Wysyłka mailingów ma duże znaczenie dla sukcesu działań marketingowych w każdej firmie. Wsparcie przy analizie skuteczności kampanii stanowią statystyki. Można się z nimi zapoznać nie tylko po zalogowaniu do Mailer Panel, gdzie aktualizowane są na bieżąco, lecz także w formie raportów PDF. Sprawdź, jak rzetelne dane dostępne w statystykach i raportach PDF pozwalają optymalizować kampanie i maksymalizować ich efektywność.
Kluczowe informacje w statystykach i raportach
Każdy mailing jest opisywany przez zestaw istotnych wskaźników. W ujęciu pojedynczej wysyłki pozwalają one ocenić skuteczność wybranej kampanii pod kątem zastosowanych założeń. W ujęciu globalnym, z ostatnich 12 miesięcy, wskaźniki wprost odpowiadają na pytanie o to, czego oczekują użytkownicy otrzymujący Twój mailing. Dostępne w Mailer Panel statystyki i generowane na ich podstawie raporty PDF dostarczają informacji między innymi o:
- liczbie wysłanych i dostarczonych wiadomości,
- liczbie otwarć wiadomości oraz kliknięć w zawarte w nich linki,
- wskaźnikach open rate i click-to-open rate,
- sposobie otwierania wiadomości (mobile vs. desktop),
- lokalizacji użytkowników (kraj).
Co więcej, raporty zbiorcze z ostatnich 12 miesięcy pokazują także dane o liczbie dodanych w Mailer Panel kontaktów, liczbie wypisanych odbiorców oraz statystyki dotyczące szablonów wiadomości. W raportach zbiorczych zawarte są też informacje o najskuteczniejszych kampaniach, nie tylko pod kątem liczby otwarć korespondencji, lecz także reakcji podejmowanych przez adresatów na zawarte w wiadomościach odnośniki.
Raporty PDF jako dodatkowa wartość dla biznesu
Raporty PDF z kampanii – zarówno pojedyncze, jak i stanowiące zbiorcze podsumowania z ostatnich 12 miesięcy – można nie tylko pobierać w Mailer Panel, ale są one też automatycznie wysyłane e-mailem. Taki szybki dostęp do danych bez konieczności logowania się do narzędzia to wygoda, którą z pewnością docenią nie tylko przedsiębiorcy, ale i pracownicy działów marketingu. Raporty pojedyncze trafiają na skrzynki użytkowników 7 dni po zakończeniu kampanii, a zestawienia zbiorcze – raz w miesiącu. Takie praktyczne rozwiązanie realnie wspiera codzienną pracę i ułatwia podejmowanie trafnych decyzji marketingowych:
- Decyzje oparte na danych – Współczesny marketing wymaga precyzyjnych decyzji. Jeśli na podstawie raportu PDF widać, że wskaźnik otwarć wiadomości w konkretnej kampanii był niski, można szybko przeanalizować jej treść, nagłówek czy grupę odbiorców i dostosować strategię.
- Optymalizacja kosztów – Raporty pozwalają śledzić skuteczność kampanii i eliminować te, które nie przynoszą oczekiwanych wyników. Na przykład, jeśli kampanie kierowane do pewnej grupy odbiorców systematycznie osiągają niski wskaźnik kliknięć, warto przemyśleć zmianę targetowania lub treści komunikacji.
- Raportowanie do przełożonych – Wiele firm wymaga regularnych podsumowań skuteczności działań marketingowych. Zamiast marnować czas na tworzenie raportów, wygodniej jest pobrać gotowy dokument PDF, który zawiera wszystkie niezbędne dane idealne do prezentacji na spotkaniach zarządu.
- Archiwizacja wyników – Dzięki dostępowi do raportów zbiorczych z 12 miesięcy można analizować sezonowość kampanii, trend wzrostu bazy odbiorców oraz skuteczność poszczególnych strategii marketingowych.
Pobierz przykładowe raporty:
Raport z pojedynczej kampanii
Raport zbiorczy – podsumowanie ostatnich 12 miesięcy
Email Marketing od nazwa.pl – wygoda i skuteczność
Zaawansowany system statystyk oraz raportów PDF, który jest dostępny w Mailer Panel, to funkcjonalność pozwalająca realnie ocenić jakość i skuteczność wysyłanych mailingów. Jeśli jeszcze nie korzystasz z naszej usługi Email Marketing, musisz wiedzieć, że ma ona jeszcze wiele innych udogodnień. Wymienić można tu również ponad 100 gotowych szablonów na każdą okazję, intuicyjny edytor i kreator wiadomości wspierany przez AI oraz opcje automatyzacji kampanii mailingowych. Właśnie dlatego warto wykorzystywać usługę Email Marketing w swoim biznesie! Możesz to zrobić już teraz aktywując ją na bezpłatny okres próbny.


