Promocja: pl – od 5 zł | eu – od 5 zł | com – od 20 zł

Błędy w działaniu serwera CloudHosting e-Sklep (błąd 500 i inne)

 

Podczas korzystania z usługi możliwe jest wystąpienie błędów sygnalizowanych odpowiednimi komunikatami.

Część błędów rozwiązać można, zmieniając odpowiednie parametry w panelu Active.admin serwera. W tym celu, wejdź na stronę https://admin.nazwa.pl/ (1), wpisz identyfikator posiadanego serwera w polu Nazwa użytkownika oraz, ustalone przez siebie w Panelu Klienta, hasło do usługi (2). Po uzupełnieniu danych, kliknij przycisk Zaloguj (3).

  1. Błąd 500 x kodem :XX
    • Powodem wystąpienia błędu może być brak wystarczającej powierzchni dyskowej. Zaloguj się do panelu Active.admin serwera i zweryfikuj, czy powierzchnia dyskowa posiadanego serwera nie została już wykorzystana (Sprawdź: Zarządzanie powierzchnią dyskową).

    • Innym powodem może być również przekroczenie maksymalnej ilości jednoczesnych procesów, co związane będzie z brakiem optymalizacji skryptów zamieszczonych na serwerze stron. Skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta nazwa.pl poprzez zgłoszenie wysłane z kontaktowego adresu e-mail na kontakt@nazwa.pl, opisując dokładnie błąd i podając adres strony, gdyż konieczny może być restart procesów na serwerze. Wykonaj również optymalizację stron i skryptów na serwerze, aby sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości.

  2. Błąd 500 w panelu administracyjnym strony
    • Powodem może być brak wystarczającej powierzchni bazy danych, zaloguj się do panelu Active.admin i zwiększ powierzchnię właściwej bazy danych (Sprawdź: Zarządzanie bazą danych).

    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera i w zakładce Ustawienia Ustawienia WWW i PHP wyłącz wszystkie zabezpieczenia WAF i zweryfikuj działanie strony po ich wyłączeniu (Sprawdź: Web Application Firewall).

  3. Błąd 503
    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera, przejdź do zakładki UstawieniaUstawienia WWW i PHP, w sekcji Ustawienia PHP wyłącz opcję oPcache i zweryfikuj działanie strony.

  4. Błąd 403 dla katalogu głównego / lub katalogu z plikami strony
    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera, przejdź do zakładki UstawieniaZabezpieczone katalogi i sprawdź, czy nie ustawiono blokady katalogu głównego / lub katalogu zawierającego pliki strony (Sprawdź: Katalogi zabezpieczone hasłem).

    • Zaloguj się na kontaktowy adres e-mail, aby sprawdzić czy Administratorzy nazwa.pl nie przesłali wiadomości informującej o zablokowaniu serwera. W przypadku otrzymania takiej wiadomości, skontaktuj się zwrotnie pod adresem kontakt@nazwa.pl, w celu uzyskania dokładniejszych informacji o powodzie blokady i sposobie jej zdjęcia.

  5. Błąd 404 z adresem URL w komunikacie
    • Sprawdź czy w katalogu, na który kieruje domena, znajdują się pliki o wskazanych w komunikacie nazwach, a także czy znajdują się pliki startowe index.html lub index.php.

    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera i w zakładce Ustawienia Ustawienia WWW i PHP wyłącz wszystkie zabezpieczenia WAF oraz zweryfikuj działanie strony po ich wyłączeniu (Sprawdź: Web Application Firewall).

  6. Error establishing a database connection
    • Jeśli zostało zmienione hasło do bazy danych, należy zmienić je również w plikach źródłowych strony, gdyż aplikacja nie może zalogować się do bazy i pobrać z niej danych koniecznych do wyświetlenia strony.

    • W zależności od aplikacji, w której stworzono stronę, dane logowania do bazy danych mogą być zapisane w różnych plikach konfiguracyjnych.

    • Dla strony utworzonej w aplikacji WordPress, plikiem takim będzie wp-config.php, znajdujący się w głównym katalogu z plikami aplikacji.

    • Dla strony utworzonej w aplikacji PrestaShop w wersjach 1.6, będzie to plik settings.inc.php, znajdujący się w podkatalogu config/.

    • Dla strony utworzonej w aplikacji PrestaShop w wersjach 1.7, będzie to plik parameters.php, znajdujący się w podkatalogu app/config/.

    • W przypadku innych aplikacji zewnętrznych, należy kontaktować się z supportem twórców konkretnej z nich, aby uzyskać informacje, jaki plik odpowiada za połączenie z bazą danych.

    • Zaloguj się do swojego serwera poprzez klienta FTP, przejdź do właściwego katalogu z plikami strony i odnajdź wspomniany wcześniej plik (Sprawdź: Jak wgrać pliki na serwer?)

    • Skopiuj plik na komputer i otwórz za pomocą Notatnika lub innego programu tekstowego.

    • Odnajdź wpisy dotyczące bazy danych, tzn. DB_NAME (nazwa bazy danych), DB_USER (użytkownik bazy danych), DB_PASSWORD (hasło do bazy danych) i zweryfikuj, czy widoczne przy wpisach dane są prawidłowe; jeśli zmienione zostało hasło do bazy, zmień widoczne w pliku hasło na aktualne.

    • Zapisz zmiany w pliku i skopiuj go w to samo miejsce na serwerze, nadpisując wcześniejszy plik.

    • W razie konieczności, zweryfikuj również informacje widoczne w artykule pod adresem: https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-the-error-establishing-a-database-connection-in-wordpress/

  7. Internal server error WordPress
    • Zaloguj się do swojego serwera poprzez klienta FTP, przejdź do właściwego katalogu z plikami strony i odnajdź plik wp-config.php (Sprawdź: Jak wgrać pliki na serwer?).

    • Skopiuj plik na komputer i otwórz za pomocą Notatnika lub innego programu tekstowego lub też otwórz edycję pliku z poziomu programu FTP.

    • Odnajdź wpisy dotyczące bazy danych, tzn. DB_NAME (nazwa bazy danych), DB_USER (użytkownik bazy danych), DB_PASSWORD (hasło do bazy danych) i odpisz dane logowania widoczne pomiędzy znakami ' '.

    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera, przejdź do zakładki Bazy danychWykaz baz danych i wykonaj kopię bezpieczeństwa odpowiedniej bazy z użyciem hasła uzyskanego z pliku wp-config.php (Sprawdź: Zarządzanie bazą danych).

    • Zaloguj się do bazy danych pod adresem https://mariadb.nazwa.pl/ z użyciem nazwy użytkownika i hasła pobranych z pliku wp-config.php (Sprawdź: phpMyAdmin).

    • Zmień dane adresów URL, korzystając ze sposobu opisanego w 2 punkcie poradnika zewnętrznego: https://www.seowordpress.pl/jak-zmienic-adres-strony-na-wordpressie/

    • Powróć do FTP serwera, skopiuj na komputer plik .htaccess z katalogu głównego z plikami aplikacji i otwórz go za pomocą Notatnika lub innego programu tekstowego, lub też otwórz edycję pliku z poziomu programu FTP i zweryfikuj jego poprawność w porównaniu ze standardowymi plikami WordPressa, zgodnie z artykułem https://wordpress.org/support/article/htaccess/

  8. Internal server error PrestaShop
    • Zaloguj się do swojego serwera poprzez klienta FTP, przejdź do właściwego katalogu z plikami strony i odnajdź plik settings.inc.php, znajdujący się w podkatalogu config/ (dla PrestaShop w wersjach 1.6) lub parameters.php, znajdujący się w podkatalogu app/config/ (dla PrestaShop w wersjach 1.7).

    • Skopiuj plik na komputer i otwórz za pomocą Notatnika lub innego programu tekstowego, lub też otwórz edycję pliku z poziomu programu FTP.

    • Odnajdź wpisy dotyczące bazy danych, tzn. DB_NAME (nazwa bazy danych), DB_USER (użytkownik bazy danych), DB_PASSWORD (hasło do bazy danych) i odpisz dane logowania widoczne pomiędzy znakami ' '.

    • Zaloguj się do panelu Active.admin serwera, przejdź do zakładki Bazy danychWykaz baz danych i wykonaj kopię bezpieczeństwa odpowiedniej bazy z użyciem hasła, uzyskanego z właściwego pliku (Sprawdź: Zarządzanie bazą danych).

    • Zaloguj się do bazy danych pod adresem https://mariadb.nazwa.pl/ z użyciem nazwy użytkownika i hasła, pobranych z właściwego pliku (Sprawdź: phpMyAdmin).

    • Przejdź do tabeli ps*_configuration i 10 podstrony.

    • W wartości PS_SHOP_DOMAINPS_SHOP_DOMAIN_SSL wpisz adres domeny bez http://www i zapisz zmiany w bazie.

    • W przypadku aplikacji PrestaShop zainstalowanej na serwerze e-Sklep Cloud, zaloguj się do panelu Active.admin serwera, przejdź do zakładki DomenyWykaz domen, kliknij w nazwę domeny i zweryfikuj, czy jest ona przekierowana na właściwą instalację e-Sklepu. Jeśli nie, przekieruj ją i zapisz zmianę (Sprawdź: Jak umieścić kilka stron na jednym serwerze).

Table of Contents