Prowadzenie sklepu internetowego to, w dobie wszechobecnego szybkiego Internetu, bardzo popularny pomysł…
Prowadzenie sklepu internetowego to, w dobie wszechobecnego szybkiego Internetu, bardzo popularny pomysł na biznes. Mimo dużej konkurencji na rynku e‑commerce pozwala na osiąganie zadowalających zysków oraz stałe zwiększanie zasięgu odbiorców, do których trafiamy z naszą ofertą. Dlaczego szczególnie teraz jest dobry moment na założenie e-sklepu, jakie są zalety jego posiadania oraz w jaki sposób rozpocząć tego typu działalność?
E-commerce rośnie w siłę
Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020” aż 73% polskich użytkowników Internetu kupuje online, z czego 72% w krajowych sklepach. Oznacza to 11-procentowy wzrost popularności e-handlu rok do roku. Dla konsumentów najważniejszymi czynnikami decydującymi o korzystaniu z tej formy zakupów jest nieograniczony czas na podjęcie decyzji, brak konieczności przemieszczania się do sklepu oraz całodobowa dostępność sklepów internetowych.
Na wzrost popularności handlu w sieci w 2020 roku bez wątpienia miała wpływ epidemia koronawirusa. Oczywiście zamknięcie sklepów stacjonarnych nie trwało bardzo długo, ale czas obostrzeń był dla e‑commerce okazją do większych zysków. Według badań Accenture i Fashion Biznes 20% polskich konsumentów po raz pierwszy dokonało wtedy zakupów online. Polacy wskazują także, że będą w przyszłości częściej korzystać z handlu internetowego…
Dostarczyliśmy ponad 1.000.000 certyfikatów SSL
Minęły 3 lata od dnia, gdy nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia serwisów WWW za pomocą komercyjnych…
Minęły 3 lata od dnia, gdy nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia serwisów WWW za pomocą komercyjnych certyfikatów SSL, dla wszystkich rejestrowanych przez spółkę domen. W tym czasie dostarczyliśmy naszym Klientom ponad 1.000.000 certyfikatów SSL, w znaczący sposób przyczyniając się do zabezpieczenia polskiej sieci Internet, a ich wartość rynkowa przekroczyła 100 milionów złotych.
Masowe udostępnienie certyfikatów SSL przyniosło naszym Klientom oprócz podniesienia bezpieczeństwa również przyspieszenie działania ich serwisów WWW, dzięki wykorzystaniu protokołu szybkiej transmisji HTTP/2. Transmisja ta działa tylko i wyłącznie z certyfikatami SSL, dlatego, jak łatwo odczytać z wykresu, w połowie 2018 roku obsługiwaliśmy ponad 2/3 wszystkich szybko ładujących się stron WWW. To dzięki temu między innymi zostaliśmy w zeszłym roku docenieni tytułem „Firma Hostingowa Roku”.
Nieustanny rozwój różnych technologii sprawia, że swoją uwagę kierujemy zawsze w kierunku nowych i ciekawych rozwiązań, promując i udostępniając je na rynku polskim. Dzięki nowatorskiemu podejściu staliśmy się już niekwestionowanym liderem technologicznym, dostarczając najnowszych światowych rozwiązań Tobie i wszystkim, dla których liczy się przede wszystkim jakość.
Staramy się być pół kroku przed innymi polskimi firmami hostingowymi, dlatego na naszym serwisie znajdziesz aż dwa rodzaje certyfikatów SSL, które różnią się od siebie rodzajem szyfrowania…
Subskrypcja – wygodna forma opłacania usług w nazwa.pl!
Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym…
Firma nazwa.pl uruchomiła kolejną formę płatności za świadczone przez siebie usługi. Subskrypcja polega na automatycznym obciążaniu karty kredytowej lub płatniczej przypisanej do usługi, dzięki czemu zapewniasz ciągłość działania swoich usług i nie musisz zaprzątać sobie głowy terminami płatności. Zachowujesz jednocześnie pełną kontrolę nad wydatkami, gdyż na temat każdej operacji otrzymujesz powiadomienie, a subskrypcję możesz w każdej chwili dezaktywować w Panelu Klienta.
Wraz ze wzrostem liczby transakcji, realizowanych na rynku e-commerce, dynamiczny rozwój przeżywają elektroniczne kanały płatności. Obserwujemy znaczący wzrost operacji przeprowadzanych poprzez tak zwane e-płatności, w tym przy użyciu kart kredytowych i płatniczych. Jedną z coraz powszechniej stosowanych metod są płatności subskrypcyjne, spopularyzowane w dużej mierze przez platformy streamingowe takie jak Netflix, Spotify czy YouTube.
Klienci oczekują, że ich płatności będą realizowane szybko i bezpiecznie, a subskrypcja jest odpowiedzią na te postulaty, stąd decyzja o wdrożeniu tej formy płatności w nazwa.pl. Dzięki niej, praktycznie bezobsługowo, możesz dokonywać rozliczeń za usługi świadczone zarówno w modelu abonamentowym, jak i modelu za użycie. Wybierasz się w dłuższą podróż i nie będziesz mógł zrealizować płatności? Nie chcesz zaprzątać sobie głowy każdym przelewem? Płatność subskrypcyjna całkowicie rozwiązuje te kwestie…
Szerokie zastosowanie Big Data w rozwoju biznesu w sieci
Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów oraz obniżeniem się kosztów przechowywania danych, firmy pozyskują…
Wraz ze wzrostem mocy obliczeniowej komputerów oraz obniżeniem się kosztów przechowywania danych, firmy pozyskują, przetwarzają i analizują coraz większe ilości informacji. W świecie analityki takie duże zbiory danych, nierzadko pochodzące z różnych miejsc, w tym także spoza organizacji, która je analizuje, określa się mianem Big Data. Na czym polega Big Data i jak jest obecnie wykorzystywana w biznesie?
Co to jest Big Data?
Big Data oznacza duże i złożone zbiory danych, których przetwarzanie wymaga wykorzystania skomplikowanych metod oraz specjalistycznych narzędzi. Samo pojęcie nie jest nowe, aczkolwiek w ostatnich czasie, w dobie dynamicznego rozwoju Internetu, ilość możliwych do przetwarzania danych wzrosła do olbrzymich rozmiarów. Dostęp do tylu informacji oznacza dla firm i instytucji szansę na pozyskanie bardzo dużych zasobów wiedzy, którą mogą użyć do realizacji swoich celów. Wiedzę tę wykorzystuje się także w badaniach naukowych. Big Data stanowią przy tym podstawę działania systemów uczenia maszynowego.
Cechy Big Data
Aby dane mogły zostać zaklasyfikowane do Big Data, musi cechować je:
– Różnorodność – powinny być zbierane z wielu źródeł i w różnych formach. Będą to na przykład arkusze kalkulacyjne, e-maile, pliki multimedialne, wpisy w mediach społecznościowych czy dane pochodzące z urządzeń IoT (Internet of Things)…
10 darmowych motywów WordPress wartych uwagi
Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie…
Jedną z cech WordPressa jest możliwość bezpłatnego utworzenia strony internetowej. Oczywiście korzystanie z szablonów Premium czy dedykowanych ma niewątpliwe zalety, ale jeśli zależy nam na obniżeniu kosztów, z powodzeniem znajdziemy w pełni funkcjonalne i atrakcyjne darmowe motywy. Wybraliśmy 10 wartych uwagi.
Hestia
Hestia to estetyczny, klarowny i elastyczny motyw odpowiedni dla wszystkich rodzajów stron internetowych. Pozwala na tworzenie wysokojakościowych, responsywnych witryn, także przy użyciu wtyczek typu page-builder (jak np. Elementor). Zawiera użyteczne i atrakcyjnie wyglądające sekcje strony głównej, które można dostosowywać w widoku motywu na żywo (podobnie jak inne jego elementy). Możemy zmienić także ich kolejność oraz zdecydować, które z nich mają się pojawiać, a które nie. Hestia umożliwia umieszczenie w witrynie slidera o pełnej szerokości ekranu, również z opcją reagowania na ruch kursora. Za pomocą motywu można stworzyć witrynę WooCommerce, a szybką budowę stron ułatwią wersje demo, przygotowane jako gotowe templatki dla wielu zastosowań.
Sydney
Motyw ten świetnie nadaje się na stronę WWW dla biznesu. Cechuje go elastyczność i nowoczesny design. Jest w pełni responsywny, obsługuje tłumaczenia oraz czcionki Google. Możemy skonfigurować w nim tło z efektem paralaksy – dzięki któremu tło…
Najlepsze praktyki e-commerce w 2021 roku
Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia…
Rok 2020 to czas wyjątkowego wzrostu rynku e-commerce. W dużym stopniu przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, która w związku z okresowym zamknięciem sklepów stacjonarnych wpłynęła na większe zainteresowanie handlem elektronicznym. W dobie hiperkonkurencji w e‑handlu konieczne jest staranne obserwowanie zmieniających się trendów wśród klientów, aby nie zostać w tyle z naszą ofertą, tylko cały czas maksymalizować sprzedaż. Przyjrzyjmy się sprawdzonym praktykom, dzięki którym nasz biznes e-commerce będzie miał szansę dalej rosnąć w kolejnych latach.
Sprzedaż przez media społecznościowe
Dużą część czasu spędzanego w Internecie, użytkownicy przeznaczają na media społecznościowe (wg. badania Globalwebindex w 2019 roku było to średnio 2 godziny i 35 minut dziennie). Firmy z sektora e‑commerce doskonale to wiedzą, dlatego inwestują w reklamy w social mediach, skierowane do potencjalnych odbiorców swoich produktów. Reklama to jednak nie wszystko. Wzorem Facebooka czy Instagrama aplikacje e-commerce powinny być szybkie, a proces zakupu najlepiej aby odbywał się bez opuszczania medium społecznościowego.
Wspomniany Facebook czy Instagram mają ku temu odpowiednie mechanizmy, takie jak Instagram Checkout czy Facebook Marketplace. Użytkownik nie jest zmuszony przechodzić na stronę naszego sklepu, by dokonać zakupu, ponieważ może zrobić to bezpośrednio z aplikacji. Zaletą tych rozwiązań jest wykorzystanie skłonności konsumentów…
Wykorzystanie neuromarketingu w praktyce
Mimo, że badania neuromarketingowe są kosztowne i mogą sobie na nie pozwolić w zasadzie tylko większe marki, to w…
Mimo, że badania neuromarketingowe są kosztowne i mogą sobie na nie pozwolić w zasadzie tylko większe marki, to w ostatnich latach metoda ta jest stosowana coraz częściej także wśród mniejszych biznesów. Wyróżnia ją fakt, że pozwala dotrzeć do głębokich emocji konsumentów dzięki analizie ich reakcji neurobiologicznych. To ciekawe zagadnienia, które bardzo przydają się przy planowaniu skutecznych działań promocyjnych w Internecie.
Definicja neuromarketingu
Neuromarketing polega na wykorzystywaniu zdobyczy neurobiologii do optymalizacji działań marketingowych. Sama neurobiologia koncentruje się na układzie nerwowym człowieka, poddając go wszechstronnym badaniom. Celem neuromarketingu z kolei jest zdobycie wiedzy o głębokich motywacjach zakupowych konsumentów. Pozwala on na określenie, jak odbiorcy przekazów reklamowych reagują na dostarczane im treści.
Wyniki badań neuromarketingowych są w stanie zweryfikować lub uzupełnić badania fokusowe i ankiety. Stanowią także doskonałe wsparcie dla analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej. Początki neuromarketing należy upatrywać w 2004 roku, kiedy w przeprowadzonym badaniu udało się wyjaśnić dlaczego, mimo lepszych wyników Pepsi w ślepych testach smaku, konsumenci częściej wybierali zamiast niej Coca-Colę. Okazało się, że czerwona marka przywoływała silniejsze emocje, które wynikały z tworzonych treści reklamowych…
Trendy w e-learningu na 2021 rok
Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę…
Popularność e-learningu nieustannie rośnie. Nauka z wykorzystaniem Internetu pozwala użytkownikom zdobywać wiedzę w efektywny i przy tym satysfakcjonujący sposób. Twórcy metod e‑learningowych starają się nadążać za zmieniającymi się potrzebami ich uczestników, wykorzystując nowe technologie. Oto 5 trendów tej dziedziny, które będzie można zauważyć w 2021 roku.
Nauczanie mobilne (mLearning)
Według Statista liczba użytkowników urządzeń mobilnych w 2021 roku ma osiągnąć 7,1 miliarda, z czego 3,8 miliarda będą stanowić posiadacze smartfonów. Świadomość tego mają nie tylko twórcy oprogramowania, ale także nauczyciele oraz przedsiębiorcy zajmujący się e-learningiem. Dzięki urządzeniom mobilnym można korzystać z platform edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie. Nauczycielom łatwiej jest także monitorować postępy w kształceniu.
Wykorzystanie technologii mobilnych pozwala uczniom współpracować ze sobą podczas zdobywania wiedzy oraz mieć natychmiastowy dostęp do pomocy naukowych. Pomagają w tym np. platformy z filmami edukacyjnymi, a także aplikacje e-learningowe. Stosowane są w nich m.in. mechanizmy grywalizacji, dzięki czemu uczeń zyskuje dodatkową motywację do zdobywania wiedzy. Jest to także rodzaj nauki przez zabawę.
Nauczyciele mogą wykorzystać aplikacje mobilne do personalizacji treści pod kątem konkretnych użytkowników…
Kompresja obrazów na hostingu w nazwa.pl
Szybkość otwierania strony zależy w dużym stopniu od wielkości przesyłanych obrazów. Jeżeli jednak nie skompresowałeś ich…
Szybkość otwierania strony zależy w dużym stopniu od wielkości przesyłanych obrazów. Jeżeli jednak nie skompresowałeś ich, to CloudHosting w nazwa.pl zrobi to za Ciebie, a serwery CDN nazwa.pl udostępnią użytkownikom Twoją stronę WWW pomniejszoną nawet kilkukrotnie. Hosting nazwa.pl zrobi jednak jeszcze dużo więcej, bo zamieni obrazy na format webp, a poza tym dostosuje ich wielkość do rozmiaru okna przeglądarki użytkownika Twojej strony WWW.
Format webp wypiera gif, jpg i png
Istnieje wiele formatów zapisu obrazów, spośród których najbardziej popularne to gif, jpg i png. Formaty te powoli jednak ustępują miejsca opracowanej przez Google technologii webp, która zapewnia dużo lepszy poziom kompresji, a więc mniejszą objętość przy przesyłaniu z serwera do przeglądarki internetowej. Im mniej danych do przesłania, tym strona WWW działa szybciej, a użytkownicy dużo lepiej ją oceniają.
Automatyczna konwersja obrazów możliwa jest również dzięki temu, że obsługę formatu webp wprowadziły już wszystkie najpopularniejsze przeglądarki: Google Chrome, Microsoft Edge i Mozilla Firefox. Nawet jeżeli przeglądarka użytkownika nie obsługuje formatu webp, to zobaczy on obrazy w innym akceptowalnym dla niego formacie. Obsługę różnych formatów graficznych zapewnia bowiem dodatkowa komunikacja pomiędzy przeglądarką a serwerami nazwa.pl…
nazwa.pl ponownie zwycięża w badaniu infolinii hostingowych!
Pod koniec maja instytut badawczy MANDS ponownie przeprowadził badanie skuteczności działania infolinii…
Pod koniec maja instytut badawczy MANDS ponownie przeprowadził badanie skuteczności działania infolinii największych firm hostingowych w Polsce. Wykonano je pośród firm, obsługujących według rankingu top100.webhostingtalk.pl co najmniej 10 000 domen. Najlepszy wynik zarówno pod kątem efektywności, jak i szybkości odbierania połączeń telefonicznych uzyskała nazwa.pl.
Prestiżowy instytut badawczy MANDS, działający na rynku badań marketingowych i badań opinii, przeprowadził test efektywności działania infolinii polskich firm hostingowych. Weryfikowano możliwość skutecznego połączenia się z konsultantem oraz czas oczekiwania na rozmowę. Badanie zostało zrealizowane, poprzez zasymulowanie zwiększonego ruchu na infoliniach wybranych firm i jednoczesną próbę nawiązania kontaktu przez kilku teleankieterów.
Ponownie najlepsze wyniki osiągnęła firma nazwa.pl. Zarówno podczas największego ruchu, jak też w godzinach późnowieczornych, specjaliści nazwa.pl odbierali połączenia najszybciej ze wszystkich badanych infolinii operatorów usług hostingowych.
„W nazwa.pl wiemy, że dla firm, korzystających z usług hostingowych, szybki dostęp, o każdej porze dnia i nocy do zespołu wsparcia, jest niezwykle ważny. Świadcząc usługi działające 24/7, zapewniamy ekspresową pomoc naszych specjalistów, dokładnie w takim samym wymiarze. Corocznie przeznaczamy wielomilionowe nakłady na utrzymanie ponad 100-osobowego zespołu konsultantów oraz nowoczesnego systemu call center…
Jak stworzyć webinar?
Webinary są dla użytkowników wartościową formą zdobywania wiedzy z dziedziny, która ich interesuje. Twórca webinaru…
Webinary są dla użytkowników wartościową formą zdobywania wiedzy z dziedziny, która ich interesuje. Twórca webinaru korzysta natomiast z możliwości zaprezentowania się jako ekspert danej branży czy zagadnienia. Wydarzenia tego typu są organizowane coraz częściej nie tylko przez duże organizacje, ale także przez pojedyncze osoby, które promują swoje materiały w mediach społecznościowych.
Cel i target
Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć podczas planowania webinaru, jest określenie, w jakim właściwie celu chcemy go zorganizować. Może być to np. promocja produktu lub usługi czy dostarczanie użytkownikom wartościowej wiedzy, budując w ten sposób swój wizerunek eksperta. Możemy w tym celu wykorzystać przeprowadzone samodzielnie badanie zainteresowania przyszłych odbiorców webinaru np. śledząc aktywność użytkowników zainteresowanych naszą branżą czy usługą w social mediach. Warto skorzystać z narzędzi monitoringu Internetu, które pozwolą nam obserwować wzmianki dotyczące interesujących nas słów kluczowych.
Format
Do wyboru mamy tu różne możliwości:
– seminarium
W ten sposób dzielimy się z użytkownikami swoją wiedzą ekspercką. Formuła może opierać się na wypowiedzi jednego lub dwóch specjalistów. W przypadku rozmowy ich wypowiedzi będą się wzajemnie uzupełniać…
Wybierz nowoczesny Certyfikat SSL z kodowaniem ECDSA
Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony…
Spółka nazwa.pl przypomina, że w dniu 19 lipca certyfikat nazwaSSL z kodowaniem RSA zostanie wyodrębniony z pakietu „Bezpieczna domena” i stanowił będzie niezależną usługę w cenie 120 zł + VAT za rok.
Aby zagwarantować sobie korzyści wynikające z bieżącej oferty, możesz dokonać wcześniejszego przedłużenia domen na kolejny okres abonamentowy, otrzymując do nich certyfikaty nazwaSSL, na cały okres ich rejestracji. Aby aktywować domeny na kolejny okres abonamentowy, zaloguj się do Panelu Klienta: https://www.nazwa.pl/panel/pk-domeny-twoje-domeny.html i kliknij w link „Opłać” przy domenach, które tam się znajdują.
Warto także, abyś zwrócił uwagę, że w ofercie nazwa.pl od 2019 roku dostępne są dwa rodzaje certyfikatów SSL, różniące się od siebie rodzajem szyfrowania. Popularny system kodowania RSA, dostępny na rynku od ponad 40 lat, wypierany jest obecnie przez nowoczesne rozwiązanie z kodowaniem ECDSA, które zapewnia dużo wyższy poziom bezpieczeństwa od RSA. Z tego typu certyfikatu korzysta już od kilku lat serwis nazwa.pl oraz światowe koncerny Google i Facebook. Jest to niezbita rekomendacja ich wysokiego poziomu ochrony, który możesz zapewnić sobie również i Ty. Jeżeli Twoim priorytetem jest bezpieczeństwo, to zamiast certyfikatu z kodowaniem RSA, dostępnym powszechnie na rynku, wybierz certyfikat ECDSA dostępny w ofercie nazwa.pl na stronie https://www.nazwa.pl/certyfikaty-ssl/…
Autokonfiguracja Memcached na serwerach CloudHosting e−Sklep w nazwa.pl
Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych…
Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych aplikacji internetowych. Doskonale nadaje się jako narzędzie wspomagające dla sklepów internetowych, potrafiąc przyspieszyć ich działanie nawet kilkukrotnie. Od teraz Memcached skonfigurowany jest automatycznie w ramach instalacji PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep!
Jeżeli od zawsze marzyłeś, aby prowadzić własny biznes e-commerce lub jeżeli Twoja firma wymaga natychmiastowej transformacji i przejścia do świata online, na pewno zastanawiałeś się, jak najprościej jest to wykonać. W nazwa.pl doskonale rozumiemy, że nie każdy musi być informatykiem czy programistą, dlatego udostępniamy gotowe rozwiązania, aby maksymalnie uprościć i skrócić czas potrzebny na rozpoczęcie handlu online. Dzięki naszej usłudze CloudHosting e-Sklep uruchomisz gotowy i zoptymalizowany sklep internetowy dosłownie w ciągu kilku chwil!
Wyselekcjonowane dodatki do PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep
PrestaShop to oprogramowanie e-commerce, które jest w sposób ciągły rozwijane przez dużą grupę pasjonatów i praktyków z całego świata. Dzięki temu bardzo szybko dostosowuje się ono do zmian, które wynikają z trendów na rynku handlu online, w tym do oczekiwań klientów. Początkujący użytkownik może pogubić się w gąszczu ponad 4000 modułów, które ono oferuje. Nie wszystkie moduły są potrzebne, aby skutecznie…
Witryny przyjazne klientom, czyli co to jest UX?
Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników…
Miarą sukcesu dobrze wykonanej strony internetowej lub aplikacji jest ich pozytywny odbiór przez użytkowników. W dużym stopniu o powodzeniu projektu IT stanowi jakość interakcji, która występuje miedzy człowiekiem a gotowym rozwiązaniem, z którego korzysta. Szukaniem odpowiedzi na pytania, czego ludzie oczekują od oprogramowania komputerowego i stron WWW, w jaki sposób się po nich poruszają, na co zwracają przy korzystaniu z nich uwagę, zajmują się projektanci UX, czyli User Experience Designers. Na czym polega ich praca oraz jakie metody działania stosują?
Czym jest UX?
Skrót UX (user experience) odnosi się do sposobu projektowania skoncentrowanego na pozytywnym doświadczeniu użytkownika. Stosuje się go zazwyczaj w kontekście produktów cyfrowych, takich jak aplikacje czy strony internetowe, co nie oznacza, że nie jest ono istotne także w przypadku przedmiotów w pełni analogowych, jak samochody czy nawet szczoteczki do zębów. Należy je również odpowiednio zaprojektować.
Aby zmaksymalizować pozytywne doświadczenie użytkownika w przypadku produktów cyfrowych, należy skupić się na określeniu celu, jaki stoi przed witryną czy aplikacją. Wymaga to także wiedzy o zachowaniach targetu projektu, ponieważ poznanie jego potrzeb jest kluczowe…
Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 2
Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest…
Prezentujemy drugą część kursu wideo przedstawiającego możliwości płynące z użycia managera pakietów, jakim jest Composer. To ważne narzędzie, które zostało stworzone, aby ułatwiać pracę osobom zajmującym się kodowaniem w PHP. Wykorzystywane jest jednak nie tylko przez programistów, ale także coraz częściej przez webmasterów. Dlaczego? Bo to właśnie Composer dba o automatyczne pobieranie, zapisywanie i wczytywanie zewnętrznych pakietów, których wymaga kod budowanej czy uruchamianej na serwerze aplikacji.
W poprzednim odcinku ogólnie omówiliśmy podstawy pracy z Composerem, przedstawiając czym jest i do czego służy to narzędzie. Po pierwszej części kursu wiemy już, jak zacząć z nim pracę, czym jest Packagist i dlaczego jest on taki ważny. Umiemy utworzyć plik composer.json i wiemy, co powinien on zawierać. Poznaliśmy też niektóre instrukcje Composera, takie jak chociażby search, require czy update. Poprzedni odcinek naszego kursu możesz obejrzeć tutaj: https://www.nazwa.pl/blog/composer-na-cloudhostingu-nazwapl-czesc-1.
W drugim odcinku przyjrzymy się bliżej samemu plikowi composer.json. Ponieważ jest to serce każdego projektu, warto dobrze poznać ustawienia kluczowych sekcji, które się w nim znajdują. Nie zabraknie wielu przykładów, które z powodzeniem można użyć przy budowaniu własnych aplikacji wykorzystujących zależności, do których dostęp umożliwia właśnie Composer…
Nowy węzeł CDN nazwa.pl w Hiszpanii
Flamenco, sjesta czy byk Toro Bravo to charakterystyczne symbole Hiszpanii, kraju gdzie nazwa.pl właśnie uruchomiła…
Flamenco, sjesta czy byk Toro Bravo to charakterystyczne symbole Hiszpanii, kraju gdzie nazwa.pl właśnie uruchomiła swój najnowszy węzeł sieci dystrybucji CDN. Usytuowane w Madrycie serwery CDN nazwa.pl oraz bezpośredni dostęp do węzła wymiany ruchu międzyoperatorskiego ESPANIX zapewniają błyskawiczne otwieranie stron WWW dla użytkowników Półwyspu Iberyjskiego.
Serwery CDN nazwa.pl w Madrycie
Hiszpania to znany i lubiany kierunek wyjazdów wakacyjnych, często wybierane miejsce emigracji Polaków, jak i ważny partner handlowy Polski. Nie dziwi więc fakt, że polskojęzyczne strony umieszczone na hostingu w nazwa.pl są tak często odwiedzane przez użytkowników z Półwyspu Iberyjskiego. Duża odległość od serwerów w Warszawie sprawia jednak, że ta sama strona przy połączeniu z Hiszpanii otwiera się dwa razy wolniej niż gdziekolwiek w Polsce.
Ale to już przeszłość. Od teraz wszystkie strony WWW umieszczone na hostingu w nazwa.pl, dzięki serwerom CDN, które przechowują kopie statycznych elementów serwisów, będą otwierały się z porównywalną szybkością co w Polsce. Bezpośredni dostęp do węzła wymiany ruchu międzyoperatorskiego ESPANIX zapewnia, że informacje z serwerów CDN nazwa.pl do sieci hiszpańskich przekazywane są w czasie poniżej 1 ms, czyli krócej niż trwa mrugnięcie okiem.
CDN nazwa.pl dostępny automatycznie i za darmo
CDN nazwa.pl działa automatycznie dla każdego serwisu aktywowanego na usługach CloudHosting nazwa.pl. Automatyczna dystrybucja treści nie wymaga żadnych dodatkowych działań z Twojej strony, a nad poprawnym działaniem całego systemu od początku do końca czuwa nazwa.pl. Automatyczna dystrybucja treści…
Korzystaj z najnowszych wersji PHP, MariaDB i PostgreSQL – zwiększ bezpieczeństwo i wydajność swojej strony WWW!
Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych…
Skrypty napisane w języku PHP oraz bazy danych stanowią podstawę działania zdecydowanej większości dynamicznych serwisów internetowych. Wraz z pojawianiem się nowych wersji PHP oraz kolejnych wersji silników baz danych, rodzi się konieczność aktualizacji tego oprogramowania na usłudze, z której korzystasz. Jest to niezbędne, przede wszystkim, dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz wydajności działania stron WWW, które uruchamiasz na hostingu. W ramach wszystkich pakietów hostingowych nazwa.pl możesz korzystać z aktualnych wersji baz MariaDB 10.5 i PostgreSQL 13 oraz z PHP w wersji 8.
Jeśli korzystasz z niewspieranej przez twórców PHP wersji tego języka lub z niewspieranych wersji baz danych, masz możliwość zaktualizować je samodzielnie lub zlecić nam ten proces. Jeżeli nie zamierzasz nic zmieniać, wystarczy, że zamówisz dodatkową usługę „Obsługa starszych wersji PHP i baz danych”. Przypominamy, że bezpłatna obsługa PHP 7.2 oraz MariaDB 10.1 i PostgreSQL 9.3, na serwerach nazwa.pl, kończy się 30.06.2021 r.
PHP
Język PHP jest powszechnie stosowany do tworzenia skryptów uruchamianych po stronie serwera. Oferuje cały szereg narzędzi przydatnych dla każdego webmastera i właściciela strony, a także znajduje zastosowanie w tworzeniu programów działających w trybie graficznym czy też przetwarzania danych z poziomu wiersza poleceń…
Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić?
Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki…
Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki może być prowadzona za pomocą różnych kanałów – reklam w portalach, social mediów, mailingów czy blogów. Warto wykorzystać synergię wielu punktów dotarcia do klienta w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Ta idea towarzyszy właśnie marketingowi wielokanałowemu.
Co to jest marketing wielokanałowy?
Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form dotarcia. Mówimy tu zarówno o stronach internetowych, reklamach cyfrowych, social mediach, mailingach, jak i kanałach, nazwijmy to – bardziej tradycyjnych, jak przesyłki reklamowe, katalogi, telemarketing czy reklam w tradycyjnych środkach przekazu.
Metoda multi-channel marketingu powstała w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Informacje o naszej marce powinny być dostępne poprzez różnorodne przekazy. Dzięki dużej liczbie punktów, przez które firma może mieć styczność z klientami, wzrastają szanse na przeprowadzanie skutecznych działań marketingowych…
Sztuczna inteligencja a cyberbezpieczeństwo
W wyniku ataków hakerskich firmy na całym świecie codziennie ponoszą olbrzymie straty. Naruszenia bezpieczeństwa prowadzą…
W wyniku ataków hakerskich firmy na całym świecie codziennie ponoszą olbrzymie straty. Naruszenia bezpieczeństwa prowadzą do zakłócenia kluczowych procesów organizacji, a wycieki danych są w stanie zachwiać jej reputacją. Dlatego w cyberbezpieczeństwo inwestuje się coraz większe środki, angażując przy tym najnowocześniejsze technologie. Należą do nich sztuczna inteligencja (AI) oraz uczenie maszynowe (ML). Jak są wykorzystywane?
Zalety automatyczności
Działy cyberbezpieczeństwa organizacji muszą nieustannie mierzyć się z poważnymi zagrożeniami ze strony hakerów. Z firmowej sieci potrafią korzystać setki pracowników, co oznacza bardzo duże liczby urządzeń podatnych na ataki oraz znaczne ryzyko zaistnienia błędu człowieka. Specjaliści często nie są w stanie przeanalizować wszystkich możliwych incydentów, jakie występują w sieci. Powiadomień może być tak wiele, że łatwo jest pominąć istotne alerty. Ponadto reakcja na wydarzenia może nie być wystarczająco szybka, aby zapobiec istotnym naruszeniom.
Z pomocą człowiekowi przychodzą tutaj rozwiązania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Systemy te są w stanie permanentnie monitorować sieć organizacji pod kątem zagrożeń. Oceniając ich wagę, mogą podjąć określone działania zapobiegawcze, przekazując alert do specjalistów. Dzięki swojej autonomii AI jest w stanie odciążyć specjalistów cyberbezpieczeństwa, rozwiązując wiele problemów samodzielnie…
Composer na CloudHostingu nazwa.pl. Część 1
Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej…
Rozpoczynamy dwuodcinkowy kurs wideo, w którym przedstawimy manager pakietów Composer. Jest to z jednej strony proste w użyciu, a z drugiej – posiadające zaawansowane możliwości narzędzie ze świata PHP, szeroko dziś wykorzystywane nie tylko przez profesjonalistów. Kurs poprowadzi Tomasz Jaśniewski, programista i nauczyciel programowania z ponad 20-letnim doświadczeniem.
W ramach serii „Composer na CloudHostingu nazwa.pl” zostaną zaprezentowane podstawowe zagadnienia dotyczące tego managera pakietów. Znajdą się wśród nich takie tematy, jak chociażby zarządzanie zależnościami w PHP czy też zasady deklarowania bibliotek. Wszystko realizowane będzie za pomocą prostych poleceń, wykonywanych bezpośrednio na serwerach CloudHosting w nazwa.pl.
Pierwszy odcinek to przede wszystkim przedstawienie narzędzia, jakim jest Composer, do tego kilka istotnych wskazówek, dotyczących rozpoczęcia z nim pracy, a także wprowadzenie do Packagista, głównego repozytorium z publicznymi pakietami dla Composera…
Gwarancja nazwa.pl – 100% satysfakcji lub zwrot pieniędzy
Hosting w nazwa.pl jest szybszy niż u konkurencji. Przekonasz się o tym, przenosząc do nas swój serwis WWW…
Hosting w nazwa.pl jest szybszy niż u konkurencji. Przekonasz się o tym, przenosząc do nas swój serwis WWW. Niezależnie czy to blog, sklep, galeria, czy strona firmowa, korzyści z posiadania CloudHostingu z CDN w nazwa.pl odczujesz od razu. Jeżeli po przeniesieniu stwierdzisz, że Twoja strona nie działa szybciej niż przed migracją, gwarantujemy, że zwrócimy Ci pieniądze, które wydałeś na usługę w nazwa.pl. Gwarancja zwrotu środków wynosi aż 30 dni od daty zakupu nowego serwera!
Klienci, którzy wybierają nazwa.pl jako swojego dostawcę usług hostingowych, doceniają przede wszystkim fakt, że na serwerach nazwa.pl ich strony WWW oraz poczta e-mail działają po prostu szybciej niż u konkurencji. Jest to zasługa nowoczesnej technologii CloudHosting, czyli hostingu w chmurze, nowoczesnych serwerów z procesorami działającymi z szybkością 5 GHz, serwerów bazodanowych wykorzystujących najszybsze na rynku dyski Optane, magazynów danych Redis i Memcached oraz sieci dystrybucji treści CDN nazwa.pl z serwerami utrzymującymi kopie elementów stron WWW w wielu miejscach w Polsce i na świecie.
Dlaczego strony WWW na nazwa.pl działają szybciej?
Dzięki zastosowaniu szybkich procesorów 5 GHz strony takich systemów, jak WordPress czy PrestaShop, generują się z maksymalną szybkością, a dodatkowo akcelerowane są za pomocą magazynów Redis i Memcached. Ponieważ sercem każdej nowoczesnej aplikacji są dane utrzymywane w bazie danych, to zastosowanie dysków Optane w serwerach MariaDB przyspiesza wiele operacji nawet dziesięciokrotnie…
Przeglądarka Chrome domyślnie wybiera strony po SSL!
Stało się! Chrome 90 jest pierwszą przeglądarką, która domyślnie przekierowuje użytkowników na stronę…
Stało się! Chrome 90 jest pierwszą przeglądarką, która domyślnie przekierowuje użytkowników na stronę działającą po SSL. Do tej pory, gdy na przykład wpisałeś w przeglądarce „nazwa.pl”, to Chrome otwierał stronę http://nazwa.pl. Obecnie zostaniesz przekierowany na https://nazwa.pl.
Zabezpieczenie transmisji do stron WWW za pomocą certyfikatów SSL stało się już standardem. Dokonując zakupów, a nawet przeglądając serwisy informacyjne, jesteśmy automatycznie przekierowywani przez ich właścicieli na wersję z SSL, co można rozpoznać po charakterystycznej kłódce przy adresie strony, czy też pełnej nazwie rozpoczynającej się od znaków https://. Takie przekierowanie odbywa się jednak kosztem czasu załadowania witryny, gdyż przeglądarka za pierwszym razem łącząc się po http://, jest informowana, że należy pobrać wersję zabezpieczoną i dopiero wtedy następuje kolejne połączenie – tym razem do właściwej strony WWW po SSL. Wprowadzona w Chrome zmiana modyfikuje to zachowanie i domyślnie ładowana jest wersja z SSL, a jeżeli to nie jest możliwe, to dopiero realizowane jest przekierowanie na stronę po http://.
Zmiana w przeglądarce Chrome jest odbiciem trendu zabezpieczania witryn przez ich właścicieli i wprowadzania na szeroką skalę obsługi SSL przez firmy hostingowe. Generowanie certyfikatu SSL i jego instalacja to skomplikowane procesy, jednak dostawcy certyfikatów i firmy hostingowe uprościły te działania do minimum, dzięki czemu tak, jak w nazwa.pl, dzieje się to w pełni automatycznie…
Czy nasze dane w social media są bezpieczne i co się z nimi dzieje?
Wszystko co nowe fascynuje i przyciąga. Tak też było z mediami społecznościowymi. Wraz z upływem czasu coraz…
Wszystko co nowe fascynuje i przyciąga. Tak też było z mediami społecznościowymi. Wraz z upływem czasu coraz większa liczba użytkowników zaczęła się jednak zastanawiać nad kwestią gromadzenia i przetwarzania newralgicznych informacji przez tego typu serwisy. Wzrostowi świadomości społecznej w tym obszarze sprzyjały liczne doniesienia o wyciekach danych oraz problemach z prywatnością w social media. Czy faktycznie mamy się czego obawiać?
Niebezpieczne wycieki
Firmy, administrujące platformami społecznościowymi, bez wątpienia stosują zaawansowane mechanizmy zabezpieczeń. Mimo to obserwujemy liczne wycieki danych z takich serwisów. Jest to tym bardziej groźne, że korzystają z nich miliony użytkowników, którzy często przechowują na serwerach platform społecznościowych cenne dla hakerów informacje, które mogą posłużyć do cyberataków.
Wycieków danych doświadczyły już takie serwisy, jak Twitter (np. dane 19 milionów użytkowników w 2019 r.) czy Facebook. Dostęp do informacji, dotyczących klientów tego giganta social mediów, hakerzy zdobyli ostatnio w 2019 r. Incydent dotyczył 267 milionów kont, a do przejętych danych należały imiona i nazwiska, numery telefonów oraz indywidualne numery użytkowników.
Poważny wyciek danych, z 233 milionów profili serwisów Instagram, TikTok czy YouTube, wydarzył się także w 2020 r. Jedna piąta z przejętych informacji zawierała nie tylko imię i nazwisko, opis konta czy liczbę obserwatorów, ale także numer telefonu i adres e-mail…
Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego warto ją przeprowadzić?
Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które…
Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które opierają się wciąż na tradycyjnych, analogowych rozwiązaniach, ryzykują rozminięciem się z potrzebami rynku oraz pozostaniem w tyle za konkurencją. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na transformację cyfrową. Na czym ona polega i jakie są jej zalety?
Co to jest transformacja cyfrowa?
Transformacja cyfrowa (DT) oznacza wdrożenie technologii cyfrowej we wszystkich obszarach działalności firmy. Prowadzi to do znacznej zmiany sposobu jej funkcjonowania w większości obszarów. Trzeba tutaj zaznaczyć, że DT nie jest tym samym co cyfryzacja czy digitalizacja, chociaż są to elementy niezbędne, aby mogła zajść transformacja.
Cyfryzacja jest procesem przeniesienia wszystkich danych z formy dokumentów fizycznych na postać cyfrową. Digitalizacja oznacza z kolei wykorzystywanie cyfrowych informacji w sposób optymalizujący pracę.
DT natomiast to całkowita zmiana w sposobie prowadzenia firmy i oparcie jej na technologii cyfrowej. Wymaga to dogłębnej analizy wszystkich aspektów działalności organizacji, by określić, które z nich można udoskonalić w trakcie tego procesu.
Transformacja cyfrowa obejmuje wiele poziomów działalności organizacji, począwszy od zmiany sposobu pracy zatrudnionych w niej osób, poprzez modyfikacje procesów…