Skip to content
rejestrator domen i hostingodawca - nazwa.pl Nowoczesne usługi w chmurze
  • Narzędzia
    • Cloud Mail Program pocztowy
    • CloudHosting Panel Administracja hostingiem
    • PhpMyAdmin Administracja bazami MariaDB
    • PhpPgAdmin Administracja bazami PostgreSQL
    • Mailer Panel Email Marketing
    • SaaS Panel Administracja SaaS
    • VPS Panel Administracja VPS
    • test2speed.com Testuj szybkość strony WWW
  • Panel Klienta

    Zalogowany:

    Wyloguj
  • Poczta
Program partnerski 50% prowizji
  • Domeny
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Rejestracja nowej domeny
    • Wyszukiwarka ze Sztuczną Inteligencją
    • Domeny uwolnione do rejestracji
    • Pakiet Bezpieczna Domena
    Przeniesienie domeny
    • Transferuj domenę do nazwa.pl
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • Whois Privacy
    • DNS Anycast

    Domeny zarejestrowane w nazwa.pl, dzięki pakietowi „Bezpieczna domena”, zyskują dodatkowe funkcjonalności, które przyczynią się do bezpiecznego działania poczty elektronicznej i stron WWW.

  • Poczta
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Poczta prywatna i firmowa
    • Konto pocztowe CloudMail
    • Serwer pocztowy CloudMail
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Adres IP
    • RevDNS
    • 2FA dla poczty
    • Multi SMTP Smarthost
    • Dodatkowy dysk

    Bezpieczna i pojemna poczta e-mail bez spamu i reklam, kompleksowo chroniona za pomocą zabezpieczenia 2FA. Oferuje do 10 TB powierzchni dyskowej i umożliwia przesyłanie wiadomości o rozmiarze nawet 1 GB.

  • Hosting
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC. Zapewnia do 32 vCPU i 10 TB przestrzeni dyskowej, integrację z CDN, ochronę WAF i wsparcie 24/7. Stworzony z myślą o wymagających biznesowych projektach.

  • WordPress
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Hosting
    • CloudHosting WWW
    • CloudHosting WordPress
    Hosting Enterprise
    • CloudHosting Enterprise
    • CloudHosting Pay-Per-Use
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • CDN nazwa.pl
    • Certyfikat SSL
    • Adres IP
    • RevDNS
    • Dodatkowy dysk
    • Kopia zapasowa
    • Multi SMTP Smarthost
    • Poczta L/XL/XXL
    • 2FA dla poczty
    • Konwersja obrazów

    Hosting w chmurze, wykorzystujący technologię lekkiej wirtualizacji LXC, dostępny z pakietami instalacyjnymi WordPress, takimi jak Strona WWW, blog, Forum i Galeria. Oferuje integrację z siecią CDN, pocztę z 2FA, ochronę anty-DDoS/IPS/WAF oraz wsparcie 24/7.

  • Hosting Enterprise
  • MONITORINGMONITORING
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Monitoring
    • Monitoring WWW

    Monitoring WWW mierzy czas ładowania witryny, sprawdza stan serwera nawet co minutę i wysyła informacje przez SMS oraz e-mail o potencjalnych problemach. Generowane regularnie raporty PDF pozwalają na ocenę kluczowych parametrów związanych z witryną.

  • EMAIL MARKETINGMaile Marketingowe
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Komunikacja email
    • Email Marketing

    Wysyłaj mailingi za pomocą intuicyjnej platformy Mailer Panel, korzystając z dużej liczby gotowych szablonów wiadomości. Zarabiaj dzięki komunikacji e-mail ze swoimi klientami. Przetestuj usługę za darmo.

  • VPS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Virtual Private Server
    • VPS Linux
    • VPS Windows
    Dodatkowe oprogramowanie
    • Licencja DirectAdmin Standard
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT
    Opcje
    • Certyfikat SSL
    • RevDNS
    • CDN nazwa.pl
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*

    Niezawodne serwery VPS z szybkimi procesorami, dyskami SSD NVMe i wirtualizacją KVM. Możliwość wyboru różnych lokalizacji, ochrona przed atakami DDoS oraz gotowość do pracy nawet w 15 sekund.

  • SaaS
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Bazy danych
    • MariaDB
    • PostgreSQL
    • SQL Express
    • MongoDB
    • OpenSearch
    • Redis®*
    Aplikacje
    • Webmail
    • Dysk sieciowy
    • System ticketowy
    • Komunikator
    • Bug tracker
    Backup
    • Backup komputera
    • Backup poczty
    Konteneryzacja
    • Kubernetes

    Usługi SaaS to automatycznie instalowane i konfigurowane aplikacje i serwery baz danych, gotowe do pracy natychmiast po aktywacji. Pozwalają na szybkie wdrożenia oprogramowania, zapewniając wygodę użytkowania.

  • SSL
    Monitoring WWW Monitoruj stronę WWW
    Certyfikat ECDSA
    • nazwaSSL Premium
    Certyfikat RSA
    • nazwaSSL
    Wsparcie
    • Monitoring WWW
    • Pomoc Premium
    • Usługi IT

    Certyfikaty nazwaSSL z nowoczesnym szyfrowaniem ECDSA P-384 na bazie krzywych eliptycznych. Zapewniają szybsze działanie strony WWW i pozwalają jej osiągnąć lepszą pozycję w wynikach w Google.

  • Przenieś stronę WWW w 24h
Twój koszyk
Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Przenieś domenę do nazwa.pl
Posted on 25 czerwca 2020

SEO dla e-commerce – 5 ważnych elementów

Tagi: e-sklep SEO
SEO dla e-commerce - 5 ważnych elementów | nazwa.pl

Osiągnięcie właściwej pozycji w wyszukiwarkach jest kluczowe dla sukcesu sklepu internetowego. Zmagamy się tu zarówno z dużą konkurencją ze strony innych biznesów, jak i zmieniającymi się algorytmami Google. Ważne zatem, by opanować podstawy SEO, pamiętając o najważniejszych elementach decydujących o tym, czy Google „polubi” naszą stronę.

1. Znajdź właściwe słowa kluczowe

SEO nie istnieje bez słów kluczowych i naszą pracę musimy zacząć od ich określenia. Jeżeli nie dobierzemy odpowiednich fraz, działania mogą być nieskuteczne. Dlatego skupmy się na starannym researchu.

Znajdź właściwe słowa kluczowe do pozycjonowania sklepu internetowego | nazwa.pl

Najlepiej w tym celu wykorzystać darmowe narzędzie Google Planer słów kluczowych, gdzie dowiemy się, jaka jest średnia ilość wyszukiwań danych fraz w miesiącu oraz konkurencja przy ich wykorzystaniu.

Wybierając słowa kluczowe, zobaczymy, że zainteresowanie konkurencji krótszymi i ogólnymi frazami jest znacznie większe. Dlatego też warto korzystać z mniej „obleganych” fraz dłuższych, wykorzystując efekt tzw. długiego ogona. Oznacza to pozycjonowanie większej ilości naszych stron na słowach kluczowych, z których każde generuje stosunkowo mały ruch, ale łącznie dają efekt skali.

Przewagą dłuższych i szczegółowych fraz nad ogólnymi jest także to, że użytkownicy, którzy je wpisują, są bardziej zdecydowani na zakup, niż ci wprowadzający frazy ogólne. Wynika to z faktu, że szczegółowe słowa kluczowe dotyczą bardziej konkretnego produktu, podczas gdy ogólne całej grupy produktów. Wpisują je zazwyczaj użytkownicy, którzy jeszcze nie wiedzą, czego szukają, a zatem nie do końca są „na kupnie”.

Aby znaleźć właściwe słowa kluczowe, spróbujmy poznać zainteresowania naszych klientów. W tym celu warto przeglądać fora, blogi branżowe oraz wpisy na grupach w social media. Dowiemy się tak, co jest dla klientów ważne w kwestii produktów oraz jakiego języka używają. W tym celu doskonale sprawdzą się także narzędzia do monitorowania Internetu.

2. Nie powielaj treści

Błędem wielu sklepów internetowych jest to, że na stronach produktów pojawiają się treści występujące także w witrynach innych sklepów. Problem wynika często z wykorzystywania opisów produktów dostarczonych przez producenta.

Powielanie tekstów z innych stron internetowych to tzw. duplicate content. Praktyka ta jest karana przez algorytm Google, który promuje strony z oryginalnymi treściami. Może to sprawić, że nasz sklep będzie pojawiał się niżej w wynikach wyszukiwania.

Jedynym sposobem, by zapobiec „karze” od Google, jest tworzenie unikalnych opisów produktów. Oczywiście wymaga to kreatywności i copywriterskiego warsztatu, ale gra jest „warta świeczki”, ponieważ unikalne treści wyraźnie przekładają się na sukces w SEO.

3. Zadbaj o obrazy

Ważną częścią wyszukiwarki Google jest wyszukiwarka obrazów. Wielu użytkowników chce zobaczyć produkt, by wiedzieć, czy jest to właśnie rzecz, której szukają. Dlatego trzeba zadbać o dobrej jakości zdjęcia, które prowokują do kliknięć i następnie przejścia na stronę sklepu.

Zadbaj o wysokiej jakości obrazy i zdjęcia w sklepie internetowym | nazwa.pl

Aby jednak wyszukiwarka była w stanie „zobaczyć” nasze zdjęcia, musimy wypełnić tag Alt grafiki. Powinny się w nim znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, które zwiększą szansę na to, że zdjęcia pojawią się na żądane frazy w Google. Alt powinien jednak równocześnie odzwierciedlać to, co przedstawia obraz.

4. Zoptymalizuj adresy URL

Adresy URL stanowią pomoc dla robotów Google przy przeszukiwaniu witryny oraz jej indeksacji. Mają znaczenie także dla użytkowników – poprawnie skonstruowane dają wrażenie ładu oraz informują o zawartości danej podstrony.

Optymalny adres URL na stronie produktu będzie wyglądał przyjaźnie i zrozumiale. Unikać zatem należy dynamicznie generowanych adresów stanowiących nieczytelny zbiór cyfr i liter. Zamiast tego lepiej użyć adresów opisowych (przykładowo dla męskich spodni byłoby to: http://twojadomena.pl/spodnie_joggery_szare).

W adresie nie należy także używać dużych liter, które mogą być dezorientujące dla użytkowników. Lepiej wybierać także myślniki zamiast podkreślników ze względu na ustawienia konfiguracyjne robotów Google. Dobrze jest także umieścić w adresie słowo kluczowe.

Należy także blokować zduplikowane adresy URL za pomocą pliku robots.txt. Ważne jest również ustanawianie przekierowań 301 dla uszkodzonych adresów, ponieważ mogły już zostać zaindeksowane przez Google.

Przydatnym narzędziem – od strony serwera – które realizuje funkcję optymalizacji adresów URL jest moduł mod_rewrite. Czołowi dostawcy usług hostingowych, tacy jak nazwa.pl, oferują dostępność tego modułu w każdym oferowanym przez siebie pakiecie hostingowym (narzędzie to jest standardowo aktywne na serwerach z serii Hosting Cloud, oferowanych przez nazwa.pl).

5. Nie zapominaj o wersji mobilnej

Coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów za pośrednictwem mobilnej wersji sklepów internetowych. W Polsce jest to na razie 20% kupujących, jednak w USA aż 40%. Wg przewidywań także i u nas będzie można zauważyć w najbliższych latach podobny i wyższy odsetek.

Dobrze skonfigurowana wersja sklepu internetowego | nazwa.pl

Odpowiednio skonstruowana wersja mobilna sklepu jest ważna nie tylko dla wzrostu sprzedaży, ale także dla SEO. W 2018 roku Google wprowadziło Mobile First Index, co oznacza, że przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce za główny wariant uważana jest jej wersja mobilna, nie desktopowa. Speed Update Google wprowadziło także uzależnienie rankingu stron od szybkości ładowania się ich wersji mobilnej.

Z tego powodu niezbędna jest optymalizacja witryny pod kątem smartfonów i tabletów. Przy tworzeniu strony dobrze jest zastosować podejście mobile first oznaczające rozpoczynanie procesu jej projektowania od wersji mobilnej, po to, by dodawać kolejne funkcje mogące pojawiać się dopiero na komputerach. Przysłuży się to nie tylko SEO – sklep będzie także bardziej wydajny i funkcjonalny.

Przede wszystkim optymalizacja

Działania SEO wymagają codziennej pracy nad optymalizacją strony. Nie rozwiąże tego za nas agencja zajmująca się pozycjonowaniem – niezbędna jest rzetelna dbałość o konstrukcję treści i przeprowadzanie skutecznego researchu słów kluczowych.

Osiągnięcie trwałego sukcesu w tej dziedzinie jest bardzo trudne. Zazwyczaj jesteśmy skazani na zmieniające się pozycje w Google i ciągłą walkę o utrzymanie się w TOP 5 czy TOP 10. Gdy jednak będzie się to udawać, odczujemy wyraźny wzrost sprzedaży, który wynagrodzi nam trud zmagań z SEO.

Udostępnij:
Share on Facebook Share on Twitter Share on LinkedIn
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku | nazwa.pl
23 grudnia 2024

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!

Boże Narodzenie to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu wielu kultur na całym świecie. Choć celebrowanie... Boże Narodzenie to jedno z najważniejszych świąt w kalendarzu wielu kultur na całym świecie. Choć celebrowanie tego dnia ma swoje korzenie w tradycji katolickiej, z czasem zyskało uniwersalny wymiar, łącząc ludzi niezależnie od ich przekonań. Dzięki temu dziś każdy region globu wnosi do tego święta unikatowe zwyczaje. Magia tradycji W Europie Boże Narodzenie jest głęboko zakorzenione w historii i tradycji. W wielu krajach dominują elementy religijne, takie jak pasterki, śpiewanie kolęd czy budowanie szopki. W tym czasie miasta zdobią imponujące iluminacje świąteczne, a na rynkach odbywają się targi pełne rękodzieła, słodkości i aromatycznych ciepłych przekąsek. W domach najważniejszym momentem jest kolacja wigilijna, której menu różni się w zależności od regionu, ale wszędzie łączy się z poczuciem wspólnoty i radości. Spektakularne dekoracje i duch hojności Święta, jako czas wielkiego rozmachu, to domena mieszkańców Ameryki Północnej. Domy i ogrody zamieniają się w świąteczne wioski z lampkami, figurkami i muzyką. Charakterystycznym elementem jest mikołajkowy klimat. W domach pojawiają się prezenty zostawiane w czerwonych skarpetach i choinki uginające się pod ciężarem ozdób. Równie ważna jest idea pomagania. To wówczas organizacje oraz osoby prywatne angażują się w akcje charytatywne...
Tych rozszerzeń potrzebuje Twój WordPress | nazwa.pl
31 sierpnia 2023

Tych rozszerzeń potrzebuje Twój WordPress

WordPress to zdecydowanie najlepszy wybór każdego, kto chce mieć nowoczesny, dobrze wyglądający i funkcjonalny... WordPress to zdecydowanie najlepszy wybór każdego, kto chce mieć nowoczesny, dobrze wyglądający i funkcjonalny blog. Dzięki ekosystemowi ponad 60 tysięcy wtyczek, które pozwalają rozbudować możliwości strony, dzisiaj WordPress jest najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na świecie. Jak podaje serwis W3Techs, używa go ponad 63% wszystkich stron internetowych zbudowanych w oparciu o znane CMS-y, co stanowi ponad 43% ogółu stron WWW dostępnych w Internecie. Zastanawiasz się, które wtyczki warto użyć, aby Twój blog był nie tylko niepowtarzalny, lecz także popularny? Dowiesz się tego z naszego artykułu! Yoast SEO Optymalizowanie wpisów pod SEO to podstawa pracy każdego blogera. Dzięki temu czytelnicy mogą znaleźć Twoją stronę w Google, wpisując w wyszukiwarkę wybrane przez siebie słowa kluczowe. Pomocnym narzędziem, dzięki któremu przygotujesz bloga do „współpracy” z wyszukiwarkami, jest plugin Yoast SEO. Pomoże Ci on na przykład: zweryfikować stronę w Narzędziach dla webmasterów Google, stworzyć szablony tytułów i meta opisów, zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń mobilnych, skonfigurować breadcrumbs, czyli elementy nawigacji ułatwiające użytkownikowi zorientowanie się, w którym miejscu strony w danym momencie się znajduje...
Mądry wybór hostingu to podstawa | nazwa.pl
9 marca 2023

Mądry wybór hostingu to podstawa

Rozpoczynając swoją działalność w Internecie, najważniejszą decyzją, jaką musisz podjąć, jest wybór... Rozpoczynając swoją działalność w Internecie, najważniejszą decyzją, jaką musisz podjąć, jest wybór właściwego hostingu. To niezwykle ważna usługa, od której będzie zależeć szybkość i stabilność działania Twojej strony WWW i poczty e-mail. Nie ma znaczenia, czy planujesz uruchomić sklep internetowy, witrynę firmową lub na przykład blog kulinarny – hosting, na który się zdecydujesz, musi być wybrany świadomie, czyli tak, aby nie generował w przyszłości niepotrzebnych problemów obsługowych i zapewniał jak najwyższy poziom bezpieczeństwa Twoich danych. Całościowy koszt hostingu Rozpoczęcie działalności w sieci zwykle pociąga za sobą szereg wydatków. Z tego względu, część osób myśli o zakupie jak najtańszego serwera, którego zadaniem będzie utrzymywanie ich serwisu w Internecie. Dla niewtajemniczonych, taki krok może się nawet wydawać korzystny finansowo, jednak już kilka chwil po uruchomieniu takiej usługi przekonasz się, że podjęta decyzja o jego zakupie była zwyczajnym błędem. Tanie hostingi są ubogie w funkcjonalności i mimo wielu obietnic, które składają ich usługodawcy na swoich stronach WWW, nie oferują stabilności pracy i nowoczesnych technologii. Te braki generują dodatkowe koszty związane chociażby z koniecznością zatrudnienia specjalistów IT, którzy na Twoje zlecenie będą zajmować się implementacją kluczowych zabezpieczeń czy konfiguracją samej usługi. Pozorna oszczędność przy zakupie to początek lawiny wydatków, które już po chwili kilkakrotnie przekroczą pierwotny koszt serwera. Zupełnie inaczej jest, jeżeli wybierzesz hosting klasy premium, który zapewni Ci automatyzację kluczowych procesów i wsparcie ze strony wykwalifikowanych specjalistów. Choć jego początkowa cena może być nieco wyższa, to w dłuższej perspektywie jego użytkowanie będzie znacznie tańsze od tradycyjnych tanich rozwiązań...
Od czego zależy czas otwierania strony WWW? | nazwa.pl
24 sierpnia 2022

Od czego zależy czas otwierania strony WWW?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez nazwa.pl, przeciętnie aż 80% czasu otwierania strony WWW... Jak wynika z badania przeprowadzonego przez nazwa.pl, przeciętnie aż 80% czasu otwierania strony WWW przypada na jej przesłanie, a jedynie 20% na jej wygenerowanie na serwerze. Masz stronę, a Twoi klienci pochodzą głównie z Polski? Powinieneś zastanowić się, czy warto korzystać z zagranicznych serwerów, które wnoszą dodatkowe opóźnienia. Stwierdzenie, że czas, który potrzebny jest do otwarcia strony WWW, w 80% uzależniony jest od przesyłania danych może wydawać się dla wielu osób szokujący. Większość użytkowników, a nawet webmasterów, uzna, że to nieprawda i że to wydajność serwera ma największy wpływ na to, w jakim czasie otrzymamy wyniki. Popatrzmy jednak na dane, które możemy zaobserwować codziennie na serwisach opartych na WordPressie. Przeciętny czas otwarcia strony wynosi około 2 sekundy, podczas gdy skrypt PHP wykonywany jest w 0,2 sekundy. Optymalizując wydajność serwera, możemy więc zaoszczędzić nie więcej niż 0,2 sekundy, podczas gdy przyspieszenie przesyłania danych może wpłynąć na oszczędność aż 1,8 sekundy. Dlaczego więc przesyłanie danych tak długo trwa? I czy da się je skrócić? Na czas przesyłania strony WWW wpływa odległość pomiędzy przeglądarką a serwerem. Gdy tę samą stronę otwieramy, siedząc przy serwerze na drugim końcu Polski albo w Wielkiej Brytanii, to czasy mogą zwiększać się kilkukrotnie wraz ze wzrostem odległości. Aby zaradzić temu problemowi, wymyślono technologię Content Delivery Network (CDN), która pozwala na umieszczenie tych samych danych w różnych miejscach bliższych użytkownikowi. Nie trzeba więc przesyłać wszystkich informacji pomiędzy serwerem w Krakowie a użytkownikiem w Gdańsku czy też Londynie, bo te same informacje mogą być przechowywane na serwerach właśnie w tych miastach...
Autokonfiguracja Memcached na serwerach CloudHosting e-Sklep w nazwa.pl
7 czerwca 2021

Autokonfiguracja Memcached na serwerach CloudHosting e−Sklep w nazwa.pl

Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych... Memcached to system buforowania pamięci podręcznej, którego głównym celem jest usprawnienie działania rozbudowanych aplikacji internetowych. Doskonale nadaje się jako narzędzie wspomagające dla sklepów internetowych, potrafiąc przyspieszyć ich działanie nawet kilkukrotnie. Od teraz Memcached skonfigurowany jest automatycznie w ramach instalacji PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep! Jeżeli od zawsze marzyłeś, aby prowadzić własny biznes e-commerce lub jeżeli Twoja firma wymaga natychmiastowej transformacji i przejścia do świata online, na pewno zastanawiałeś się, jak najprościej jest to wykonać. W nazwa.pl doskonale rozumiemy, że nie każdy musi być informatykiem czy programistą, dlatego udostępniamy gotowe rozwiązania, aby maksymalnie uprościć i skrócić czas potrzebny na rozpoczęcie handlu online. Dzięki naszej usłudze CloudHosting e-Sklep uruchomisz gotowy i zoptymalizowany sklep internetowy dosłownie w ciągu kilku chwil! Wyselekcjonowane dodatki do PrestaShop na serwerach CloudHosting e-Sklep PrestaShop to oprogramowanie e-commerce, które jest w sposób ciągły rozwijane przez dużą grupę pasjonatów i praktyków z całego świata. Dzięki temu bardzo szybko dostosowuje się ono do zmian, które wynikają z trendów na rynku handlu online, w tym do oczekiwań klientów. Początkujący użytkownik może pogubić się w gąszczu ponad 4000 modułów, które ono oferuje. Nie wszystkie moduły są potrzebne, aby skutecznie...
accessibility - dostępność strony internetowej
14 sierpnia 2019

Czym jest dostępność strony internetowej (accessibility)?

Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie... Termin dostępności kojarzy się głównie z przystosowaniem strony do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak w istocie oznacza on umożliwienie korzystania z witryny wszystkim użytkownikom, bez wykluczania żadnej grupy. Na czym polegają zasady dostępności? Reguły konstruowania dostępnych stron internetowych określa dokument opracowany przez Międzynarodowe Konsorcjum W3C – standard WCAG 2.0. Stosowanie się do jego wytycznych pozwala na stworzenie poprawnie zbudowanej strony, która będzie przyjazna dla wszystkich internautów. Użytkowników, którym twórcy stron internetowych powinni poświęcić szczególną uwagę, można podzielić na cztery podstawowe grupy: 1. Osoby niewidome lub niedowidzące Osoby z tej grupy często korzystają z czytników ekranów lub powiększalników (także w formie widgetów do przeglądarek). W przypadku czytników ekranów podstawowe znaczenie ma między innymi nadawanie odpowiednich tytułów stron (meta description). Powinny się one składać z dwóch członów – tytułu konkretnej strony/artykułu, myślnika oraz nazwy strony (np. „Czym jest dostępność – MójBlog”). Dla osób korzystających z czytników ważne są też tytuły (h1) i nagłówki (h2-h3-…). Tytuły stron (np. artykułów) powinny określać, jaka jest jej treść. Samą treść należy podzielić na sekcje rozpoczynające się nagłówkami, które trafnie wskazują na to, co w danej sekcji się znajduje. Dzięki odpowiedniej strukturze nagłówków, osoby niewidome otrzymują...
Kategorie artykułów
  • Email Marketing(18)
  • Optymalizacja(3)
  • Hosting, Domeny(260)
  • CDN(42)
  • WordPress(86)
  • e-Sklep(71)
  • Backup(27)
  • Poczta(39)
  • VPS(26)
  • Internet i technologia(172)
  • Webmastering(59)
  • Bez kategorii(4)
  • nazwa.pl Pomoc

    Korzystasz z usług nazwa.pl? Opowiedz o swoich doświadczeniach, zadaj pytanie innym w grupie nazwa.pl Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • WordPress Pomoc

    Masz problem z WordPressem i szukasz rozwiązania? Zapraszamy do grupy WordPress Pomoc.

    Dołącz do grupy
  • Hosting Polska

    Chcesz wiedzieć więcej o hostingu? A może jesteś specjalistą w tej dziedzinie? Zapraszamy na Hosting Polska.

    Dołącz do grupy
  • test2speed.pl

    Zastanawiasz się, czy Twoja strona działa wystarczająco szybko? Sprawdź to, a potem zaprezentuj swój wynik!

    Dołącz do grupy
O firmie
  • Informacje ogólne
  • Data Center
  • Scrubbing Center
  • Technologia CloudHosting
  • Serwery CloudHosting
  • PHP i Bazy danych
  • Looking Glass
  • Zarząd spółki
  • Biuro prasowe
  • Kariera w nazwa.pl
  • Kontakt
Produkty
  • Domeny
  • Poczta biznesowa
  • Hosting z CDN
  • WordPress z CDN
  • CloudHosting Enterprise
  • Monitoring WWW
  • Email Marketing
  • VPS
  • Cloud Backup
  • Mail Backup
  • SaaS
  • CDN nazwa.pl
  • SSL
  • Usługi IT
Centrum Pomocy
  • Blog
  • Przenieś stronę WWW w 24h
  • Testuj szybkość WWW
  • Pomoc
  • Parametry bezpieczeństwa
  • Zasady rejestracji domen
  • Narzędzia
  • Regulaminy
  • Cenniki
  • Biuro prasowe
  • Polityka prywatności
  • Formularz DSA
  • RODO
Program Partnerski 50% prowizji

ISO Pobierz z Panelu Klienta swój kod rabatowy Programu Partnerskiego. Twoi znajomi będą mogli kupować usługi nazwa.pl ze zniżką 20%, a Ty zyskasz wynagrodzenie aż do 50% od wpłat za poleconą usługę.

ISO
Kontakt 24/7
  • 22 454 48 10 (tel. komórkowe)
  • 801 33 22 33 (tel. stacjonarne)
  • kontakt@nazwa.pl
  • Facebook nazwa.pl
  • Twitter nazwa.pl
  • Instagram nazwa.pl
test2speed
Informacja o najniższej cenie dla oferty, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, wskazana jest w odpowiednim Regulaminie promocji. © 2025 NetArt Group. Wszelkie prawa zastrzeżone.