Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 TB.

  • Hosting
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Hosting abonamentowy z CDN
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Hosting za użycie z CDN
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 8 VCPU i 16 GB RAM, PHP, Node.js, MariaDB, PostgreSQL, MongoDB, Redis i Memcached. Integracja z siecią CDN, poczta z 2FA, ochrona anty-DDOS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • WordPress
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    CloudHosting WordPress
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    WordPress z CDN
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, Blog, Forum i Galeria. Oferuje do 8 VCPU i 16 GB RAM, sieć CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDOS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Komunikacja email
    • Maile Marketingowe

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Email Marketing| nazwa.pl Wysyłaj skuteczne mailingi
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Diagnostyka test2speed.com
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 8 lutego 2022

Optymalizuj kod strony internetowej

Tagi: optymalizacja strona www
Optymalizuj kod strony internetowej | nazwa.pl

Każdego dnia Twój biznes musi mierzyć się z czyhającą wokoło konkurencją. Na ogół mocno rywalizujesz z tymi, którzy mają podobnej wielkości firmy, są gdzieś blisko Ciebie, na sąsiedniej ulicy lub w nieodległym mieście. Czy podobnie jest w Internecie? Absolutnie nie. Tutaj, niezależnie od tego, czy masz swoje biuro na 29. piętrze w nowoczesnym wieżowcu w Warszawie, a Twój konkurent prowadzi swoją firmę na 29 metrach kwadratowych w wynajętym mieszkaniu, dla potencjalnych klientów będziecie równi. No może niezupełnie. Jeden z Was może być lepszy od drugiego, o ile – publikując swoją stronę w sieci – będzie stosował reguły SEO, dostosowując witrynę do wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe.

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja strony internetowej to szereg działań, które podejmowane są przez właściciela strony albo przez webmastera, który się nią zajmuje. W przypadku strony internetowej najczęstszym założeniem jest poprawa szybkości jej wczytywania na komputerach czy urządzeniach mobilnych. Właściwa optymalizacja strony internetowej pozwala nie tylko przyspieszyć jej działanie, ale również wpływa pozytywnie na wyniki pozycjonowania w wyszukiwarce. Jest to bardzo ważne, ponieważ wyszukiwarki stanowią pewnego rodzaju łącznik między klientami a właścicielami witryn. Każdy użytkownik Internetu, chcąc znaleźć interesującą go treść, wpisuje określoną frazę lub słowa kluczowe w Google, aby po chwili otrzymać listę potencjalnych adresów URL, które mogą odpowiedzieć na nurtujące go pytanie.

UX, CTR i inne magiczne słowa

Skoro wiesz już, czym jest optymalizacja, warto zastanowić się, w jakim celu ją wykonać. Z pomocą przychodzą następujące skróty – UX i CTR. UX to skrót od user experience, co można przetłumaczyć jako wrażenia użytkownika z korzystania z danej witryny internetowej. Im wskaźnik UX jakiejś strony jest wyższy, tym wartość współczynnika CTR na tej stronie rośnie. CTR to skrót od click-through-rate, który definiuje poziom „klikalności” na Twojej stronie WWW. Im wyższa wartość współczynnika klikalności (CTR), tym Twoja strona lepiej zarabia, na przykład sprzedając oferowane na niej produkty. Czy tylko w przypadku stron handlowych warto brać pod uwagę CTR? Absolutnie nie, ponieważ także na stronach biznesowych, na których proponujemy użytkownikom zapisanie się do naszego newslettera czy udostępnienie jakiejś ciekawej informacji, wartość CTR wprost przekłada się na końcowy zysk jej właściciela. Najczęściej współczynnikami UX i CTR zaczynamy się interesować, kiedy strona – mimo długiej obecności w Internecie – jest mało skuteczna w pozyskiwaniu dla nas nowych klientów lub dowiadujemy się, że nie spełnia ona ich oczekiwań.

Optymalizacja strony WWW - UX i CTR | nazwa.pl

Wytyczne W3C

Przeglądarki internetowe, w których wyświetlasz strony WWW, otrzymują je w postaci wielu plików, które przesyłane są z oryginalnego serwera. Najważniejszym plikiem jest ten z kodem HTML, który zawiera w sobie wszystkie szczegóły na temat budowy strony, w tym także odnośniki do elementów, które są niezbędne, aby ją wyrenderować. Renderowanie to forma graficznego przedstawienia pewnych treści zapisanych cyfrowo. To, co jest efektem widocznym w przeglądarce internetowej, to rendering nierzadko dziesiątków pojedynczych plików, które muszą przebyć drogę od oryginalnego serwera, który sam znajduje się często wiele setek kilometrów od użytkownika wchodzącego na stronę. Warto wspomnieć w tym miejscu, że transmisja elementów witryny internetowej zajmuje średnio aż 80% czasu potrzebnego na ich wyświetlenie w przeglądarce. To dość sporo, dlatego warto zastanowić się, jak zoptymalizować to, co jest przesyłane, aby w końcowym efekcie witryna ładowała się bardzo szybko.

Oprócz kodu HTML, który jest swojego rodzaju sterem, przeglądarka otrzymuje też liczne obrazki, kody CSS czy JavaScript. Poza sprawdzeniem możliwości obniżenia objętości kodu HTML, prawidłowej konfiguracji odnośników, obniżeniem wagi kodów CSS i Javascript warto także, abyś właściwie zoptymalizował grafiki prezentowane na stronach, stosując nowoczesny format zapisu obrazów WebP.

World Wide Web Consortium, w skrócie W3C, to organizacja, która zajmuje się ustanawianiem standardów pisania stron WWW. Ponieważ od tego, jak zoptymalizowany będzie kod HTML, zależy widoczność Twojej witryny, ważne, aby była ona stworzona zgodnie z wytycznymi W3C. Zapewni to jej prawidłowe wyświetlanie w przeglądarce, a także właściwą interpretację przez wyszukiwarkę Google. Proces optymalizacji jest zadaniem bardzo złożonym, ale jego efektem jest szybsza praca strony WWW, co jest równoznaczne z lepszymi wynikami jej pozycjonowania.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Etap 1 – meta tagi

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów. Zawierają one kluczowe informacje na temat witryny, które są wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Umieszcza się je w sekcji <head> kodu, jak na poniższym przykładzie:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name=”Description” CONTENT=”Bardzo ciekawa książka autorstwa Jana Nieznanego. Sprawdź!”>
<title>Przygody Jana Nieznanego – historia prawdziwa</title>
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>
<meta charset=”utf-8″>
</head>
</html>

Pierwszym z meta tagów, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest title. To on określa tytuł strony internetowej, który widzi użytkownik, a przeglądarka wyświetla jako link do strony. Nie powinien być on dłuższy niż 70 znaków, dobrze byłoby, gdyby zawierał na przykład nazwę firmy oraz najważniejsze słowa kluczowe. Warto, aby każda z podstron Twojego serwisu posiadała indywidualnie ustawiony znacznik title.

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów | nazwa.pl

Kolejnym znacznikiem jest description, który powinien stanowić skrócony opis treści strony WWW. Wpływa on dość mocno na wizerunek witryny w wyszukiwarce, bo opis description pojawia się pod prezentowanym w Google linkiem. Meta tag description nie powinien przekraczać 155 znaków, warto, aby zawierał jakieś elementy, które potencjalnie mogą zainteresować osobę wchodzącą na stronę, na przykład zwroty, skłaniające do kliknięcia na link, pytania lub tezy.

Oprócz title i description warto zdefiniować jeszcze meta tag robots, który będzie przekazywał robotom wyszukiwarek informację, czy mogą one indeksować daną stronę internetową. Jest to ważne w przypadku, gdy nie chcesz, aby w Google indeksowały się chociażby strony logowania do zaplecza Twojej witryny. Wówczas warto wpisać, jak na przykładzie powyżej, noindex (nie wyświetlaj strony w wynikach wyszukiwania) oraz nofollow (nie korzystaj z linków, które są zawarte w kodzie strony).

Etap 2 – nagłówki i paginacja

Nagłówki, które w kodzie HTML posiadają 6 stopni ważności, a reprezentowane są przez znaczniki <h1>, <h2>,… do <h6>. Najważniejszym z nich jest nagłówek <h1>, który w prawidłowo zbudowanym, pojedynczym kodzie HTML powinien być użyty tylko raz. Pozostałe – od <h2> do <h6> – możesz powtarzać. Ponieważ nagłówek <h1> jest najważniejszy, powinien zawierać unikalny wpis, który zachęca do zapoznania się z treścią całej strony. Pozostałe nie powinny dublować ani zawartości z <h1>, ani treści między sobą, natomiast tak, jak w rozdziałach książki, powinny wskazywać albo na kluczowe elementy, albo wydzielać jakieś kolejne części tekstu między sobą.

nagłówki i paginacje | nazwa.pl

Jeżeli omawiamy już wydzielanie z całej strony jej części, warto zatrzymać się na chwilę przy kwestii stronicowania. Paginacja ułatwia czytanie szczególnie długich stron, na przykład w sklepach internetowych, gdzie oferowanych jest bardzo wiele produktów w ramach jednej kategorii. Jeżeli sklep ma w ofercie na przykład 100 żelazek, to umieszczenie ich wszystkich na jednej stronie w kategorii AGD małe > Żelazka spowoduje, że wczytanie jej zajmie bardzo dużo czasu, a użytkownik prawdopodobnie i tak nie będzie w stanie powrócić do interesującego go produktu. Korzystając z nagłówków, możesz każdej podstronie nadać indywidualny charakter, dzieląc chociażby prezentowane towary według przedziałów cenowych lub funkcjonalności. Odpowiednia paginacja dodatkowo wpływa na krótszy czas ładowania witryn, bo przeglądarka nie musi odczytywać wszystkich grafik z danej kategorii, pobierając zdjęcia tych wybranych, w ramach zastosowanego podziału.

Etap 3 – optymalizacja obrazów na stronie WWW

Optymalizację obrazów na stronie WWW można podzielić na 2 etapy. Pierwszym z nich jest zastosowanie najbardziej optymalnego sposobu zapisu grafik. Formatem, który pozwala na uzyskanie kompresji lepszej o ok. 25% od PNG i o ok. 35% od JPG, jest WebP. Został on stworzony przez Google i obecnie jest zaimplementowany we wszystkich nowoczesnych przeglądarkach internetowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Ponieważ, podobnie jak JPG czy PNG, WebP dla zachowania dobrego współczynnika jakości obrazu w stosunku do jego rozmiaru wymaga, aby zapis odbył się w kompresji stratnej, warto, abyś przygotował kilka rozmiarów tej samej grafiki, które będą wysyłane przez oryginalny serwer do przeglądarki w zależności od tego, w jakiej rozdzielczości ekranu ona pracuje. Jest to dość czasochłonne zadanie, bo – oprócz przygotowania wielu plików i konieczności umieszczenia ich na serwerze – musisz odpowiednio poinstruować serwer w tym, jakie pliki będą miały być wysłane do określonej osoby odwiedzającej witrynę. Warto jest tutaj skorzystać z gotowych rozwiązań, które są dostępne jako element usługi CDN nazwa.pl, a polegają na automatycznej konwersji obrazów i dostosowywaniu ich rozmiaru do rozdzielczości ekranu użytkownika. W takim przypadku wszystkie czynności związane z konwersją grafik do WebP oraz przygotowywaniem kilku ich rozmiarów wykonywane są przez węzły CDN nazwa.pl w sposób automatyczny. Ty nie musisz nic zmieniać w kodzie strony, nie musisz też tracić czasu na optymalizację obrazów, czy marnować miejsca na serwerze na ich przechowywanie.

Optymalizacja obrazów na stronie WWW | nazwa.pl

Dodatkowym rozwiązaniem, które – oprócz konwersji obrazów do WebP – warto przeprowadzić na swojej stronie WWW, jest tzw. lazy loading, czyli dogrywanie kolejnych grafik w locie wraz z przewijaniem strony internetowej. Osoba odwiedzająca witrynę stosującą technikę lazy loading zobaczy tylko te grafiki, które pojawiają się na widocznej dla niej części strony internetowej. Kolejne grafiki będą odczytywane z serwera wraz z dalszą nawigacją na stronie. Dzięki temu pierwszy podgląd strony WWW pojawi się dużo szybciej, niż w przypadku gdyby trzeba było czekać na wgranie wszystkich obrazków z serwera za jednym razem.

Wszystkie obrazy publikowane na stronie WWW powinny zawierać znaczniki alt, które pozwalają wyszukiwarkom na odpowiednie ich indeksowanie, a w przypadku braku możliwości odczytania grafiki, np. ze względu na wolne łącze po stronie użytkownika wchodzącego na stronę, nie zaburzają nawigacji. Opisy alt są też istotne z punktu widzenia dostępności stron dla osób słabowidzących i niewidomych.

Etap 4 – optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne to odnośniki w treści strony WWW, które pozwalają na wygodną nawigację po całej witrynie. Na podstawie linków roboty wyszukiwarek są w stanie dotrzeć do określonych podstron, o ile w meta tagu nie wyłączymy im takiej możliwości (patrz etap 1 optymalizacji). Swobodne poruszanie się po stronie zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty wyszukiwarki, wpływa na wzrost UX podczas korzystania ze witryny. Linki powinny być umieszczone w kodzie strony w formie tekstowej, a nie w formie obrazków. Treści, do których się przez nie odwołujemy, powinny istnieć, być właściwie zoptymalizowane, ale nie powinny mieć błędów w kodzie.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych | nazwa.pl

Etap 5 – weryfikacja szybkości działania strony internetowej

Jeżeli przeprowadzisz już wszystkie działania optymalizacyjne, warto zweryfikować, jak szybko Twoja strona WWW wczytuje się innym użytkownikom. Możesz poprosić o zmierzenie czasu wczytywania strony kogoś znajomego lub skorzystać z narzędzia do testowania szybkości witryn, które jest dostępne pod adresem: https://www.test2speed.pl. Serwis test2speed.pl sprawdzi czas wczytywania strony w różnych miastach w Polsce, dzięki czemu będziesz mógł bardzo łatwo określić, czy użytkownicy z jakiegoś regionu naszego kraju mogą mieć gorsze wrażenia przy korzystaniu z niej niż ci, którzy mieszkają na przykład w Warszawie czy Krakowie. Szybkie działanie strony internetowej jest bardzo ważne także dla wyszukiwarki Google. Można śmiało powiedzieć, że nie lubi ona powolnych stron, zatem tylko te wczytujące się szybko i bez błędów mają szansę na wysokie pozycje w wynikach Google – a co za tym idzie – wyższą konwersję, czyli zarobek.

Weryfikacja szybkości działania stron WWW | nazwa.pl

Co jeszcze możesz zrobić, aby strona działała szybciej?

Aż 80% czasu potrzebnego na wczytanie strony WWW zajmuje jej transfer z oryginalnego serwera do przeglądarki internetowej. Im dalej fizycznie znajduje się serwer od osoby, która wchodzi na określoną stronę, tym dłuższą trasę muszą pokonać pakiety transmitujące jej elementy i dłużej będzie się ona wczytywała. W przypadku witryny, która znajduje się na serwerze w Gdańsku, jej czas wczytywania dla użytkownika z Wrocławia będzie nierzadko 2 razy dłuższy niż dla użytkownika z Sopotu. Istnieje zatem duże ryzyko, że ktoś, kto będzie na tę stronę wchodził z Wrocławia, wybierze ofertę innej firmy, zamiast czekać kolejne sekundy na wczytanie całości. Rozwiązaniem problemu z szybkim dostępem do stron internetowych, niezależnie od lokalizacji osoby, która wchodzi na tę stronę, jest skorzystanie z hostingu wraz z usługą CDN – Content Delivery Network.

CloudHosting, oferowany przez nazwa.pl, to rozwiązanie nowoczesne, które oferuje automatyczną integrację z usługą CDN nazwa.pl. Aby zapewnić jednakowo szybkie działanie witryn w każdym miejscu naszego kraju, polska sieć CDN nazwa.pl składa się aż z 6 węzłów, które zostały rozmieszczone w kluczowych dla ruchu internetowego miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Drugim bardzo istotnym elementem jest, prowadzona w wielu miastach, bezpośrednia komunikacja nazwa.pl z ogólnopolskimi sieciami Orange, Netia, UPC, Vectra (Multimedia), T-Mobile, PLUS (Polkomtel) oraz udział w punktach wymiany ruchu operatorskiego EPIX Warszawa, EPIX Katowice, EPIX Poznań, TPIX Warszawa, PLIX Warszawa, THINX Warszawa, POZIX Poznań, WRIX Wrocław i CIX Kraków. Tylko takie kompleksowe działanie może zapewnić najwyższy komfort pracy stron WWW dla użytkowników z całej Polski. Warto wspomnieć, że sieć CDN nazwa.pl obejmuje nie tylko Polskę, a zaawansowana dystrybucja ruchu na terenie Europy i USA poprzez sieci GTT i Cogent oraz uczestnictwo nazwa.pl w punktach wymiany ruchu AMS-IX Amsterdam i ESpanix Madryt zapewniają szybką wymianę danych również z europejskimi, amerykańskimi i globalnymi operatorami sieci Internet.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Przyspiesz stronę za pomocą CDN w Polsce
  • Hosting dla profesjonalistów
  • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie – zwiększ ochronę i możliwości swojego hostingu

Szybka strona WWW to podstawa!

O ile pewne czynności związane z optymalizacją strony internetowej możesz wykonać samodzielnie, o tyle musisz pamiętać też o tym, że nie bez znaczenia pozostaje to, jaka jest jakość hostingu, na którym utrzymujesz swoją witrynę. Dlatego warto, abyś korzystał z najnowocześniejszych rozwiązań, w tym hostingu w chmurze (CloudHostingu) oraz sieci dystrybucji treści. Wybieraj tylko takie usługi, które zapewniają łącznie wszystkie te elementy, dodatkowo oferując funkcjonalności specjalnie stworzone z myślą o webmasterach i właścicielach stron WWW. Do tych funkcjonalności zaliczyć można z pewnością wspomnianą wcześniej automatyczną konwersję obrazów do formatu WebP połączoną ze zmianą ich rozmiaru i dostosowaniem ich do rozdzielczości ekranu użytkownika wchodzącego na stronę. Między innymi z takich udogodnień mogą korzystać właściciele stron umieszczonych na CloudHostingu, jak również użytkownicy sieci CDN nazwa.pl.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić? | nazwa.pl
20 maja 2021

Czym jest marketing wielokanałowy i jak go prowadzić?

Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki... Internet to medium, dzięki któremu firmy zyskują ogromne możliwości dotarcia do konsumentów. Promocja marki może być prowadzona za pomocą różnych kanałów – reklam w portalach, social mediów, mailingów czy blogów. Warto wykorzystać synergię wielu punktów dotarcia do klienta w celu zwiększenia skuteczności kampanii. Ta idea towarzyszy właśnie marketingowi wielokanałowemu. Co to jest marketing wielokanałowy? Marketing wielokanałowy (multi-channel marketing) to wysyłanie przekazów reklamowych i interakcja z klientem przy użyciu różnych form dotarcia. Mówimy tu zarówno o stronach internetowych, reklamach cyfrowych, social mediach, mailingach, jak i kanałach, nazwijmy to – bardziej tradycyjnych, jak przesyłki reklamowe, katalogi, telemarketing czy reklam w tradycyjnych środkach przekazu. Metoda multi-channel marketingu powstała w odpowiedzi na potrzeby dzisiejszych konsumentów. Informacje o naszej marce powinny być dostępne poprzez różnorodne przekazy. Dzięki dużej liczbie punktów, przez które firma może mieć styczność z klientami, wzrastają szanse na przeprowadzanie skutecznych działań marketingowych...
Najważniejsze atuty Node.js dla programisty | nazwa.pl
19 lutego 2021

Najważniejsze atuty Node.js dla programisty

Pracę zacząłem jeszcze na studiach, łącząc naukę w trybie dziennym z niepełnym wymiarem etatu. Specjalizuję się...Jak zaczynałeś swoją karierę w IT i czym obecnie się zajmujesz?Pracę zacząłem jeszcze na studiach, łącząc naukę w trybie dziennym z niepełnym wymiarem etatu. Specjalizuję się w tworzeniu aplikacji webowych. Zaczynałem w małej firmie, utrzymując system do obsługi ubezpieczeń, a później w korporacji, pracując nad systemem płatności rozwijanym w Javie. Dopiero w 2014 przyszedł czas na pierwszy komercyjny kontakt z Node.js. Implementowałem wtedy system wspierający grę online, zarządzający użytkownikami, mikropłatnościami itp. Od tej pory JavaScript i Node.js na stałe stały się jednym ze stosowanych przeze mnie narzędzi. To doświadczenie doprowadziło mnie do Bitnoise, poznańskiego software house’u, gdzie już od półtora roku pracuję dla Join, berlińskiego startupu, którego produkt pomaga rekruterom w umieszczaniu ofert pracy na różnych internetowych platformach, a kandydatom w znalezieniu pracy. Zajmuję się tam backendem, czyli częścią serwerową – przy użyciu TypeScript i Node.js tworzę rozwiązania w architekturze mikroserwisowej.Niektórzy błędnie kojarzą pracę programisty ze żmudnym przygotowywaniem kolejnych linijek kodu. Jak patrzysz na swój zawód w kontekście konkretnych zmian dla Klientów firmy, w której pracujesz?Lubię patrzeć na pracę programisty przez pryzmat problemów użytkowników, które mam okazję rozwiązywać każdego dnia. Innymi słowy, poprzez łamanie technicznych łamigłówek w kodzie mam rzeczywisty wpływ na biznes mojego klienta...
Czym jest Google Analytics? | nazwa.pl
4 października 2019

Czym jest Google Analytics?

Google Analytics to popularne i bardzo złożone narzędzie do oceny zachowań użytkowników strony internetowej. Pozwala... Google Analytics to popularne i bardzo złożone narzędzie do oceny zachowań użytkowników strony internetowej. Pozwala na zdobycie obszernej wiedzy na temat odwiedzających witrynę, co można z kolei wykorzystać do przynoszących wymierne korzyści zmian dotyczących funkcjonowania strony. Do czego jeszcze może posłużyć nam Google Analytics? Co to jest Google Analytics? Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które możemy wykorzystać do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Aby zacząć z niego korzystać, musimy zainstalować wtyczkę monitorującą wejścia na stronę lub wykorzystać Google Tag Manager. Dzięki Google Analytics otrzymamy dostęp do licznych raportów, takich jak: Raporty w czasie rzeczywistym, które informują o: - liczbie użytkowników znajdujących się w danej chwili na stronie, - źródłach wizyt i lokalizacji użytkowników odwiedzających witrynę, - podstronach, na których w danym momencie znajdują się użytkownicy. Raporty Odbiorcy, z których dowiemy się o: - ruchu na stronie, - liczbie nowych i powracających użytkowników, - liczbie sesji i odsłon oraz o średnim czasie sesji i współczynniku odrzuceń, - danych demograficznych i geograficznych użytkowników. Raporty Pozyskiwanie, gdzie poznamy: - źródła ruchu na stronie oraz powiązane z tym dodatkowe informacje...
darmowe motywy na wordpress
24 czerwca 2019

Gdzie szukać darmowych motywów dla WordPressa

Aby zbudować profesjonalnie wyglądającą stronę na WordPressie, niekoniecznie musisz kupować motyw lub płacić za stworzenie... Aby zbudować profesjonalnie wyglądającą stronę na WordPressie, niekoniecznie musisz kupować motyw lub płacić za stworzenie własnego. W sieci nie brakuje dobrej jakości darmowych propozycji. Gdzie je znajdziesz? Dla kogo darmowy szablon? Oczywiście szukanie darmowych motywów to rozwiązanie dla oszczędnych. Tych płatnych jest większy wybór oraz możesz liczyć na wsparcie techniczne, aktualizacje oraz gratisowe pluginy. Z kolei motyw pisany na zamówienie w będzie skrojony pod Twoje potrzeby oraz nie znajdą się w nim zbędne „fajerwerki”, które mogą wpłynąć na szybkość działania strony oraz stopień trudności jej obsługi. Dodatkowe, zaawansowane pluginy lub spersonalizowany motyw mogą nie być Ci potrzebne, jeśli chcesz stworzyć np. prostą stronę wizytówkową lub bloga. Darmowe motywy bez problemu wystarczą do budowy takich witryn a gratisowe wtyczki najczęściej mają swoje darmowe odpowiedniki. Gdzie znajdziesz bezpłatne motywy? - WordPress.org - na stronie WordPressa darmowe motywy możesz wyszukiwać na podstawie rodzaju strony (np. blog, strona firmowa itp.) lub schematu jej budowy. Dostęp do wyszukiwarki motywów masz również z poziomu swojego panelu administracyjnego strony na WordPressie, gdzie możesz od razu je zainstalować. - justfreethemes.com - jest tu ponad 1200 darmowych motywów z podziałem na kategorie: biznes, e-commerce, blogi czy portfolio fotograficzne. - Template Monster - w sklepie obok płatnych motywów jest także spory dział z darmowymi. Wyszukiwanie umożliwia szereg kategorii...
Messenger do obsługi klienta
11 czerwca 2019

FB Messenger w obsłudze klienta

Messenger i WhatsApp są już stałym elementem życia większości z nas. Czy można łatwiej komunikować się ze znajomymi... Messenger i WhatsApp są już stałym elementem życia większości z nas. Czy można łatwiej komunikować się ze znajomymi? Jednak na tym wykorzystanie komunikatorów się nie kończy. Z powodzeniem mogą służyć do obsługi klienta. Podpowiadamy, jak wykorzystać rosnący trend Messenger Marketingu. Dlaczego mniej dzwonimy i wysyłamy maili Telefon dobrze sprawdza się jako narzędzie do rozmów z bliskimi przyjaciółmi czy rodziną. Mniej już nadaje się jednak do kontaktów z dalszymi znajomymi — nigdy nie wiadomo, czy nie są obecnie zajęci, a poza tym rozmawiając, nie możemy wykonywać innych czynności. Telefonowanie do firm ma dodatkowe wady. Nie tylko może być krępujące, ale na połączenie z obsługą klienta często trzeba czekać. Ponadto uzyskane informacje musimy zapamiętywać lub zapisywać (co nie jest łatwe, gdy trzymamy smartfona w jednej ręce). E-maile natomiast są zbyt formalnym sposobem komunikacji. Zdarza się, że sprawdzamy skrzynkę rzadko i odwlekamy napisanie odpowiedzi na wiadomości. Ponadto częste jest skojarzenie e-maila z pracą a nie czasem wolnym. Komunikatory rządzą (i będą rządzić) Tych wad nie mają komunikatory internetowe. Porozumiewamy się za ich pomocą szybko i niezobowiązująco. Nic dziwnego zatem, że już w 2016 r. liczba osób, które korzystają z chatów, przekroczyła liczbę użytkowników serwisów społecznościowych. Trend ten zapewne się utrzyma i wraz z upowszechnianiem technologii, z komunikatorów będzie korzystać większość światowej populacji. Największymi graczami na tym rynku są...
wtyczki SEO do WordPress
13 maja 2019

Top 5 wtyczek SEO do WordPressa dla początkujących

Chcesz poprawić pozycjonowanie swojej strony na WordPressie, ale jeszcze nie wiesz, z czym się je SEO? Użyj wtyczek dla mniej... Chcesz poprawić pozycjonowanie swojej strony na WordPressie, ale jeszcze nie wiesz, z czym się je SEO? Użyj wtyczek dla mniej zaawansowanych, które poprowadzą Cię krok po kroku do optymalizacji witryny. Oto 5 najlepszych w 2019 r. Korzystanie z wtyczek SEO dla początkujących wcale nie musi oznaczać pójścia na łatwiznę. Mają one wystarczającą ilość funkcji, abyś mógł dobrze zoptymalizować stronę pod kątem pozycjonowania. Do tego są proste i mogą pełnić funkcje przyśpieszonego kursu SEO, pozwalającego Ci zapoznać się z najważniejszymi dla niego parametrami. Przetestuj jeden z pluginów dla mniej zaawansowanych: Yoast SEO To chyba najpopularniejsza wtyczka SEO w środowisku WordPressa. Może pochwalić się tysiącami najwyższych ocen i dziesiątkami milionów pobrań nie bez powodu. Jest intuicyjna w obsłudze i pozwoli Ci na kompleksową optymalizację strony. Ponadto poprowadzi Cię za rękę przez cały proces przy użyciu przyjaznego interfejsu i języka polskiego. W Yoast będziesz mógł między innymi stworzyć mapę strony, ustawiać tytuły i meta tagi, analizować występowanie słów kluczowych czy konfigurować najważniejsze dla pozycjonowania pliki. Wtyczka współpracuje także Google Search Console. The SEO Framework Ta wtyczka idzie jeszcze dalej w ułatwianiu życia tym, co z SEO dopiero zaczynają. Znajdziesz w niej nieco mniej funkcji niż w Yoast, ale brakuje tylko tych, z których i tak byś prawdopodobnie nie skorzystał. SEO Framework operuje wygodnym, opartym na kolorach, interfejsem, który pokaże Ci, co jeszcze jest do zrobienia na każdej podstronie. Do tego daje wyraźne instrukcje, jak można poprawić poszczególne parametry...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(6)
  • Optymalizacja(1)
  • Hosting, Domeny(239)
  • CDN(42)
  • WordPress(82)
  • e-Sklep(69)
  • Backup(27)
  • Poczta(37)
  • VPS(25)
  • Internet i technologia(168)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(2)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Mail Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • CloudHosting Pay-Per-Use
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SaaS
  • SSL
  • Email Marketing
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz stałe wynagrodzenie aż do 50% od każdej wpłaty za polecone usługi.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.