Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Lider hostingu w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • VPS Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Backup
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Bezpieczeństwo plików
    • Cloud Backup dla Windows 7/8/10
    Bezpieczeństwo hostingu
    • Odzyskaj dane z serwera korzystając z Usług IT

    Technologie w Cloud Backup: szyfrowanie danych AES-256, możliwość odzyskania plików z kopii
    do 90 dni wstecz, harmonogram tworzenia kopii bezpieczeństwa, deduplikacja plików.

  • Domeny
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukaj domenę
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Usługi dla domen
    • Certyfikat SSL
    • DNS Anycast
    • DNSSEC
  • Poczta
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Migracja
    • Przenieś pocztę na CloudMail
    Opcje
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT
  • Hosting
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Hosting z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Technologie: PHP oraz Node.js, MongoDB, możliwość korzystania z magazynów danych Redis i Memcached, relacyjne bazy danych MariaDB i PostgreSQL, zaawansowana ochrona DDoS / IPS / WAF

  • WordPress
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    WordPress z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting WordPress
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Gotowe pakiety instalacyjne: Strona WWW, Blog, Forum oraz Galeria, z możliwością aktywacji pamięci podręcznej Redis i Memcached oraz zaawansowaną ochroną DDoS / IPS / WAF

  • e-Sklep
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Rozwiązania e-commerce z CDN nazwa.pl
    • CloudHosting e-Sklep
    Opcje
    • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie
    • Reverse DNS dla dedykowanego adresu IP
    • Dodatkowa powierzchnia dyskowa
    • DNS Anycast
    • Serwer pocztowy XL/XXL
    • Usługi IT

    Zestaw niezbędnych dodatków: automatyczna instalacja pluginów zwiększających możliwości sklepu internetowego PrestaShop, gotowa konfiguracja pamięci podręcznej Memcached, ochrona DDoS / IPS / WAF

  • CDN
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    CDN nazwa.pl

    Usługa dystrybucji treści CDN nazwa.pl zapewnia błyskawiczne dostarczanie stron WWW do przeglądarek użytkowników. Serwery cache CDN nazwa.pl, umieszczone w największych miastach w Polsce oraz w kluczowych miejscach na świecie, przechowują statyczne elementy serwisów, skracając czas przesyłania danych.

    • CDN nazwa.pl Polska
    • CDN nazwa.pl Europa
    • CDN nazwa.pl World
  • VPS
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard

    Technologie: chmura wysokiej dostępności, ochrona DDoS, łącza 250 Gbps, bezpośredni dostęp do punktów wymiany ruchu EPIX (Warszawa, Katowice, Poznań), TPIX, PLIX, Thinx, POZIX, WRIX, CIX oraz ESpanix i AMS-IX

  • SSL
    nazwa.pl liderem rynku hostingowego nazwa.pl liderem rynku hostingowego
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Opcje
    • Usługi IT
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 8 lutego 2022

Optymalizuj kod strony internetowej

Tagi: optymalizacja strona www
Optymalizuj kod strony internetowej | nazwa.pl

Każdego dnia Twój biznes musi mierzyć się z czyhającą wokoło konkurencją. Na ogół mocno rywalizujesz z tymi, którzy mają podobnej wielkości firmy, są gdzieś blisko Ciebie, na sąsiedniej ulicy lub w nieodległym mieście. Czy podobnie jest w Internecie? Absolutnie nie. Tutaj, niezależnie od tego, czy masz swoje biuro na 29. piętrze w nowoczesnym wieżowcu w Warszawie, a Twój konkurent prowadzi swoją firmę na 29 metrach kwadratowych w wynajętym mieszkaniu, dla potencjalnych klientów będziecie równi. No może niezupełnie. Jeden z Was może być lepszy od drugiego, o ile – publikując swoją stronę w sieci – będzie stosował reguły SEO, dostosowując witrynę do wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe.

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja strony internetowej to szereg działań, które podejmowane są przez właściciela strony albo przez webmastera, który się nią zajmuje. W przypadku strony internetowej najczęstszym założeniem jest poprawa szybkości jej wczytywania na komputerach czy urządzeniach mobilnych. Właściwa optymalizacja strony internetowej pozwala nie tylko przyspieszyć jej działanie, ale również wpływa pozytywnie na wyniki pozycjonowania w wyszukiwarce. Jest to bardzo ważne, ponieważ wyszukiwarki stanowią pewnego rodzaju łącznik między klientami a właścicielami witryn. Każdy użytkownik Internetu, chcąc znaleźć interesującą go treść, wpisuje określoną frazę lub słowa kluczowe w Google, aby po chwili otrzymać listę potencjalnych adresów URL, które mogą odpowiedzieć na nurtujące go pytanie.

UX, CTR i inne magiczne słowa

Skoro wiesz już, czym jest optymalizacja, warto zastanowić się, w jakim celu ją wykonać. Z pomocą przychodzą następujące skróty – UX i CTR. UX to skrót od user experience, co można przetłumaczyć jako wrażenia użytkownika z korzystania z danej witryny internetowej. Im wskaźnik UX jakiejś strony jest wyższy, tym wartość współczynnika CTR na tej stronie rośnie. CTR to skrót od click-through-rate, który definiuje poziom „klikalności” na Twojej stronie WWW. Im wyższa wartość współczynnika klikalności (CTR), tym Twoja strona lepiej zarabia, na przykład sprzedając oferowane na niej produkty. Czy tylko w przypadku stron handlowych warto brać pod uwagę CTR? Absolutnie nie, ponieważ także na stronach biznesowych, na których proponujemy użytkownikom zapisanie się do naszego newslettera czy udostępnienie jakiejś ciekawej informacji, wartość CTR wprost przekłada się na końcowy zysk jej właściciela. Najczęściej współczynnikami UX i CTR zaczynamy się interesować, kiedy strona – mimo długiej obecności w Internecie – jest mało skuteczna w pozyskiwaniu dla nas nowych klientów lub dowiadujemy się, że nie spełnia ona ich oczekiwań.

Optymalizacja strony WWW - UX i CTR | nazwa.pl

Wytyczne W3C

Przeglądarki internetowe, w których wyświetlasz strony WWW, otrzymują je w postaci wielu plików, które przesyłane są z oryginalnego serwera. Najważniejszym plikiem jest ten z kodem HTML, który zawiera w sobie wszystkie szczegóły na temat budowy strony, w tym także odnośniki do elementów, które są niezbędne, aby ją wyrenderować. Renderowanie to forma graficznego przedstawienia pewnych treści zapisanych cyfrowo. To, co jest efektem widocznym w przeglądarce internetowej, to rendering nierzadko dziesiątków pojedynczych plików, które muszą przebyć drogę od oryginalnego serwera, który sam znajduje się często wiele setek kilometrów od użytkownika wchodzącego na stronę. Warto wspomnieć w tym miejscu, że transmisja elementów witryny internetowej zajmuje średnio aż 80% czasu potrzebnego na ich wyświetlenie w przeglądarce. To dość sporo, dlatego warto zastanowić się, jak zoptymalizować to, co jest przesyłane, aby w końcowym efekcie witryna ładowała się bardzo szybko.

Oprócz kodu HTML, który jest swojego rodzaju sterem, przeglądarka otrzymuje też liczne obrazki, kody CSS czy JavaScript. Poza sprawdzeniem możliwości obniżenia objętości kodu HTML, prawidłowej konfiguracji odnośników, obniżeniem wagi kodów CSS i Javascript warto także, abyś właściwie zoptymalizował grafiki prezentowane na stronach, stosując nowoczesny format zapisu obrazów WebP.

World Wide Web Consortium, w skrócie W3C, to organizacja, która zajmuje się ustanawianiem standardów pisania stron WWW. Ponieważ od tego, jak zoptymalizowany będzie kod HTML, zależy widoczność Twojej witryny, ważne, aby była ona stworzona zgodnie z wytycznymi W3C. Zapewni to jej prawidłowe wyświetlanie w przeglądarce, a także właściwą interpretację przez wyszukiwarkę Google. Proces optymalizacji jest zadaniem bardzo złożonym, ale jego efektem jest szybsza praca strony WWW, co jest równoznaczne z lepszymi wynikami jej pozycjonowania.

Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce
Odbierz Voucher na CloudHosting z CDN w Polsce i aktywuj serwer aż 80% taniej! Pobierz Voucher

Etap 1 – meta tagi

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów. Zawierają one kluczowe informacje na temat witryny, które są wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Umieszcza się je w sekcji <head> kodu, jak na poniższym przykładzie:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name=”Description” CONTENT=”Bardzo ciekawa książka autorstwa Jana Nieznanego. Sprawdź!”>
<title>Przygody Jana Nieznanego – historia prawdziwa</title>
<meta name=”robots” content=”noindex,nofollow”>
<meta charset=”utf-8″>
</head>
</html>

Pierwszym z meta tagów, na który powinieneś zwrócić uwagę, jest title. To on określa tytuł strony internetowej, który widzi użytkownik, a przeglądarka wyświetla jako link do strony. Nie powinien być on dłuższy niż 70 znaków, dobrze byłoby, gdyby zawierał na przykład nazwę firmy oraz najważniejsze słowa kluczowe. Warto, aby każda z podstron Twojego serwisu posiadała indywidualnie ustawiony znacznik title.

Optymalizację strony rozpocznij od sprawdzenia meta tagów | nazwa.pl

Kolejnym znacznikiem jest description, który powinien stanowić skrócony opis treści strony WWW. Wpływa on dość mocno na wizerunek witryny w wyszukiwarce, bo opis description pojawia się pod prezentowanym w Google linkiem. Meta tag description nie powinien przekraczać 155 znaków, warto, aby zawierał jakieś elementy, które potencjalnie mogą zainteresować osobę wchodzącą na stronę, na przykład zwroty, skłaniające do kliknięcia na link, pytania lub tezy.

Oprócz title i description warto zdefiniować jeszcze meta tag robots, który będzie przekazywał robotom wyszukiwarek informację, czy mogą one indeksować daną stronę internetową. Jest to ważne w przypadku, gdy nie chcesz, aby w Google indeksowały się chociażby strony logowania do zaplecza Twojej witryny. Wówczas warto wpisać, jak na przykładzie powyżej, noindex (nie wyświetlaj strony w wynikach wyszukiwania) oraz nofollow (nie korzystaj z linków, które są zawarte w kodzie strony).

Etap 2 – nagłówki i paginacja

Nagłówki, które w kodzie HTML posiadają 6 stopni ważności, a reprezentowane są przez znaczniki <h1>, <h2>,… do <h6>. Najważniejszym z nich jest nagłówek <h1>, który w prawidłowo zbudowanym, pojedynczym kodzie HTML powinien być użyty tylko raz. Pozostałe – od <h2> do <h6> – możesz powtarzać. Ponieważ nagłówek <h1> jest najważniejszy, powinien zawierać unikalny wpis, który zachęca do zapoznania się z treścią całej strony. Pozostałe nie powinny dublować ani zawartości z <h1>, ani treści między sobą, natomiast tak, jak w rozdziałach książki, powinny wskazywać albo na kluczowe elementy, albo wydzielać jakieś kolejne części tekstu między sobą.

nagłówki i paginacje | nazwa.pl

Jeżeli omawiamy już wydzielanie z całej strony jej części, warto zatrzymać się na chwilę przy kwestii stronicowania. Paginacja ułatwia czytanie szczególnie długich stron, na przykład w sklepach internetowych, gdzie oferowanych jest bardzo wiele produktów w ramach jednej kategorii. Jeżeli sklep ma w ofercie na przykład 100 żelazek, to umieszczenie ich wszystkich na jednej stronie w kategorii AGD małe > Żelazka spowoduje, że wczytanie jej zajmie bardzo dużo czasu, a użytkownik prawdopodobnie i tak nie będzie w stanie powrócić do interesującego go produktu. Korzystając z nagłówków, możesz każdej podstronie nadać indywidualny charakter, dzieląc chociażby prezentowane towary według przedziałów cenowych lub funkcjonalności. Odpowiednia paginacja dodatkowo wpływa na krótszy czas ładowania witryn, bo przeglądarka nie musi odczytywać wszystkich grafik z danej kategorii, pobierając zdjęcia tych wybranych, w ramach zastosowanego podziału.

Etap 3 – optymalizacja obrazów na stronie WWW

Optymalizację obrazów na stronie WWW można podzielić na 2 etapy. Pierwszym z nich jest zastosowanie najbardziej optymalnego sposobu zapisu grafik. Formatem, który pozwala na uzyskanie kompresji lepszej o ok. 25% od PNG i o ok. 35% od JPG, jest WebP. Został on stworzony przez Google i obecnie jest zaimplementowany we wszystkich nowoczesnych przeglądarkach internetowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Ponieważ, podobnie jak JPG czy PNG, WebP dla zachowania dobrego współczynnika jakości obrazu w stosunku do jego rozmiaru wymaga, aby zapis odbył się w kompresji stratnej, warto, abyś przygotował kilka rozmiarów tej samej grafiki, które będą wysyłane przez oryginalny serwer do przeglądarki w zależności od tego, w jakiej rozdzielczości ekranu ona pracuje. Jest to dość czasochłonne zadanie, bo – oprócz przygotowania wielu plików i konieczności umieszczenia ich na serwerze – musisz odpowiednio poinstruować serwer w tym, jakie pliki będą miały być wysłane do określonej osoby odwiedzającej witrynę. Warto jest tutaj skorzystać z gotowych rozwiązań, które są dostępne jako element usługi CDN nazwa.pl, a polegają na automatycznej konwersji obrazów i dostosowywaniu ich rozmiaru do rozdzielczości ekranu użytkownika. W takim przypadku wszystkie czynności związane z konwersją grafik do WebP oraz przygotowywaniem kilku ich rozmiarów wykonywane są przez węzły CDN nazwa.pl w sposób automatyczny. Ty nie musisz nic zmieniać w kodzie strony, nie musisz też tracić czasu na optymalizację obrazów, czy marnować miejsca na serwerze na ich przechowywanie.

Optymalizacja obrazów na stronie WWW | nazwa.pl

Dodatkowym rozwiązaniem, które – oprócz konwersji obrazów do WebP – warto przeprowadzić na swojej stronie WWW, jest tzw. lazy loading, czyli dogrywanie kolejnych grafik w locie wraz z przewijaniem strony internetowej. Osoba odwiedzająca witrynę stosującą technikę lazy loading zobaczy tylko te grafiki, które pojawiają się na widocznej dla niej części strony internetowej. Kolejne grafiki będą odczytywane z serwera wraz z dalszą nawigacją na stronie. Dzięki temu pierwszy podgląd strony WWW pojawi się dużo szybciej, niż w przypadku gdyby trzeba było czekać na wgranie wszystkich obrazków z serwera za jednym razem.

Wszystkie obrazy publikowane na stronie WWW powinny zawierać znaczniki alt, które pozwalają wyszukiwarkom na odpowiednie ich indeksowanie, a w przypadku braku możliwości odczytania grafiki, np. ze względu na wolne łącze po stronie użytkownika wchodzącego na stronę, nie zaburzają nawigacji. Opisy alt są też istotne z punktu widzenia dostępności stron dla osób słabowidzących i niewidomych.

Etap 4 – optymalizacja struktury linków wewnętrznych

Linki wewnętrzne to odnośniki w treści strony WWW, które pozwalają na wygodną nawigację po całej witrynie. Na podstawie linków roboty wyszukiwarek są w stanie dotrzeć do określonych podstron, o ile w meta tagu nie wyłączymy im takiej możliwości (patrz etap 1 optymalizacji). Swobodne poruszanie się po stronie zarówno przez użytkowników, jak i przez roboty wyszukiwarki, wpływa na wzrost UX podczas korzystania ze witryny. Linki powinny być umieszczone w kodzie strony w formie tekstowej, a nie w formie obrazków. Treści, do których się przez nie odwołujemy, powinny istnieć, być właściwie zoptymalizowane, ale nie powinny mieć błędów w kodzie.

Optymalizacja struktury linków wewnętrznych | nazwa.pl

Etap 5 – weryfikacja szybkości działania strony internetowej

Jeżeli przeprowadzisz już wszystkie działania optymalizacyjne, warto zweryfikować, jak szybko Twoja strona WWW wczytuje się innym użytkownikom. Możesz poprosić o zmierzenie czasu wczytywania strony kogoś znajomego lub skorzystać z narzędzia do testowania szybkości witryn, które jest dostępne pod adresem: https://www.test2speed.com. Serwis test2speed.com sprawdzi czas wczytywania strony w różnych miastach w Polsce, dzięki czemu będziesz mógł bardzo łatwo określić, czy użytkownicy z jakiegoś regionu naszego kraju mogą mieć gorsze wrażenia przy korzystaniu z niej niż ci, którzy mieszkają na przykład w Warszawie czy Krakowie. Szybkie działanie strony internetowej jest bardzo ważne także dla wyszukiwarki Google. Można śmiało powiedzieć, że nie lubi ona powolnych stron, zatem tylko te wczytujące się szybko i bez błędów mają szansę na wysokie pozycje w wynikach Google – a co za tym idzie – wyższą konwersję, czyli zarobek.

Weryfikacja szybkości działania strony internetowej | nazwa.pl

Co jeszcze możesz zrobić, aby strona działała szybciej?

Aż 80% czasu potrzebnego na wczytanie strony WWW zajmuje jej transfer z oryginalnego serwera do przeglądarki internetowej. Im dalej fizycznie znajduje się serwer od osoby, która wchodzi na określoną stronę, tym dłuższą trasę muszą pokonać pakiety transmitujące jej elementy i dłużej będzie się ona wczytywała. W przypadku witryny, która znajduje się na serwerze w Gdańsku, jej czas wczytywania dla użytkownika z Wrocławia będzie nierzadko 2 razy dłuższy niż dla użytkownika z Sopotu. Istnieje zatem duże ryzyko, że ktoś, kto będzie na tę stronę wchodził z Wrocławia, wybierze ofertę innej firmy, zamiast czekać kolejne sekundy na wczytanie całości. Rozwiązaniem problemu z szybkim dostępem do stron internetowych, niezależnie od lokalizacji osoby, która wchodzi na tę stronę, jest skorzystanie z hostingu wraz z usługą CDN – Content Delivery Network.

CloudHosting, oferowany przez nazwa.pl, to rozwiązanie nowoczesne, które oferuje automatyczną integrację z usługą CDN nazwa.pl. Aby zapewnić jednakowo szybkie działanie witryn w każdym miejscu naszego kraju, polska sieć CDN nazwa.pl składa się aż z 6 węzłów, które zostały rozmieszczone w kluczowych dla ruchu internetowego miastach, takich jak: Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk. Drugim bardzo istotnym elementem jest, prowadzona w wielu miastach, bezpośrednia komunikacja nazwa.pl z ogólnopolskimi sieciami Orange, Netia, UPC, Vectra (Multimedia), T-Mobile, PLUS (Polkomtel) oraz udział w punktach wymiany ruchu operatorskiego EPIX Warszawa, EPIX Katowice, EPIX Poznań, TPIX Warszawa, PLIX Warszawa, THINX Warszawa, POZIX Poznań, WRIX Wrocław i CIX Kraków. Tylko takie kompleksowe działanie może zapewnić najwyższy komfort pracy stron WWW dla użytkowników z całej Polski. Warto wspomnieć, że sieć CDN nazwa.pl obejmuje nie tylko Polskę, a zaawansowana dystrybucja ruchu na terenie Europy i USA poprzez sieci GTT i Cogent oraz uczestnictwo nazwa.pl w punktach wymiany ruchu AMS-IX Amsterdam i ESpanix Madryt zapewniają szybką wymianę danych również z europejskimi, amerykańskimi i globalnymi operatorami sieci Internet.


KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:

  • Przyspiesz stronę za pomocą CDN w Polsce
  • Hosting dla profesjonalistów
  • Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie – zwiększ ochronę i możliwości swojego hostingu

Szybka strona WWW to podstawa!

O ile pewne czynności związane z optymalizacją strony internetowej możesz wykonać samodzielnie, o tyle musisz pamiętać też o tym, że nie bez znaczenia pozostaje to, jaka jest jakość hostingu, na którym utrzymujesz swoją witrynę. Dlatego warto, abyś korzystał z najnowocześniejszych rozwiązań, w tym hostingu w chmurze (CloudHostingu) oraz sieci dystrybucji treści. Wybieraj tylko takie usługi, które zapewniają łącznie wszystkie te elementy, dodatkowo oferując funkcjonalności specjalnie stworzone z myślą o webmasterach i właścicielach stron WWW. Do tych funkcjonalności zaliczyć można z pewnością wspomnianą wcześniej automatyczną konwersję obrazów do formatu WebP połączoną ze zmianą ich rozmiaru i dostosowaniem ich do rozdzielczości ekranu użytkownika wchodzącego na stronę. Między innymi z takich udogodnień mogą korzystać właściciele stron umieszczonych na CloudHostingu, jak również użytkownicy sieci CDN nazwa.pl.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Chroń swoje wspomnienia. Nie tylko w Światowy Dzień Fotografii | nazwa.pl
19 sierpnia 2021

Chroń swoje wspomnienia. Nie tylko w Światowy Dzień Fotografii

Na początku XIX wieku francuski fizyk Joseph Nicéphore Niépce wykonał pierwszą udaną fotografię na cynkowej płycie... Na początku XIX wieku francuski fizyk Joseph Nicéphore Niépce wykonał pierwszą udaną fotografię na cynkowej płycie — zajęło mu to aż 8 godzin. Zapewne nie spodziewał się, że jego wynalazek zmieni życie miliardów ludzi, pozwalając od samego początku uwieczniać cenne wspomnienia. Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Fotografii, który jest dobrą okazją, żeby dowiedzieć się, jak zadbać o ochronę wykonywanych przez nas zdjęć. Fotografie wokół nas Możemy sobie wyobrażać, co czuli ludzie w czasach, kiedy wieść o nowym wynalazku Josepha Nicéphore’a Niépce’a zaczęła się rozchodzić. Czy przeczuwali, że tak mocno wpłynie on na nasze codzienne funkcjonowanie i stanie się nieodłącznym elementem wypoczynku, towarzyszem podróży oraz medium niezliczonych wspomnień? Pewne jest, że dzisiaj nie sposób zwizualizować sobie świata bez fotografii. Nie ważne, czy jesteśmy na uroczystości, spotykamy się z przyjaciółmi, przebywamy na urlopie, czy chcemy się czymś pochwalić przed znajomymi – robienie zdjęć towarzyszy nam niemal przy każdej aktywności. Dziś w każdym smartfonie znajduje się aparat, który w ułamek sekundy zapisze w swojej pamięci ważny moment i to w takiej jakości, o jakiej „ojcowie fotografii” mogli jedynie pomarzyć. Czy jesteście świadomi, że w czasie, który poświęciliście na dotarcie do tej części artykułu, prawdopodobnie wykonano na świecie więcej zdjęć niż w całym XIX wieku? A to wszystko dzięki postępowi technologicznemu i nowym przyzwyczajeniom społeczeństwa...
2 GB dla pojedynczego procesu PHP na hostingu w nazwa.pl
18 listopada 2020

2 GB dla pojedynczego procesu PHP na hostingu w nazwa.pl

Limit pamięci dla pojedynczego procesu to ograniczenie, które uniemożliwia korzystanie z wielu aplikacji na hostingu... Limit pamięci dla pojedynczego procesu to ograniczenie, które uniemożliwia korzystanie z wielu aplikacji na hostingu, a w szczególności z rozwiązań e-commerce. Aby usunąć tę barierę, zwiększyliśmy na usługach hostingu w nazwa.pl ilość pamięci dostępnej dla pojedynczego procesu PHP do 2 GB. CloudHosting w nazwa.pl umożliwia obecnie korzystanie nawet z tak wymagających aplikacji jak Magento 2. CloudHosting w nazwa.pl to wyjątkowe rozwiązanie na tle technologii stosowanych przez inne firmy hostingowe. W przeciwieństwie do tradycyjnego hostingu, w nazwa.pl poszczególne usługi uruchamiane są w chmurze na setkach serwerów, podzielonych na klastry, wyspecjalizowanych w obsłudze stron WWW, poczty, baz danych, FTP, SSH oraz zadań CRON. Każdy z wykupionych hostingów ma dostęp do setek procesorów i terabajtów pamięci RAM, a tylko parametry wykupionej oferty ograniczają to, z jak dużej ilości zasobów mogą skorzystać. W przypadku hostingu w nazwa.pl, usługi otrzymują co najmniej 4 vCPU oraz 8 GB RAM na procesy związane z obsługą WWW oraz nielimitowaną ilość zasobów potrzebnych do obsługi poczty i baz danych. Aby zapewnić odpowiednie warunki kontraktowe, każda usługa korzystająca z tych zasobów, proporcjonalnie do wnoszonej opłaty, otrzymuje możliwość wykorzystania uzgodnionej liczby sekund czasu procesora na wszystkich wyspecjalizowanych klastrach. Biorąc pod uwagę olbrzymią ilość pamięci RAM dostępną w klastrze serwerów WWW, dostępną po jego rozbudowie w sierpniu, nazwa.pl podjęła decyzję o zwiększeniu dostępnego limitu pamięci dla pojedynczego procesu PHP na hostingu do 2 GB...
Wanted webmaster - 50% prowizji w Programie Partnerskim nazwa.pl
4 czerwca 2020

Webmasterze, oferujemy Ci aż 50% prowizji w Programie Partnerskim nazwa.pl!

Webmasterze, jeżeli jeszcze zastanawiasz się, która firma oferuje najwyższe prowizje za polecenie usług hostingowych, to jest to... Webmasterze, jeżeli jeszcze zastanawiasz się, która firma oferuje najwyższe prowizje za polecenie usług hostingowych, to jest to nazwa.pl! Nowa propozycja nazwa.pl pozwala zarobić aż 50% od pierwszej wpłaty, dokonanej przez poleconego przez Ciebie klienta i do 35% od każdej kolejnej. Im więcej usług polecisz, tym prowizja, którą otrzymasz za przedłużenia usług będzie wyższa! Program Partnerski nazwa.pl, który do tej pory oferował stałą 25% prowizję od każdej wpłaty za poleconą usługę, został wzbogacony o nową propozycję, skierowaną do osób i firm zajmujących się tworzeniem stron WWW, serwisem komputerów lub inną działalnością, która pozwala polecać usługi nazwa.pl większej liczbie klientów. Zasady programu są proste i czytelne. Po zgłoszeniu do nazwa.pl, za pomocą formularza dostępnego na stronie https://www.nazwa.pl/program-partnerski, skontaktuje się z Tobą nasz konsultant w celu omówienia szczegółowych zasad współpracy. Warunkiem przystąpienia do programu z 50% prowizją jest polecenie co najmniej 5 klientom usług hostingowych nazwa.pl. Jeżeli jednak dopiero rozpoczynasz z nami współpracę, ale masz już klientów korzystających z hostingu w innych firmach hostingowych oraz zadeklarujesz ich przeniesienie do nazwa.pl, to jesteśmy gotowi aktywować Ci 50% prowizję od samego początku! Wynagrodzenie wypłacane jest od wszystkich opłaconych usług, będących w ofercie nazwa.pl i aktywowanych za pomocą Twojego indywidualnego kodu, który od nas...
jak powinien wyglądać blog
6 września 2019

Jak powinien wyglądać blog

Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom... Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom jeszcze ważniejsza jest struktura strony. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana, przełoży się to bezpośrednio na satysfakcję czytelników oraz większą liczbę udostępnień. Jakie zatem elementy powinny znaleźć się na blogu? Makieta bloga Zanim zasiądziemy do WordPressa, najlepiej jest rozplanować układ strony. Idealna do tego celu będzie bezpłatna Canva. Aplikacja jest prosta w obsłudze i pozwala na projektowanie każdego rodzaju grafik do wykorzystania w sieci — od ilustracji na bloga po newslettery i posty social media. Canva działa na zasadzie przeciągnij i upuść, przez co niezwykle łatwo jest w niej zaprojektować makietę strony. Oprócz takich elementów jak teksty (Canva oferuje olbrzymi wybór czcionek) ikształty, w aplikacji można wyszukiwać ikony, grafiki i zdjęcia. Wiele z nich jest płatnych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć bezpłatnych materiałów znalezionych w wyszukiwarce grafiki Google. Struktura stron Warto stworzyć następujące strony i umieścić linki do nich w menu głównym: - kategorie, - o mnie, - współpraca, - kontakt...
zwiększona powierzchnia dyskowa w nazwa.pl
28 marca 2019

nazwa.pl podwoiła przestrzeń dyskową

nazwa.pl podwoiła przestrzeń dyskową w oferowanych usługach hostingu, udostępniając już w podstawowej ofercie... Firma nazwa.pl podwoiła przestrzeń dyskową w oferowanych usługach hostingu, udostępniając już w podstawowej ofercie 100 GB danych do wykorzystania na strony WWW, pocztę elektroniczną i bazy danych. Oprócz podwojenia przestrzeni dyskowych, do 5GB zwiększyła się również maksymalna wielkość pojedynczej bazy danych, co umożliwia obsługę w nazwa.pl nawet bardzo dużych witryn i serwisów WWW. Zmianom towarzyszy jednocześnie wzrost maksymalnej mocy obliczeniowej do 16 rdzeni procesora dla każdej z usług hostingowych uruchamianych w środowisku chmury obliczeniowej. Kolejną zmianą jest podniesienie poziomu zabezpieczeń stron WWW poprzez automatyczną aktywację dodatkowych zabezpieczeń w zaporze sieciowej WAF, przeznaczonej do ochrony aplikacji webowych. WAF stanowi aktywną ochronę wobec zagrożeń związanych z różnymi typami ataków hakerskich, ingerującymi w witryny, bazy danych oraz zawartość aplikacji WWW. Zapora ta zabezpiecza również przed skutkami tych ataków, a w szczególności przed rozsyłaniem spamu, przechwytywaniem oraz podmienianiem treści, a także wyciekiem danych. Wprowadzone zmiany są wynikiem kolejnej inwestycji nazwa.pl w zakresie rozbudowy klastra serwerów, macierzy dyskowych oraz systemów kopii zapasowych. Dzięki wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej nazwa.pl gwarantuje w Umowie dostępność usług o tak wysokich parametrach przez 99,9% czasu trwania okresu abonamentowego. Dynamiczne rozłożenie klientów na setkach serwerów gwarantuje, że strony zawsze działają szybko i niezawodnie, niezależnie od wysokich obciążeń jakie mogą generować strony innych klientów nazwa.pl...
nazwa przekroczyła 100000 domen w rejestrze EURiD
24 stycznia 2019

nazwa.pl jako pierwsza polska firma przekroczyła 100 000 domen w rejestrze EURid

Obecnie czołowy polski rejestrator utrzymuje ponad 100 tysięcy domen w rejestrze EURid. Kolejna polska firma... Obecnie czołowy polski rejestrator utrzymuje ponad 100 tysięcy domen w rejestrze EURid. Kolejna polska firma home.pl rejestrująca także domeny europejskie utrzymuje ich o połowę mniej – nieco ponad 49 tysięcy. Na trzecim miejscu wśród polskich rejestratorów plasuje się Consulting Service, obsługująca ponad 24 tysiące domen. Co istotne, w globalnym zestawieniu rejestratorów domeny .eu, nazwa.pl uplasowała się na wysokim 6. miejscu. To pierwsza w historii tak wysoka pozycja polskiej firmy. Przekroczenie psychologicznej granicy 100 000 domen stanowi kolejny ważny moment w polskim Internecie, gdyż nigdy wcześniej żadna polska firma nie mogła się poszczycić tak dobrym wynikiem – mówi Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. Do chwili obecnej, tę barierę przekroczyły: dwie firmy z Niemiec, po jednej z Francji, Włoch i Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Ważnym aspektem w rejestracji domen jest bezpieczeństwo danych osobowych. Krajowi rejestratorzy często korzystają z zagranicznych pośredników, co może narazić polskiego klienta na utratę kontroli nad danymi przekazywanymi podczas rejestracji. Firma nazwa.pl rejestruje domeny z rozszerzeniem .eu poprzez spółkę celową NetArt Registrar sp. z o.o., która od 10 lat jako jedyna polska firma posiada również akredytacje ICANN umożliwiającą rejestracje domen globalnych. Dzięki temu dane naszych...
Kategorie artykułów
  • Hosting, Domeny(128)
  • CDN(24)
  • WordPress(67)
  • e-Sklep(64)
  • Backup(21)
  • Poczta(18)
  • VPS(16)
  • Internet i technologia(128)
  • Webmastering(40)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.com

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Backup
  • Domeny
  • Poczta
  • Hosting z CDN nazwa.pl
  • WordPress z CDN nazwa.pl
  • e-Sklep z CDN nazwa.pl
  • CDN nazwa.pl
  • VPS
  • SSL
  • Usługi IT
  • PHP i Bazy danych
  • SEO
  • Przenieś stronę WWW w 24h
Centrum Pomocy
  • Blog nazwa.pl
  • Testuj szybkość WWW
  • Szukaj w Centrum Pomocy
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Gwarancja nazwa.pl
  • Cenniki
  • Polityka prywatności
  • RODO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 tel. komórkowe
  • 22 454 48 10 tel. stacjonarne
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Program Partnerski 50% prowizji

Twój unikatowy kod rabatowy w Programie Partnerskim umożliwi Twoim znajomym skorzystanie ze zniżki 20% na usługi nazwa.pl świadczone w Modelu Abonamentowym. Przekaż voucher z kodem lub link polecający i zyskaj stałe wynagrodzenie w wysokości 25% od każdej wpłaty za poleconą usługę. Kod rabatowy na voucherze i w  linku polecającym jest wielorazowego użytku, dlatego możesz go przekazać dowolnej liczbie osób.

ISO
© 2022 nazwa.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone