszty, raportować skuteczność kampanii oraz archiwizować dane do długoterminowej analizy...
Lepsze pozycjonowanie stron w Google dzięki CDN nazwa.pl
13 października 2022

CDN nazwa.pl zapewnia lepsze pozycjonowanie stron w Google

CDN nazwa.pl to mniejsze obciążenie hostingu i krótszy czas potrzebny na wczytanie strony w przeglądarce. Dodatkowym bonusem... CDN nazwa.pl to mniejsze obciążenie hostingu i krótszy czas potrzebny na wczytanie strony w przeglądarce. Dodatkowym bonusem, na który mogą liczyć właściciele witryn korzystających z CDN nazwa.pl, jest lepsze pozycjonowanie stron. Węzły CDN nazwa.pl rozmieszczone są nie tylko w Polsce, ale także na świecie, więc crawlery wyszukiwarki w każdej chwili uzyskują szybki dostęp do witryny. A to wprost przekłada się na jej wyższą pozycję w wynikach Google. CloudHosting z CDN nazwa.pl Oferowany przez nas CloudHosting zapewnia automatyczną integrację każdej umieszczonej na nim witryny z siecią CDN nazwa.pl. Zamawiając nowy pakiet hostingowy, usługa CDN nazwa.pl jest aktywowana bezpłatnie na pierwszy okres abonamentowy. Jeżeli już korzystasz z CloudHostingu, możesz aktywować CDN nazwa.pl dla swoich stron w CloudHosting Panel. Zaloguj się na https://admin.nazwa.pl i sprawdź, jakie to proste. Strategiczne rozmieszczenie węzłów CDN nazwa.pl CDN nazwa.pl to sieć zajmująca się dystrybucją elementów stron WWW. Jej serwery znajdują się nie tylko w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach i we Wrocławiu, ale także w wielu innych, strategicznych dla ruchu internetowego miastach na świecie. Geograficzne rozproszenie węzłów zapewnia, że niezależnie od lokalizacji odbiorców, strony korzystające z CDN nazwa.pl wczytują się nawet kilka razy szybciej niż te, które z niej nie korzystają. Dlaczego? Przeanalizujmy to na przykładzie użytkownika, który chce wyświetlić stronę korzystającą z CDN nazwa.pl, będąc w Kanadzie. Zapytanie o pliki, które wygeneruje, nie będzie musiało...
Przyspiesz swoją stronę WWW, konwertując obrazki do WebP | nazwa.pl
22 marca 2022

Przyspiesz swoją stronę WWW, konwertując obrazki do WebP

Czy wiesz, że przeważająca większość czasu otwierania strony WWW przypada na przesyłanie zdjęć i innych... Czy wiesz, że przeważająca większość czasu otwierania strony WWW przypada na przesyłanie zdjęć i innych elementów z serwera? Aby skrócić oczekiwanie na wczytanie Twojej strony, wystarczy że zmniejszysz ilość przesyłanych danych. Zacznij od kompresji obrazków do nowoczesnego formatu WebP i dostosowania ich do rozdzielczości ekranu użytkownika. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości pięknie prezentują się na Twojej stronie, ale połowa użytkowników, odwiedzających ją, nigdy ich nie zobaczy, jeżeli czas oczekiwania na wczytanie będzie zbyt długi. Można jednak pogodzić posiadanie świetnie wyglądającego serwisu i szybkie wczytywanie strony WWW. Konwertuj zdjęcia do rozdzielczości ekranu użytkownika Przesyłane zdjęcia wyświetlają się na ekranie użytkowników Twojej strony w rozdzielczości nie większej niż pozwalają na to ich ekran i ustawienia wysokości oraz szerokości w kodzie HTML. Inaczej zdjęcie będzie się wyświetlało na smartfonie, a inaczej na dużym ekranie komputera. Im większa rozdzielczość grafiki, tym zajmuje ono więcej miejsca, a jego czas przesyłania jest dłuższy. Duży obrazek na urządzeniu użytkownika i tak zostanie przeskalowane do wielkości jego ekranu. Po co więc zapychać łącze i przesyłać więcej danych niż potrzeba? Korzystaj z nowoczesnego formatu zdjęć WebP Rozwój sieci Internet wymusił powstanie wielu formatów zapisu zdjęć, a każdy z nich miał przynieść nowe funkcjonalności i wyższy...
Skąd pochodzą odbiorcy polskich stron internetowych
19 kwietnia 2021

Skąd pochodzą odbiorcy polskich stron WWW

Jak wynika z najnowszego badania nazwa.pl, 73% zapytań o strony WWW pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki... Jak wynika z najnowszego badania nazwa.pl, 73% zapytań o strony WWW pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Ponieważ co czwarte połączenie pochodzi spoza granic kraju, właściciele serwisów powinni zadbać o to, aby ich strony wczytywały się równie szybko za granicą, co w Warszawie, korzystając z usługi CDN. Na podstawie analizy ruchu z kilkuset tysięcy stron WWW obsługiwanych przez nazwa.pl, lidera usług hostingu w Polsce, przeprowadzono kolejne badanie dotyczące lokalizacji odbiorców polskich stron internetowych. Badanie to jest istotne dla każdego właściciela serwisu WWW, a w szczególności dla Ciebie, jeżeli zajmujesz się sprzedażą przez sieć Internet. Badanie lokalizacji adresów IP użytkowników stron WWW wykazało, że 73% zapytań pochodzi z Polski, 13% z Europy, a 11% z Ameryki Północnej. Badanie to kolejny raz pokazuje, że dla właścicieli polskich stron liczy się nie tylko szybkość wyświetlania strony w Warszawie, ale również w Europie i Ameryce Północnej. Aby zapewnić wysoką szybkość działania serwisu WWW nie tylko w Polsce, ale również poza granicami kraju, konieczne jest użycie hostingu z usługą Content Delivery Network (CDN). Usługę taką od niedawna świadczy nazwa.pl. Zasada działania CDN polega na utrzymywaniu w różnych lokalizacjach bliższych użytkownikowi kopii elementów składowych serwisu WWW, dzięki czemu docierają one szybciej do przeglądarki, a strony wyświetlają się szybciej...
Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego | nazwa.pl
25 lutego 2021

Na co zwrócić uwagę przed założeniem sklepu internetowego

Wraz z pojawieniem się epidemii koronawirusa oraz związanych z tym obostrzeń, na rynku e‑commerce można... Wraz z pojawieniem się epidemii koronawirusa oraz związanych z tym obostrzeń, na rynku e‑commerce można zaobserwować trend, jakiego kilka miesięcy wcześniej praktycznie nikt by się nie spodziewał. W dość krótkim czasie pojawiło się bardzo dużo nowych sklepów internetowych, a przychody już istniejących istotnie wzrosły. Jeśli Ty również zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego, musisz wiedzieć, że podjęta przez Ciebie decyzja powinna być bardzo dobrze przemyślana. O wszystkich najważniejszych aspektach tego biznesu dowiesz się z poniższego artykułu. Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy i jak się do tego zabrać, musisz wiedzieć, że obecnie założenie własnego sklepu internetowego nie jest zbyt skomplikowanym działaniem. Jednak samo otwarcie sklepu nie gwarantuje osiągnięcia sukcesu. Niezwykle ważne jest to, co wydarzy się wcześniej. Musisz pamiętać, że sklepu internetowego nie zakłada się „dla żartu” czy „z ciekawości”. Warto wcześniej wszystko dokładnie przemyśleć i przygotować tak, by uniknąć najczęstszych błędów. Poniżej opisaliśmy pięć kluczowych aspektów, na które warto zwrócić uwagę. Dobrze zbadaj rynek docelowy Przed założeniem własnego sklepu internetowego musisz zbadać rynek, na którym chcesz działać. To badanie powinno objąć także research dotyczący konkurencji, z którą niewątpliwie przyjdzie ci się mierzyć. Może się bowiem okazać, że nie ma już miejsca...
jak prowadzić social media
4 września 2019

W social media postaw na autentyczność

Wg badań Barometru Zaufania Edelmana, treściom z social media ufa tylko połowa użytkowników. Tym bardziej w mediach... Wg badań Barometru Zaufania Edelmana, treściom z social media ufa tylko połowa użytkowników. Tym bardziej w mediach społecznościowych należy budować autentyczny przekaz, ponieważ każdy fałsz zostanie nieuchronnie wychwycony. Jak to robić? Wybierz szklane pudełko Obecnie popularność zyskuje koncepcja „glass box”. Zakłada ona, że firma powinna przebywać w „szklanym pudełku”, to znaczy być transparentna i szczera w kwestii swojego funkcjonowania. Przeciwnym działaniem jest zamknięcie się w „czarnym pudełku” (”black box”), co oznacza nieprzejrzystość i odseparowanie od konsumentów. Widzą oni tylko to, co marka sama „namalowała” na pudełku, czyli mają kontakt jedynie z przekazem marketingowym. Strategia „glass box” przyczynia się do budowania zaufania i zaangażowania konsumentów. Niesie ze sobą jednak pewne konsekwencje. Transparentność organizacji sprawia, że wszystkie jej aspekty budują wizerunek marki. Oznacza to konieczność większej dbałości m.in. o proces pozyskiwania materiałów (np. półproduktów w branży odzieżowej), tworzenia produktu, a także wykazywanie troski o dobrostan pracowników. Wszystko to bowiem przez ściany „szklanego pudełka” jest widoczne dla konsumentów i decyduje o tym, jak odbierają oni markę. Media społecznościowe niejako same wymuszają na firmach wprowadzenie w życie koncepcji „glass box”. Użytkownicy social media z łatwością przejrzą każdą próbę wprowadzenia ich w błąd lub ukrywania prawdy. Dlatego bycie szczerym...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(12)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(249)
  • CDN(42)
  • WordPress(83)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(169)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.