Promocja: pl – 5 PLN/rok | eu – 5 PLN/rok | com – 40 PLN/rok
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Aktywuj
Sztuczna Inteligencja w wyszukiwarce domen Wyszukaj domenę

Dlaczego moja strona nie jest zabezpieczona “kłódeczką”?

Gdy podczas wejścia na stronę internetową, w pasku adresu przeglądarki, nie wyświetla się symbol kłódki lub wyświetla się kłódka przekreślona, istnieje kilka potencjalnych powodów takiej sytuacji.

Powód 1: W pliku .htaccess lub w panelu aplikacji nie ustawiono wymuszenia nawiązywania połączeń ze stroną przez https.

Sprawdź, czy po wpisaniu w pasku adresu przeglądarki przed nazwą domeny wymuszenia nawiązania połączenia przez protokół https:// sprawi, że strona wyświetli się jako zabezpieczona.

Jeżeli tak, powodem braku symbolu kłódki jest brak włączonego wymuszenia szyfrowania SSL. Można je ustawić np. w pliku .htaccess lub w panelu wykorzystywanej do budowy strony aplikacji (Sprawdź: Jak wymusić szyfrowanie dla strony internetowej na serwerze?). Zmiana ustawień pliku .htaccess lub zmiana konfiguracji aplikacji w tym zakresie usunie problem braku domyślnego szyfrowania połączenia ze stroną.

Powód 2: Niektóre elementy strony nie zostały przesłane w sposób bezpieczny.

Gdy po wpisaniu w pasku adresu przeglądarki przed nazwą domeny https://, a następnie po przejściu na stronę, jest ona nadal oznaczona jako niezabezpieczona (np. poprzez umieszczenie obok symbolu kłódki wykrzyknika na żółtym tle) oznaczać to może, że niektóre elementy strony nie są przesyłane w sposób bezpieczny mimo ważnego certyfikatu samej domeny. Aby wyświetlić informacje o połączeniu, należy kliknąć w symbol „i”.

W takim przypadku należy zweryfikować kod strony i dokonać odpowiednich modyfikacji, aby w witrynie nie znajdowały się elementy pobierane poprzez połączenie nieszyfrowane http://. W przypadku popularnych aplikacji, takich jak WordPress, problem można rozwiązać poprzez instalację odpowiedniej wtyczki, która poprawi kod strony.

Powód 3: Certyfikat jest nieważny, wyłączony lub nie jest zainstalowany na serwerze.

W celu weryfikacji, czy na serwerze jest zainstalowany i włączony ważny certyfikat SSL, zaloguj się do panelu administracyjnego CloudHosting Panel. Wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator serwera oraz jego hasło (2), następnie kliknij przycisk Zaloguj się (3).

CloudHosting Panel logowanie

Jeżeli aktywowałeś zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel, wpisz kod wygenerowany w Google Authenticator i Zaloguj się (Sprawdź: Jak skonfigurować zabezpieczenie 2FA dla CloudHosting Panel?).

Po zalogowaniu przejdź do zakładki WWW I FTP i wybierz opcję Certyfikaty SSL (1).

CloudHosting Panel menu www i ftp certyfikaty ssl

Wyświetlona zostanie lista dodanych do serwera domen, podzielona na dwie sekcje: domeny chronione i domeny niechronione. Sprawdź, czy Twoja domena znajduje się w sekcji Lista chronionych domen. Zweryfikuj również widoczną datę ważności certyfikatu.

CloudHosting Panel certyfikat ssl wykaz ogolny

WIĘCEJ INFORMACJI:Czym jest certyfikat SSL i jak go uruchomić?Jak zamówić certyfikat SSL?

Table of Contents