Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 64 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Monitoring
    • Monitoring test2speed.com

    Monitoring test2speed.com mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Testuj szybkość strony WWW | Monitoring test2speed.com Monitoring test2speed.com
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 4 maja 2021

Czy nasze dane w social media są bezpieczne i co się z nimi dzieje?

Tagi: bezpieczeństwo Facebook social media
Czy nasze dane w social media są bezpieczne i co się z nimi dzieje? | nazwa.pl

Wszystko co nowe fascynuje i przyciąga. Tak też było z mediami społecznościowymi. Wraz z upływem czasu coraz większa liczba użytkowników zaczęła się jednak zastanawiać nad kwestią gromadzenia i przetwarzania newralgicznych informacji przez tego typu serwisy. Wzrostowi świadomości społecznej w tym obszarze sprzyjały liczne doniesienia o wyciekach danych oraz problemach z prywatnością w social media. Czy faktycznie mamy się czego obawiać?

Niebezpieczne wycieki

Firmy, administrujące platformami społecznościowymi, bez wątpienia stosują zaawansowane mechanizmy zabezpieczeń. Mimo to obserwujemy liczne wycieki danych z takich serwisów. Jest to tym bardziej groźne, że korzystają z nich miliony użytkowników, którzy często przechowują na serwerach platform społecznościowych cenne dla hakerów informacje, które mogą posłużyć do cyberataków.

Wycieków danych doświadczyły już takie serwisy, jak Twitter (np. dane 19 milionów użytkowników w 2019 r.) czy Facebook. Dostęp do informacji, dotyczących klientów tego giganta social mediów, hakerzy zdobyli ostatnio w 2019 r. Incydent dotyczył 267 milionów kont, a do przejętych danych należały imiona i nazwiska, numery telefonów oraz indywidualne numery użytkowników.

Poważny wyciek danych, z 233 milionów profili serwisów Instagram, TikTok czy YouTube, wydarzył się także w 2020 r. Jedna piąta z przejętych informacji zawierała nie tylko imię i nazwisko, opis konta czy liczbę obserwatorów, ale także numer telefonu i adres e-mail.

Takie incydenty narażają użytkowników przede wszystkim na ryzyko ataków phishingowych. Polegają one na próbach wyłudzenia cennych danych, np. logowania do bankowości internetowej czy też numerów kart kredytowych.

Pokazuje to, że nawet największe firmy administrujące serwisami social mediów nie są w pełni odporne na działania cyberprzestępców. Nie należy jednak wpadać w panikę. Trzeba jedynie pamiętać o podstawowych środkach ostrożności dotyczących ataków hakerskich – nieinstalowaniu oprogramowania niewiadomego pochodzenia czy nieklikaniu w podejrzane linki.

Ciekawą inicjatywą, na którą można w tym miejscu zwrócić uwagę, jest serwis Have I Been Pwned, gdzie, wpisując adres e-mail, otrzymamy informację, które serwisy ewentualnie utraciły nasze dane (dotyczy to zresztą nie tylko mediów społecznościowych). Jeżeli ktoś wszedł w posiadanie naszych danych, powinniśmy niezwłocznie zmienić hasła nie tylko w wymienionych serwisach, ale także na innych stronach, jeśli używamy tam identycznych haseł. Unikniemy wtedy włamań, które mogą skutkować utratą kolejnych danych – być może nawet cenniejszych od wykradzionych ze zhackowanych serwisów.

Jak platformy społecznościowe wykorzystują nasze dane

Jak platformy społecznościowe wykorzystują nasze dane | nazwa.pl

Ze względu na swoją wartość dane użytkowników zaczęły być nazywane „ropą XXI wieku”. Rzeczywiście służą one korporacjom technologicznym do osiągania niebotycznych zysków.

Facebook, lider rynku mediów społecznościowych, w 2019 r. zarobił prawie 71 miliardów dolarów, czyli o 15 miliardów dolarów więcej niż rok wcześniej i 30 miliardów więcej niż w 2017 r. Przychody te pochodzą niemal wyłącznie z reklam.

Co mają wspólnego nasze dane z reklamami na Facebooku? Serwis umożliwia reklamodawcom bardzo precyzyjne targetowanie kampanii na podstawie informacji o użytkownikach.

Kluczowe są między innymi dane demograficzne, ale niemniej ważne informacje dotyczące m.in. zachowań użytkowników. Świadczą one o ich zainteresowaniach i znaczenie mają tu np. polubienia czy udostępnienia. Dzięki temu reklamodawcom łatwiej jest dotrzeć z treściami do wybranej grupy docelowej. Przekłada się to na wyższą konwersję podczas prowadzenia kampanii.

Wykorzystywane są także funkcje geolokalizacji naszych smartfonów. Aplikacje mediów społecznościowych są w stanie monitorować, gdzie się znajdujemy i na tej podstawie prezentować nam odpowiednie reklamy. W ten sposób może się promować lokalny biznes.

Zagrożenia prywatności

Zagrożenie prywatności w social mediach | nazwa.pl

W związku z tak szerokim wykorzystywaniem przez serwisy społecznościowe danych użytkowników pojawiają się już od dawna obawy odnośnie kwestii prywatności. Najbardziej znanym z wydarzeń, związanych z naruszeniami, pozostaje do tej pory Facebook.

Problemy z prywatnością w serwisie szczególnie uwypukliła afera Cambridge Analytica z 2018 r. Firma ta zajmowała się gromadzeniem i analizą danych użytkowników platformy. Dzięki stworzeniu aplikacji na Facebooku, polegającej na płatnym wypełnieniu ankiety, udało się jej zdobyć informacje na temat miejsca zamieszkania czy też polubień 50 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych.

Dane te posłużyły stworzeniu bazy wyborców, do których kierowane były spersonalizowane przekazy polityczne. Uważa się, że kampania ta mogła mieć wpływ na zwycięstwo Donalda Trumpa w wyborach 2016 r.

W związku z aferą Facebook był oskarżony o bierność w kwestii gromadzenia danych przez Cambridge Analytica. Doprowadziło to do przesłuchania Marka Zuckerberga w Senacie Stanów Zjednoczonych. Karę w wysokości 500 tys. funtów na serwis nałożyło także brytyjskie Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO), gdyż dane gromadzone przez CA były wykorzystywane nie tylko w Stanach Zjednoczonych.

Afera stała się powodem do dyskusji na temat ochrony danych użytkowników w serwisie, a przez pewien czas popularność zdobył nawet hashtag #deletefacebook. Efektem nadszarpnięcia reputacji firmy było wprowadzenie nowych ustawień prywatności, które dawały osobom korzystającym z platformy większą kontrolę nad udostępnianymi informacjami.

Mimo to nadal aktualne są pytania nie tylko o prywatność na Facebooku, ale ogólnie w mediach społecznościowych. Użytkownicy podchodzą do tych kwestii coraz poważniej, co pokazuje badanie przeprowadzone przez Viasat Savings.

Połowa ankietowanych stwierdziła w nim, że utrzymuje swoje konta w trybie prywatnym. Z kolei aż 71% z nich poświęciło czas na sprawdzenie zaawansowanych ustawień prywatności, dołączając do danej platformy social media. Co ważne, 50% respondentów aktualizowało swoje ustawienia prywatności ze względu na obawy dotyczące jej ochrony. Pokazuje to, że użytkownicy są coraz bardziej świadomi znaczenia kwestii udostępniania swoich danych.

Temat prywatności w mediach społecznościowych bez wątpienia będzie stale aktualny. Jest to wyzwanie zarówno dla serwisów social media jak i ustawodawców, którzy mają na celu dbanie o ochronę danych osobowych obywateli. Rośnie także presja wywierana na platformy przez użytkowników, domagających się poszanowania ich prywatności.

Coś za coś

Korzystając z serwisów social media, niejako płacimy swoimi danymi za pozornie darmowe serwisy. Jest to transakcja wymienna i od naszej decyzji zależy, czy się na nią zgodzimy.

Trzeba jednak zauważyć, że otrzymujemy za tę cenę dostęp do zaawansowanych usług oraz niezliczonej społeczności użytkowników. Możemy również mieć kontakt z olbrzymią ilością treści oraz zyskujemy szansę na wyrażanie siebie przy użyciu tych platform.

Trudno często zrezygnować z serwisów, w których są już nasi znajomi oraz osoby, które mogliśmy poznać tylko dzięki mediom społecznościowym. Są to wartości, które doceniają miliardy użytkowników na całym świecie. Niemniej ważne jest, aby mieć świadomość, jak wiele danych przetwarzają social media i w miarę możliwości dbać o swoją prywatność.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Największe wycieki danych i sposoby ochrony przed tym zagrożeniem
  • Czy Internet Rzeczy jest bezpieczny?

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Wiosna z CDN nazwa.pl | nazwa.pl
19 marca 2025

Wiosna z CDN nazwa.pl

CDN nazwa.pl i automatyczna kompresja obrazów do formatu WebP to rozwiązania, które powstały, aby zapewnić... CDN nazwa.pl i automatyczna kompresja obrazów do formatu WebP to rozwiązania, które powstały, aby zapewnić każdej stronie WWW błyskawiczne wczytywanie i niezrównaną wydajność. Ponieważ szybkość witryny to klucz do sukcesu w biznesie, przygotowaliśmy wiosenną promocję, dzięki której nasi wybrani Klienci będą mogli przetestować te technologie. Korzystasz z CloudHostingu? Sprawdź, jak CDN nazwa.pl może przyspieszyć także Twoją stronę! CDN nazwa.pl – bo liczy się szybkość! Wiosna to idealny moment na przyspieszenie, które każdej stronie może zapewnić sieć CDN nazwa.pl. Tworzą ją specjalne serwery rozmieszczone w kluczowych dla ruchu internetowego miejscach na świecie. Mają za zadanie przechowywać kopie witryn i dostarczać je użytkownikom z najbliższej lokalizacji. W ramach CDN nazwa.pl dostępna jest też obsługa LSCache plugins umożliwiająca przechowywanie wykonanego wcześniej kodu PHP na węzłach CDN oraz usługa automatycznej kompresji obrazów do WebP. Umożliwia ona zmniejszenie rozmiaru grafik na stronach nawet o kilkadziesiąt procent, bez utraty jakości. Efekt? Błyskawiczne ładowanie witryn, ich większa stabilność i mniejsze obciążenie głównego serwera. Dla sklepów internetowych i stron biznesowych oznacza to wprost większą sprzedaż i możliwość pozyskania nowych klientów. Technologia, która przyspiesza strony WWW W ramach naszej wiosennej promocji część firm korzystających z CloudHostingu, które nie używają jeszcze CDN nazwa.pl i kompresji obrazów do WebP, będzie mogła...
Dlaczego warto wybrać dostawcę hostingu z certyfikatem ISO 27001 | nazwa.pl
7 kwietnia 2023

Dlaczego warto wybrać dostawcę hostingu z certyfikatem ISO 27001?

Jeżeli informacje przetwarzane przez Twojego dostawcę usług hostingowych nie są odpowiednio zabezpieczone... Jeżeli informacje przetwarzane przez Twojego dostawcę usług hostingowych nie są odpowiednio zabezpieczone, a procedury usystematyzowane, istnieje ryzyko, że może dojść do incydentu, który zagrozi Tobie i Twojej firmie. Nie ulega wątpliwości, że w dzisiejszych czasach ochrona danych w sieci powinna być realizowana na jak najwyższym poziomie. Dlatego nie warto ryzykować. Wybierz firmę, której możesz zaufać, posiadającą uznawany na całym świecie certyfikat ISO 27001:2017, w skrócie nazywany ISO 27001. Czym jest ISO 27001:2017? ISO 27001:2017 to międzynarodowa norma, która standaryzuje systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. Stanowi ona zbiór praktyk dotyczących sposobów zarządzania, które gwarantują klientom danego przedsiębiorstwa właściwą ochronę ich danych. Można powiedzieć, że firmy, które wdrożyły certyfikat ISO 27001:2017, zidentyfikowały potencjalne zagrożenia dotyczące ich działalności i wprowadziły odpowiednie środki zapobiegawcze w celu eliminacji ryzyk. Sam certyfikat jest wydawany przez niezależną jednostkę audytową, która posiada uprawnienia do wystawienia oficjalnych dokumentów i przeprowadzania w tym zakresie badań weryfikacyjnych. Wdrożenie ISO 27001:2017 w firmie hostingowej Wdrożenie ISO 27001:2017 to duże wyzwanie i nie każda firma ma wystarczające zasoby, aby się tego podjąć. Proces implementacji skutecznego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji zajmuje od kilku do kilkunastu miesięcy i wymaga dostosowania zasad realizacji zadań przez wszystkich pracowników do przepisów określonych w przyjętych normach...
Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl
21 września 2022

Jak włączyć zabezpieczenie 2FA dla poczty w nazwa.pl?

Chcąc korzystać z dodatkowej ochrony swojej korespondencji e-mail przed nieuprawnionym dostępem, włącz... Chcąc korzystać z dodatkowej ochrony swojej korespondencji e-mail przed nieuprawnionym dostępem, włącz w jej konfiguracji zabezpieczenie 2FA. Niezależnie od tego, czy do odbierania poczty wykorzystujesz Cloud Mail, czy program na komputerze pobierający wiadomości przez protokół IMAP4 lub POP3, zabezpieczenie 2FA wprowadza wymóg dodatkowej autoryzacji podczas logowania. Zabezpieczenie 2FA dla poczty jest dostępne za darmo do końca aktualnie obowiązującego Okresu Abonamentowego wszystkich usług hostingowych zakupionych lub odnowionych przed 1.07.2024 roku. Z zabezpieczeniem 2FA na co dzień spotykasz się w bankowości elektronicznej, a w nazwa.pl możesz dzięki niemu skutecznie chronić poufność swojej korespondencji mailowej. Jeżeli samodzielnie administrujesz hostingiem, na którym założone jest to konto e-mail, możesz włączyć zabezpieczenie 2FA dla swojej poczty w CloudHosting Panel po zalogowaniu na stronie https://admin.nazwa.pl. W innym przypadku skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za zarządzanie hostingiem i przekaż jej poniższe informacje. Po zalogowaniu do CloudHosting Panel z menu POCZTA wybierz Wykaz kont e-mail (1). Z listy skrzynek założonych na swoim hostingu wybierz tę, dla której chcesz skonfigurować zabezpieczenie 2FA. W tym celu kliknij link Aktywuj (1) widoczny obok jej nazwy. W formularzu modyfikacji konta przejdź do sekcji Zabezpieczenie 2FA. Wskaż preferowaną metodę dodatkowej autoryzacji, wybierając jako jej rodzaj albo SMS, albo aplikację Google Authenticator...
Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego warto ją przeprowadzić? | nazwa.pl
29 kwietnia 2021

Czym jest transformacja cyfrowa i dlaczego warto ją przeprowadzić?

Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które... Dla konsumentów i dużej części firm wykorzystywanie technologii cyfrowych jest oczywistością. Organizacje, które opierają się wciąż na tradycyjnych, analogowych rozwiązaniach, ryzykują rozminięciem się z potrzebami rynku oraz pozostaniem w tyle za konkurencją. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na transformację cyfrową. Na czym ona polega i jakie są jej zalety? Co to jest transformacja cyfrowa? Transformacja cyfrowa (DT) oznacza wdrożenie technologii cyfrowej we wszystkich obszarach działalności firmy. Prowadzi to do znacznej zmiany sposobu jej funkcjonowania w większości obszarów. Trzeba tutaj zaznaczyć, że DT nie jest tym samym co cyfryzacja czy digitalizacja, chociaż są to elementy niezbędne, aby mogła zajść transformacja. Cyfryzacja jest procesem przeniesienia wszystkich danych z formy dokumentów fizycznych na postać cyfrową. Digitalizacja oznacza z kolei wykorzystywanie cyfrowych informacji w sposób optymalizujący pracę. DT natomiast to całkowita zmiana w sposobie prowadzenia firmy i oparcie jej na technologii cyfrowej. Wymaga to dogłębnej analizy wszystkich aspektów działalności organizacji, by określić, które z nich można udoskonalić w trakcie tego procesu. Transformacja cyfrowa obejmuje wiele poziomów działalności organizacji, począwszy od zmiany sposobu pracy zatrudnionych w niej osób, poprzez modyfikacje procesów...
formularz kontaktowy na stronie
30 sierpnia 2019

Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy umożliwia wygodne i szybkie wysyłanie e-maili do firmy. Łatwiej korzysta się z niego użytkownikowi, niż z... Formularz kontaktowy umożliwia wygodne i szybkie wysyłanie e-maili do firmy. Łatwiej korzysta się z niego użytkownikowi, niż z podanego na stronie adresu e-mail. Adresy mogą być także skanowane przez roboty służące do pozyskiwania baz danych, co może narażać nas na spam. Formularz można łatwo stworzyć w WordPressie za pomocą wtyczek. Ninja Forms Ninja Forms jest wygodną w użyciu wtyczką umożliwiającą tworzenie zarówno prostych, jak i bardziej zaawansowanych formularzy. Pozwala na konfigurację własnych pól formularza oraz wyposażona jest w wiele użytecznych szablonów. Poniżej podpowiemy jak stworzyć prosty formularz kontaktowy z polami na imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść wiadomości. 1. Instalacja wtyczki - najedź na zakładkę WTYCZKI i kliknij DODAJ NOWĄ, - wpisz w wyszukiwarce “ninja forms”, - kliknij ZAINSTALUJ przy wtyczce Ninja Forms następnie AKTYWUJ. 2. Tworzenie pierwszego formularza - najedź na zakładkę Ninja Forms, a następnie kliknij DODAJ NOWY, - aby stworzyć prosty formularz kontaktowy, kliknij opcję SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI, - kliknij pole NAME, a następnie wprowadź nazwę pola (np. Imię albo Imię i nazwisko)...
dźwięk do podcastów
3 lipca 2019

Jak nagrywać dźwięk do podcastów

Podcasty są w ostatnim czasie prawdziwym fenomenem Internetu. Okazuje się, że forma zarezerwowanego niegdyś dla radia... Podcasty są w ostatnim czasie prawdziwym fenomenem Internetu. Okazuje się, że forma zarezerwowanego niegdyś dla radia słuchowiska mimo konkurencji ze strony YouTube wcale nie jest archaiczna. Warto wziąć udział w rosnącym zjawisku. A zatem — jeśli masz coś do powiedzenia, czemu tego nie nagrać? Wraz z rozwojem technologii streamingu wzrosła też popularność podcastów. Przewiduje się, że w najbliższej przyszłości aż 20% wszystkich odsłuchów na Spotify będzie dotyczyła właśnie ich. Sam serwis w ostatnim czasie za prawa do najpopularniejszych „słuchowisk” zapłacił aż 200 mln dolarów, co dobrze obrazuje kształt tego rynku. Aby nagrywać podcasty, niepotrzebne są duże inwestycje. Największą z nich jest inwestycja czasu w opracowanie dobrego pomysłu i scenariusza nagrania, aby zainteresować coraz to bardziej wyrobionego słuchacza. Jeśli jednak już je masz — jak zabrać się do nagrywania od strony technicznej? Odpowiednie pomieszczenie Aby podcast brzmiał profesjonalnie, nie powinna być słyszalna akustyka pomieszczenia. Oznacza to brak nieprzyjemnego dla ucha pogłosu, który sprawia, że głos wydaje się dochodzić z oddali. By to osiągnąć, nie trzeba oczywiście nagrywać w studiu nagrań. Wystarczy wybrać pomieszczenie, w którym mniej jest nagich ścian a więcej elementów pochłaniających dźwięk. Doskonałe będą np. regały z książkami, zasłona w oknie czy gruby dywan na podłodze (a najlepiej wszystko na raz). Świetnie spisywała się w tym celu modna...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(9)
  • Optymalizacja(2)
  • Hosting, Domeny(246)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(70)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(169)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Monitoring
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.