Prowadzenie bloga nie musi stanowić wyłącznie hobby, które daje nam satysfakcję i pozwala zaspokajać potrzeby twórcze. Może równie dobrze okazać się sposobem na życie. Nawet jeżeli nie sprawi, że będziemy się wyłącznie z niego utrzymywać, to może uzupełnić nasze dochody z innych źródeł i wspomóc w ten sposób domowy budżet. Warto w tym kontekście zastanowić się, jakiego rodzaju blogi są teraz najbardziej dochodowe.
Biznes online
Bez wątpienia znajdziemy wielu czytelników zainteresowanych sposobami na zdobycie dodatkowych źródeł zarobkowania. Jeżeli mamy doświadczenie w takich dziedzinach, jak freelance czy e-marketing, warto się nim podzielić. Odbiorcy chętnie dowiedzą się, jak i czy mogą „rzucić etat”, aby zacząć pracować na własny rachunek w branży nowych technologii. W przekazywaniu treści powinniśmy się skupić głównie na własnych doświadczeniach.
W dzieleniu się swoją wiedzą nie zatrzymujmy się na ogólnikach. Twórzmy konkretne i wyczerpujące wpisy, które krok po kroku przeprowadzają czytelnika przez wybrany temat. Doradzając, skupmy się na dziedzinie, która jest nam najbliższa. Jeżeli pracujemy jako specjalista e-marketingu, copywriter czy niezależny programista, nasi czytelnicy będą oczekiwali kompetentnych i wiarygodnych treści właśnie w tych tematach. W przypadku tego typu treści możemy zarobić na płatnych poradnikach, reklamie czy marketingu afiliacyjnym. Warto poprowadzić także kursy online, które podpowiadają, jak zacząć karierę w branży nowych technologii. Uczestników takich szkoleń nie powinno nam zabraknąć.
Finanse
Na blogach traktujących o finansach możemy doradzać czytelnikom, w jaki sposób efektywnie gospodarować pieniędzmi. Trend zainteresowania oszczędnym życiem jest coraz bardziej widoczny i odbiorcy chętnie poznają sposoby optymalizacji własnego budżetu. Mogą tu się sprawdzić np. porównania ofert różnych firm czy porady dotyczące codziennego funkcjonowania. W dobie niskich stóp procentowych i wysokiej inflacji warto ponadto wiedzieć, czym można zastąpić klasyczne lokaty bankowe. Dla większości osób takie tematy, jak fundusze inwestycyjne, są zbyt skomplikowane. Stąd zapotrzebowanie, aby wyjaśnić tego typu zagadnienia w zrozumiały sposób.
Zaletą blogów o tematyce finansowej jest fakt, że pomysłów na treści nie powinno nam zabraknąć. Metody inwestowania są zmienne w czasie i zależą od sytuacji rynkowej. Podobnie zmieniają się oferty producentów i dostawców usług. Każdy miesiąc może przynieść ważne, nowe informacje.
Jako że od wiedzy tego typu zależy gospodarowanie „żywymi pieniędzmi”, użytkownicy mogą być skłonni zainwestować w dłuższe, płatne treści traktujące o tych tematach. Warto zatem sprzedawać e-booki czy kursy online. Tu również zaletą jest możliwość ich cyklicznej publikacji w zależności od zmieniających się realiów rynkowych.
Technologie
Każdy dzień przynosi premiery nowego sprzętu elektronicznego – smartfonów, komputerów, aparatów fotograficznych czy telewizorów. Osoby, które decydują się na ich kupno, są często przytłoczone liczbą ofert i poszukują w sieci kompetentnych treści poradnikowych. Należeć do nich mogą recenzje produktów czy ich porównania. Sprawdzą się także rankingi oparte na określonym kryterium (np. „TOP 10 smartfonów z dobrym aparatem” lub „Wydajny laptop do 2 000 zł”). W cenie są też zawsze kompetentne testy eksperckie. W tej niszy sprawdzają się dłuższe treści kompleksowo eksplorujące temat. Osoby, które chcą zainwestować w nowy sprzęt, zazwyczaj spędzają dużo czasu na jego wyborze (co staje się często rodzajem zakupowego hobby). Dlatego też chcą się dowiedzieć o przedmiotach jak najwięcej.
KONIECZNIE PRZECZYTAJ NA BLOGU:
WIĘCEJ INFORMACJI Z CENTRUM POMOCY:
Poczytny blog, za pomocą którego zbudowaliśmy swój wizerunek eksperta, może liczyć nie tylko na wpływy z reklam, ale także na umowy z producentami sprzętu. Początkowo zapewne będą nam oddawać sprzęt do testów, co pozwoli nam tworzyć aktualny kontent i rozwijać bloga, z czasem jednak za zamieszczanie recenzji producenci sprzętu będą skłonni nawet nam zapłacić. Wszystko zależy od popularności prowadzonego przez nas bloga.
Zdrowie i fitness
Własne zdrowie oraz dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne są priorytetem dla wielu z nas. Kwestie te są na tyle ważne dla naszego życia, że chętnie poświęcimy czas, aby dowiedzieć się więcej na temat optymalnej diety, stylu życia, metod treningowych czy chorób. Tematem, który interesuje czytelników, jest także psychologia i zdrowie psychiczne. Warto stworzyć blog, który dogłębnie eksploruje te zagadnienia. Treści na nim powinny być kompleksowe, a my musimy mieć świadomość, że od naszych rekomendacji może zależeć czyjś sposób życia.
Dobrze jest powoływać się na kompetentne źródła, ponieważ zyskujemy w ten sposób status eksperta. Będziemy mogli także wyróżnić się na tle dziesiątków zdawkowych wpisów tworzonych czasami tylko ze względu na SEO. Blogi tego typu również pozwalają na sprzedaż płatnych treści. Doskonale sprawdzą się tu e-booki z poradami. Jeżeli jesteśmy dietetykami, to użytkownicy mogą być zainteresowani kupnem indywidualnych programów żywienia. Dobrym pomysłem są także kursy online czy poradniki wideo (np. „Joga dla początkujących”).
Każdy znajdzie niszę dla siebie
Powyższe cztery rodzaje to oczywiście nie wszystkie, na których można zarobić. Nieodmiennie szansą na „wypłynięcie” ze swoim blogiem stanowi lifestyle. Trzeba jednak pamiętać, że np. blogi urodowe, kulinarne czy poświęcone modzie należą do najbardziej popularnych — rozpocząć jest je stosunkowo łatwo. Nie wymagają specjalistycznej wiedzy, mają swego rodzaju „niski próg wejścia”. Sprawia to, że konkurencja na tym rynku jest olbrzymia i trudno jest wyróżnić się ze swoimi treściami.
Inną możliwością w tej dziedzinie są blogi parentingowe. Dzielenie się swoimi doświadczeniami jako rodzica może stanowić dużą wartość dla czytelników, którzy sami doświadczają tej sytuacji. Możliwe są współprace z producentami artykułów dla dzieci. Warto również zainteresować się blogami podróżniczymi. Tu próg wejścia jest nieco wyższy, gdyż trzeba po prostu… podróżować. Jednak opowiadanie o historii, kuchni i zwyczajach danego regionu czy kraju może zainteresować użytkowników.
Najlepsze narzędzie do blogowania
Jak widać zatem możliwości jest dużo, trzeba jednak przede wszystkim dbać o jakość treści, aby zdobyć odpowiednie zasięgi. Równie ważna jest szybko i niezawodnie działająca strona internetowa, która zachęci czytelników do regularnego odwiedzania bloga. W tym kontekście świetnie sprawdzi się CloudHosting z CDN nazwa.pl, usługa hostingowa idealnie dostosowana do najczęściej wybieranego systemu zarządzania treścią – WordPressa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy poradzisz sobie z WordPressem, pamiętaj, że dla swoich usług nazwa.pl zapewnia całodobowe wsparcie techniczne. Dzięki temu możesz skupić się wyłącznie na dostarczaniu wartościowych materiałów na blog!