Koszyk
o firmie

Komunikat prasowy

Kraków, 10.09.2014 r.

NASK: Nazwa.pl liderem rynku w obsłudze abonentów domeny .pl

W najnowszym raporcie NASK za II kwartał 2014 r. nazwa.pl po raz trzeci z rzędu zajęła pozycję lidera pod względem liczby abonentów domen internetowych z końcówką .pl. Przez ostatnie trzy kwartały firma systematycznie notowała rozwój bazy klientów, zamykając ostatnie półrocze 2014 r. największym udziałem w rynku wynoszącym 22,42%. Raport NASK podsumowujący rynek nazw w domenie krajowej .pl ukazuje się co trzy miesiące, a jego najnowsza wersja została opublikowana 26 sierpnia br.


Od niemal roku nazwa.pl umacnia się na pozycji lidera, obsługując największą liczbę abonentów nazw w domenie .pl. Dzięki konsekwentnej strategii  budowania bazy klientów, zyskaliśmy wyjątkowy potencjał do dalszego dynamicznego rozwoju. To bardzo dobra wiadomość dla naszych klientów oraz partnerów, z którymi współpracujemy w projektach inwestycyjnych - powiedział Tomasz Żyła, prezes zarządu nazwa.pl S.A.

Zgodnie ze statystykami, po znaczącym ożywieniu odnotowanym w I kwartale 2014 roku - niemal 12 tys. więcej nowych nazw domen w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego - dynamika w II kwartale uległa spowolnieniu. Jednak spadek wolumenu nazw w całym rejestrze jest udziałem wyłącznie nazw utrzymywanych w domenach regionalnych.

Z kolei liczba zarejestrowanych w sumie domen z końcówką .pl  na zakończenie pierwszego półrocza 2014 r. wynosiła 2 491 276 nazw aktywnych w DNS. NASK odnotował, że w drugim kwartale 2014 r. nastąpił wzrost liczby nazw utrzymywanych bezpośrednio w domenie .pl o 1 140 oraz nazw utrzymywanych w domenach funkcjonalnych o 3 276.

Rynek w ujęciu rocznym rośnie dynamicznie, wykazując pewną sezonowość kwartalną. Wszystko wskazuje też na to, że w przewidywalnej perspektywie zyskiwać będą przede wszystkim najwięksi gracze. Uwzględniliśmy to w naszych planach inwestycyjnych i jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęliśmy konsolidację branży. Na inwestycję planujemy przeznaczyć 50 mln zł.  Nasze działania przynoszą już wymierne efekty - podkreśla Tomasz Żyła.

Sukces rozwoju firmy nazwa.pl zasługuje na szczególna uwagę, gdyż jest efektywnie realizowany przy nasilającej się penetracji rynku podejmowanej przez podmioty zagraniczne – w tym bezpośrednią konkurencję w postaci funduszy inwestycyjnych (m.in. zarejestrowany na Cyprze V4C Eastern Europe Holding, który w roku 2011 przejął m.in. home.pl, a w roku 2013 – az.pl). Warto podkreślić, że spółka nazwa.pl S.A. pozostaje największym graczem na krajowym rynku usług hostingowych ze 100% udziałem kapitału polskiego.



Udział partnerów w obsłudze abonentów nazw domeny .pl, II kwartał 2014



infografika wordpress

* źródło: Raport NASK dot. rejestru domen za II kwartał 2014 r.