Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.pl Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Cloud Backup abonamentowy
    • Cloud Backup
    Cloud Backup za użycie
    • Cloud Backup Pay-Per-Use
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Kopia zapasowa danych na CloudHostingu
    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików.

  • Domeny
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Hosting za użycie z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Hosting abonamentowy z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • Hosting Pay-Per-Use
  • WordPress
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    Lider Hostingu w Chmurze 2022 | nazwa.pl nazwa.pl liderem hostingu w chmurze
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 40 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 20 grudnia 2021

Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera?

Tagi: CloudHosting CloudHosting Panel hosting
Błąd 500 Internal Server Error, który… nie jest błędem serwera? | nazwa.pl

Słowo „server” większości z nas kojarzy się raczej jednoznacznie. Co jednak w przypadku, gdy obok niego pojawi się inne, dość dobrze znane angielskie słowo „error”. Widząc „server error”, duża grupa właścicieli stron internetowych myśli, że tu kończy się ich możliwość działania, a winę za taki, a nie inny stan rzeczy, ponosi firma hostingowa. Nic bardziej mylnego. Brzmi ciekawie? Zaraz się o tym przekonamy!

 

Chyba każdy już zdążył przyzwyczaić się do tego, że od czasu do czasu wykorzystywane przez nas elektroniczne i mechaniczne urządzenia informują o jakiś błędach czy problemach w swoim działaniu. Nikt nie jest zaskoczony, gdy ekspres do kawy wyświetli komunikat dotyczący wymaganego czyszczenia lub wymiany filtra. Pralka potrafi wysłać wiadomość typu PUSH na telefon komórkowy o problemie z pobraniem wody, a samochód może poinformować nas o niskim stanie naładowania akumulatora. Nie inaczej jest w świecie serwerów, które — działając non-stop w Internecie — odpowiadają za jeden z najważniejszych elementów dzisiejszego biznesu, którym jest publikacja stron internetowych.

Mało kto wini producenta samochodu za to, że akumulator umieszczony w jego pojeździe uległ nadmiernemu rozładowaniu. Przeważnie właściciel takiego auta myśli, że zapomniał odłączyć jakieś zużywające sporo prądu urządzenie od gniazda 12 V. Od razu taka osoba czuje na sobie „wymiar kary”, jaką może ponieść, gdyby przyszło jej z tego powodu zamawiać pomoc drogową i awaryjnie otwierać, czy uruchamiać pojazd. Trochę inaczej ta sama osoba podchodzi do swojej strony internetowej. Nierzadko można przeczytać wypowiedzi właścicieli stron WWW, którzy kategorycznie oznajmiają, że skoro ich strona funkcjonuje przez 10 lat bez żadnych problemów, to każdy ewentualny błąd z nią związany (nasz tytułowy „error”) jest wyłącznie winą firmy hostingowej udostępniającej serwer, na którym strona jest umieszczona.

Internal Server Error

W dosłownym tłumaczeniu „Internal Server Error” to błąd wewnętrzny serwera. Jest to jeden z komunikatów diagnostycznych protokołu HTTP (ang. Hypertext Transfer Protocol). Obok błędu 500 mamy całą rodzinę błędów rozpoczynających się na 5xx (np. 501, 503, 504 itd.), a także rozpoczynające się na 4xx (401, 404, 408 itd.) oraz kody informacyjne serii 2xx i 3xx. Wielu użytkowników Internetu spotkało się na pewno z błędem 404, który oznacza „nie znaleziono” (ang. Not found). Błąd 404 pojawia się wówczas, gdy strona internetowa odwołuje się do zasobu, którego fizycznie serwer nie jest w stanie odnaleźć. Brak, np. pliku, może być spowodowany albo niepoprawną budową linku odsyłającego, albo fizycznym usunięciem pliku z serwera. Widząc komunikat „404”, mało kto wini firmę hostingową za to, że określonego pliku na serwerze nie ma, raczej właściciel strony zastanawia się, kiedy ów plik usunął z serwera.

Kod błędu 500 Internal Server Error | nazwa.pl

Co jednak, gdy serwer nie jest w stanie dokładnie sprecyzować, jaki problem pojawił się przy przetwarzaniu strony internetowej? Nie każdą bowiem nieprawidłowość można określić na poziomie protokołu HTTP. Dlatego — gdy serwer, na którym umieszczamy swoją stronę, nie posiada informacji, jak zaprezentować dany „error”, na który napotkał — na ogół wyświetli nam komunikat „Internal Server Error”, podając jeszcze identyfikator liczbowy „500”.

500-tka na stronie WWW

Gdy na stronie internetowej, którą się zajmujemy, nagle pojawi się błąd „Internal Server Error”, często zapominamy o możliwości samodzielnej diagnostyki takiej nieprawidłowości. Jest ona niezwykle prosta, ale — aby ją skutecznie przeprowadzić — trzeba znać kilka podstawowych przyczyn, dla których serwery wyświetlają błędy 500 zamiast oczekiwanych zasobów WWW. Często, gdy już zobaczymy błąd 500, nie jest możliwe wykonanie jakichkolwiek czynności na stronie. Jeżeli korzystamy z systemu zarządzania treścią, takiego jak np. WordPress, błąd 500 może uniemożliwić nawet zalogowanie się do zaplecza strony. Wszystko zostaje zablokowane, zostaje tylko serwer, my i… wiedza, jak radzić sobie z błędami 500 na stronach WWW.

Na serwerach nazwa.pl utrzymywanych jest kilkaset tysięcy stron internetowych. Każda strona jest unikalna, każda działa niezależnie. Ale jak pokazuje statystyka, nazywana niekiedy królową nauk, dzięki tak dużej próbie można dość łatwo znaleźć charakterystyczne przyczyny, które powodują, że zamiast strony internetowej nagle pojawia się komunikat, którego nikt w tym miejscu nie chciałby zobaczyć.

Leczymy błąd 500 bez ZUS i NFZ 😊

W sytuacji nieoczekiwanego błędu 500 warto w pierwszej kolejności sprawdzić, czy nasza witryna, o ile korzysta z połączenia szyfrowanego SSL, ma ważny certyfikat. Wywoływanie części zasobów strony przez połączenie szyfrowane, a części przez połączenie nieszyfrowane, może spowodować wystąpienie komunikatu o błędzie. To jeden z przypadków, gdy strona „nagle przestaje działać”. Nagle, gdyż w określonym momencie kończy się ważność certyfikatu. To, co musimy w takim przypadku zrobić, to zaktualizować  certyfikat, korzystając z CloudHosting Panelu.

Certyfikaty SSL w CloudHosting Panel nazwa.pl

Aplikacje internetowe mogą się automatycznie aktualizować. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP, producenci oprogramowania, takiego jak np. WordPress, wydają nowe wersje swoich CMS-ów. Duża grupa właścicieli stron internetowych słusznie wyznaje zasadę, że warto włączyć automatyczne aktualizacje swoich witryn, szczególnie gdy korzystamy, jak w przypadku WordPressa, z rozwiązań o otwartym kodzie źródłowym. Takie aktualizacje mogą jednak spowodować, że strona przestanie być kompatybilna z wersją PHP, która jest ustawiona na serwerze. Podobnie jest w przypadku dodatkowych wtyczek do takiego CMS-u, które również mogą aktualizować się automatycznie, a przez to stawać się niekompatybilnymi z działającą na serwerze wersją PHP. Jeżeli pojawi się błąd 500, warto sprawdzić, czy zmiana wersji PHP go usunie. Taką zmianę w kilka chwil można wykonać, korzystając z CloudHosting Panel.

Ustawienia PHP w CloudHosting Panel nazwa.pl

Pozostając przy CMS-ach z otwartym kodem źródłowym, warto powiedzieć, że nieaktualizowanie tych aplikacji w obawie przed niekompatybilnością nowych wersji z PHP też nie jest dobrym rozwiązaniem. Często aplikacje z otwartym kodem są celem ataków hakerskich. Po takim ataku strona zostaje zawirusowana, a złośliwy kod generuje błędy 500. W analizie ataków pomagają logi Access Log serwera, które można pobrać z CloudHosting Panel.

Wiele osób zwraca uwagę na wyniki pozycjonowania swoich stron WWW. Nie ma co ukrywać, że im wyżej strona pojawia się w wynikach Google, tym większą popularność jej to zapewnia. Właściwe pozycjonowanie strony może być zaburzone przez nieodpowiednio skonfigurowane pliki robots.txt czy sitemap.xml. Te pliki (lub ich brak) mogą prowadzić do pojawiania się błędów 500. Warto już na początku tworzenia strony zadbać o odpowiednie zapisy w robots.txt i sitemap.xml, a potem, w trakcie rozbudowy witryny, na bieżąco je aktualizować.

Wraz ze wzrostem popularności strony może okazać się, że utworzona na początku baza danych nie jest w stanie pomieścić wszystkich informacji, które chcemy w niej gromadzić. Miejsce na serwerze FTP także może się wyczerpać. Takie sytuacje również mogą generować komunikaty „Internal Server Error”.

Aktualne użycie dysku na WWW | nazwa.pl

Wśród innych przyczyn występowania błędów 500 można wymienić np. próbę zmiany wersji PHP poprzez plik .htaccess, błędną konfiguracją Web Application Firewall w .htaccess, użycie magic_quotes_gpc, pętlę przekierowań czy nieprawidłową konfigurację połączenia z bazą danych.

Access Log i Error Log – prywatna kopalnia wiedzy

W zależności od tego, co jest powodem wystąpienia błędu 500 na stronie, odpowiednie zapisy, które pozwalają ustalić przyczyny problemu, wprowadzane są do dzienników zdarzeń, nazywanych logami. Logi przechowują ułożone chronologicznie informacje związane z funkcjonowaniem strony WWW. Korzystając z CloudHosting Panel każdy właściciel witryny umieszczonej na hostingu nazwa.pl ma możliwość weryfikacji dwóch typów logów – Access Log i Error Log. Zarówno w jednym dzienniku, jak i w drugim, mogą zapisywać się błędy 500 witryny internetowej.

Access Log, poza informacjami o prawidłowych wywołaniach plików strony WWW, przechowuje również informacje o błędach 500, których powodem jest wynik działania PHP. Może być to zatem błąd samego skryptu PHP czy też próba uzyskania przez PHP dostępu do nieistniejącego pliku. Poniżej przykład błędu 500, zapisanego w Access Log, związanego z nieprawidłową konfiguracją połączenia z bazą danych:

[26/Oct/2021:12:59:49 +0200] “GET/main.php?
g2_GALLERYSID=54cf2359fc39d018e068f3517bc14d4a&g2_itemId=380 HTTP/1.1” 500 0 “-”
“Mozilla/5.0 (compatible; SemrushBot/7~bl; +http://www.semrush.com/bot.html)” was1

Z kolei Error Log przechowuje informacje o problemach z konfiguracją serwera. Mogą być to zatem błędy w interpretacji ustawień pliku .htaccess, brak certyfikatu SSL czy brak uprawnień dostępu do plików. Poniżej przykład błędu związanego z użyciem niedozwolonej dyrektywy w .htaccess:

[Sun Nov 14 13:37:12.738689 2021] [core:alert] [pid 47:tid 140183773116160] [client ip] ścieżka:
SecRuleRemoveById not allowed here

Zachęcamy do zapoznania się w informacjami na temat logów serwera, które prezentujemy w Centrum Pomocy nazwa.pl pod adresem: https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/logi-serwera/.

Diagnozujmy!

Śmiało można powiedzieć, że nie taki „Internal Server Error” straszny, jak go niektórzy malują. Warunkiem poznania genezy błędu 500 na stronie jest eliminowanie potencjalnych problemów, które mogą dotyczyć naszej witryny, a których diagnostykę umożliwiają nam tak łatwo dostępne informacje w CloudHosting Panel. Narzędzie do administrowania serwerem, które udostępnia nazwa.pl, jest bowiem pierwszym miejscem, gdzie powinniśmy zajrzeć, jeżeli na naszej stronie internetowej zobaczymy informację o tytułowym błędzie wewnętrznym serwera. Szczegółowe informacje związane z analizą błędów 500 przedstawiamy natomiast w artykule dostępnym w naszym Centrum Pomocy pod adresem https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/blad-500-internal-server-error-dlaczego-sie-pojawia/.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
PHP 8.1 w nazwa.pl
9 grudnia 2021

PHP 8.1 w nazwa.pl

Lepsza wydajność, nowe funkcjonalności i większe bezpieczeństwo aplikacji – tak w skrócie można opisać... Lepsza wydajność, nowe funkcjonalności i większe bezpieczeństwo aplikacji – tak w skrócie można opisać nową wersję PHP 8.1, która dziś została udostępniona na serwerach CloudHosting w nazwa.pl. Jeżeli jesteś ciekaw, jakie zmiany w niej wprowadzono i na ile mogą się one okazać przydatne, koniecznie przeczytaj ten artykuł. PHP 8.1 zostało wydane kilkanaście dni temu, ale — jak przy każdym nowym oprogramowaniu — zanim pojawiło się ono na serwerach nazwa.pl, musieliśmy przeprowadzić szereg testów, weryfikując jego kompatybilność z platformą CloudHosting. Co prawda, na tę chwilę duża część ogólnodostępnych systemów zarządzania treścią nie jest w pełni gotowa do pracy pod kontrolą nowej wersji interpretera, ale dzięki dużej liczbie poprawek i nowych funkcjonalności z pewnością w niedługim czasie deweloperzy oprogramowania będą publikowali kompatybilne wersje swoich aplikacji z PHP 8.1. Nowe PHP zostanie z nami na długo, bo aktywne wsparcie realizowane będzie przez jego twórców przez kolejne 3 lata. Lepsza wydajność W pierwszej kolejności przeanalizowaliśmy wydajność PHP 8.1 w porównaniu do poprzednich wersji – 8.0 i 7.4. Z wyników, które uzyskaliśmy dla witryny zbudowanej w WordPressie, generującej 50 wywołań w trakcie otwierania, wynika, że czas całkowitego załadowania i przeanalizowania kodu HTML — bez oczekiwania na zakończenie ładowania arkuszy stylów, obrazów i podramek...
Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi
17 grudnia 2020

Nowe technologie w nazwa.pl wypierają stare usługi

Ewolucja wymagań użytkowników i rozwój technologii wymuszają na firmach hostingowych wiele zmian. Sama cena... Ewolucja wymagań użytkowników i rozwój technologii wymuszają na firmach hostingowych wiele zmian. Sama cena przestała być głównym magnesem dla klientów, dla których usługi muszą być nie tylko tanie, ale przede wszystkim niezawodne i funkcjonalne. Coraz liczniejsza jest grupa osób, które oczekują od dostawcy kompleksowych rozwiązań, a nie tylko usług na tak zwany „start”. Czytając różne fora i grupy dyskusyjne, można by dojść do wniosku, że klienci szukają wyłącznie tanich usług, nie zważając na ich specyfikacje. To jednak nie prawda, gdyż takie osoby to zaledwie czubek góry lodowej. Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z usługami hostingowymi nie zdają sobie sprawy, że jak mówi przysłowie: „co jest tanie, to jest drogie”. Pieniądze zaoszczędzone przy wyborze dostawcy usług zaowocują koniecznością późniejszego ponoszenia kosztów dodatkowych. Jak w życiu. Albo kupujesz jedną porządną rzecz, albo kilka tanich chińskich podróbek. Każdy, kto działa w sieci od dłuższego czasu wie, że koszt obsługi poczty i stron WWW to nie tylko cena serwera i domeny, ale przede wszystkim czas pracy wykwalifikowanego webmastera czy też administratora. Samodzielne skonfigurowanie zabezpieczeń domeny w postaci klucza DNSSEC, czy też wygenerowanie konfiguracji SPF, DKIM i DMARC dla poczty na własnym serwerze, potrafi przyprawić o ból głowy. Bo to bardzo zaawansowane technologie, wykorzystujące kryptografię asymetryczną, których wdrożenie wymaga wcześniejszego wielogodzinnego zapoznawania się z dokumentacją...
4 sposoby na tani marketing internetowy małej firmy | nazwa.pl
9 lipca 2020

4 sposoby na tani marketing internetowy małej firmy

Niewielkie lub rozpoczynające działalność firmy zazwyczaj nie dysponują pokaźnym budżetem na marketing. W Internecie... Niewielkie lub rozpoczynające działalność firmy zazwyczaj nie dysponują pokaźnym budżetem na marketing. W Internecie można jednak promować się małym kosztem, jedynie z pewnym nakładem pracy. Jak to zrobić? 1. Social media Marketingowy potencjał mediów społecznościowych jest trudny do przecenienia. Dzięki nim możemy promować swoje produkty i zwiększać świadomość marki. Podstawowe znaczenie ma tu budowanie relacji z użytkownikami. Jeżeli zaangażujemy się w te działania, użytkownicy staną się bliżej związani z marką, co może przeistoczyć ich w lojalnych, powracających klientów. Social media to doskonały sposób na prowadzenie content marketingu. Polega na udostępnianiu wartościowych i angażujących treści, z których użytkownicy mogą czerpać wiedzę lub po prostu przyjemność. Za pomocą Facebooka możemy tworzyć interesujące posty, pamiętając, aby zachować raczej krótką formę, a także załączać atrakcyjne zdjęcia. Serwis pozwala też na uczestnictwo w grupach, gdzie możemy włączać się do dyskusji, promując w ten sposób firmę i budując wizerunek eksperta. Warto pomyśleć także o stworzeniu własnej grupy, która będzie dotyczyć naszej branży. Instagram stworzony jest natomiast do udostępniania zdjęć i krótkich video. Treści mogą dotyczyć naszych produktów i jeżeli umieścimy je w atrakcyjnym kontekście, mają szansę zainteresować użytkowników. Dobrym pomysłem jest także dokumentowanie życia firmy. Jeżeli na zdjęciach pojawiać się będą jej pracownicy, użytkownicy dostrzegą „ludzkie oblicze” marki...

Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu | nazwa.pl
8 czerwca 2020

Co powinieneś wiedzieć o SEO i pozycjonowaniu?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne... SEO i pozycjonowanie to pojęcia powszechnie znane, jednakże nie każdy wie, co się za nimi kryje. Może się wydawać, że to magiczne narzędzia do osiągania wysokiej pozycji w Google, za które wystarczy zapłacić odpowiedniej agencji marketingowej, by szybko cieszyć się satysfakcjonującymi rezultatami. Tak jednak nie jest - dojście do TOP 10 wymaga wiedzy także od nas oraz cierpliwości i konsekwencji w działaniach. Czym zatem są SEO i pozycjonowanie? Co to jest SEO? SEO, czyli Search Engine Optimization oznacza proces optymalizacji strony internetowej, aby doprowadzić do większej liczby wejść pochodzących z wyszukiwarki. Chodzi tu przy tym o ruch organiczny, czyli niepochodzący z reklam takich jak Google Ads. Dzięki działaniom SEO witryna ma większe szanse znaleźć się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (ideałem jest tu pierwsza dziesiątka Google). Bez optymalizacji witryny klienci są zmuszeni do wpisywania adresu strony lub nazwy firmy w wyszukiwarce, by trafić do witryny. Strona zazwyczaj nie pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu interesujących użytkownika fraz. Trzeba zdawać sobie sprawę, że działanie Google oparte jest na pracy robotów indeksujących, które przeczesują Internet, skanując strony internetowe. Starają się one zrozumieć, czego dotyczy dana witryna. Wszystko po to, aby użytkownicy mogli otrzymywać trafniejsze wyniki, wpisując w wyszukiwarce dane słowa kluczowe. Oprócz treści witryny wpływ na jej pozycję w Google mają także inne czynniki. Dla wyszukiwarki ważne jest, czy strona jest zbudowana poprawnie i łatwo się po niej nawiguje. Obecnie jest również istotne, by strona była przyjazna dla urządzeń mobilnych...
Czym różni się dysk sieciowy od kopii zapasowej?
20 lutego 2020

Czym różni się dysk sieciowy od kopii zapasowej?

W zakresie przechowywania i ochrony danych firma może stosować tradycyjne rozwiązania sprzętowe, choćby dyski sieciowe, jak... W zakresie przechowywania i ochrony danych firma może stosować tradycyjne rozwiązania sprzętowe, choćby dyski sieciowe, jak również postawić na backup. Najnowocześniejsze rozwiązania dedykowane do backupu, takie jak oferowana przez nazwa.pl aplikacja Cloud Backup, obejmują wykonywanie szyfrowanych kopii zapasowych w chmurze. Mówiąc „dysk sieciowy” mamy zwykle na myśli serwer NAS. Urządzenie takie w domowych zastosowaniach pełni funkcję centrum multimedialnego, udostępnia muzykę i wideo wszystkim urządzeniom w sieci domowej. W zastosowaniach profesjonalnych może być rozszerzeniem dysku twardego peceta, przeznaczonym do składowania plików archiwalnych lub obecnie nieużywanych. Ogółem, ma zapewniać autoryzowanym użytkownikom dostępność dokumentów z dowolnej lokalizacji. Minusem standardowego dysku sieciowego jest na przykład brak redundancji, obecnej na przykład w bardziej zaawansowanych urządzeniach do backupu typu Purpose‑Built Backup Appliance. Oczywiście, nawet prosty NAS dwukieszeniowy (czyli z możliwością zamontowania dwóch dysków twardych) można skonfigurować tak, aby napędy tworzyły macierz RAID. Pozostałe komponenty, takie jak procesor czy układ zasilający, nie są już dublowane. W razie ich awarii dostęp do zawartości dysków w NAS‑ie może zostać odcięty. Inna sprawa, że aby NAS mógł skutecznie pełnić funkcje backupowe, należy samodzielnie zadbać o jego bezpieczeństwo i konfigurację. Nie wszyscy użytkownicy mają jednak na tyle szeroką wiedzę, by zrobić to własnoręcznie, być może nawet nie zdają sobie sprawy...
technolgia DNS Anycast w nazwa.pl
10 października 2018

Technologia DNS Anycast na 6 kontynentach

15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa... 15 lokalizacji na wszystkich zamieszkałych kontynentach – nazwa.pl uruchomiła globalną sieć serwerów DNS Anycast. Nowa technologia chroni klientów firmy przed atakami DDoS. Zapewnia im także błyskawiczne ładowanie ich serwisów WWW z dowolnego miejsca na Ziemi. Wprowadzone rozwiązanie pozwoli klientom firmy skutecznie prowadzić biznes w sieci nawet w najdalszych zakątkach globu. Eksperci Google w swoim raporcie stawiają sprawę jasno: „No matter what, faster is better and less is more” – „bez względu na wszystko, szybciej znaczy lepiej, a mniej znaczy więcej” – czytamy w opracowaniu. Firma nazwa.pl umożliwiła właśnie swoim klientom realizację tej maksymy. Serwery w technologii DNS Anycast zostały uruchomione w 15 lokalizacjach, na każdym zamieszkałym kontynencie. Co to oznacza dla klientów firmy? Okazuje się, że wdrożone rozwiązanie może znacząco zmienić rynek e-commerce w Polsce. Szybciej znaczy lepiej Badania przeprowadzone przez Google wskazują, że prawdopodobieństwo opuszczenia mobilnej strony wzrasta o 32%, jeżeli czas jej ładowania przekroczy 3 sekundy. Gdy czas ten wzrośnie z 1 do 5 sekund wskaźnik porzuceń przekroczy 90%. Z badań możemy także wyczytać, że strona ładująca się powyżej 5 sekund (w porównaniu do tej ładującej się 1 sekundę) traci blisko 40% konwersji, a współczynnik odrzuceń rośnie o ponad 100%. Wszystko to sprowadza się do jednego – szybciej znaczy lepiej. Biorąc pod uwagę fakt, że ponad 40% zapytań DNS o polskie domeny kierowanych jest spoza Polski (dane z serwerów DNS Anycast z zapytań o 600 000 polskich domen obsługiwanych nazwa.pl), może okazać się, że rozwiązanie wprowadzone przez nazwa.pl ma znaczący wpływ na branżę e-commerce, dając klientom firmy istotną przewagę konkurencyjną...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(164)
  • CDN(30)
  • WordPress(68)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(24)
  • Poczta(24)
  • VPS(18)
  • Internet i technologia(141)
  • Webmastering(43)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 801 33 22 33 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone