Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych IBM…
Historia nośników pozwalających na przechowywanie danych rozpoczęła się w 1956 roku, od dysków talerzowych firmy IBM. Przez lata rodzaje nośników ewoluowały, a ich współczesną, najbardziej zaawansowaną formą są pamięci i dyski Intel Optane. Poznaj historię rozwoju i rodzaje dysków, jakie pojawiły się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
Najdawniejsze pomysły
Historia magazynowania danych sięga systemu kart dziurkowanych (perforowanych), które zostały wynalezione w XIX wieku. Jako pierwszy zastosował je Joseph Jacquard, początkowo używając ich w krośnie, do sterowania nićmi podczas tkania.
Karty perforowane na większą skalę sprawdziły się także podczas spisu ludności USA w 1890 roku. Pierwsze ustandaryzowane formaty kart zostały natomiast wprowadzone przez IBM. Były wykonane z tektury, co powodowało konieczność ich wymiany już po kilkunastu cyklach użycia.
Pierwsze dyski HDD
Dyski HDD w potocznym języku bardzo często noszą nazwę „dysków twardych”. Pojemność pierwszego tego typu nośnika danych, zaprojektowanego w roku 1956 przez IBM, wynosiła zaledwie 5 MB. Obecnie może wydawać się to znikomą powierzchnią, pamiętajmy jednak, że ówcześnie był to pomysł nowatorski, a wymagania dotyczące pojemności były zupełnie inne niż obecnie. Napęd do obsługi dysku zajmował cały pokój i wymagał stałej pracy…
Content marketing – skąd czerpać pomysły na treści?
Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów…
Content marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem służącym budowie zaangażowania odbiorców i pozyskiwania nowych klientów. To także niezbędny składnik działań SEO. Co jednak, gdy brakuje nam pomysłów na tworzenie chwytliwych treści? Oto garść porad, skąd czerpać inspiracje.
Persony i pragnienia
Podstawowym elementem każdej strategii content marketingowej (bez której trudno prowadzić skuteczne działania w tej dziedzinie) jest określenie targetu. Na tej podstawie można zdecydować, jakie treści mogą być atrakcyjne dla konkretnej grupy odbiorców.
W określaniu targetu pomocne może być tworzenie tzw. person. Są to postaci potencjalnych klientów, do których adresujemy swój przekaz. Każda z nich określona powinna być poprzez:
– dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
– pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
– typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.
Poprzez persony, łatwiej wyobrazimy sobie, jakie potrzeby dominują u naszych potencjalnych klientów. W uproszczeniu można je podzielić na dwie kategorie: braku danej rzeczy oraz potrzeby zmiany sytuacji na lepsze.
W pierwszym przypadku celem naszych treści jest przekonanie odbiorcy, że w ogóle potrzebuje naszego produktu. W tym kontekście treści mają za zadanie rozbudzenie w kliencie zainteresowania daną rzeczą i wykreowanie potrzeby…
O nas. Jak pisać o swojej firmie?
Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak…
Może się wydawać, że dla pozyskania klienta najważniejszy jest w witrynie firmy dział „Oferta”. Nie mniejsze znaczenie ma jednak podstrona „O nas”, która pozwala uwiarygodnić firmę i jednocześnie nadać jej „ludzki” charakter, poprzez informacje o zespole. Jak skonstruować optymalną stronę „O nas”?
Do kogo skierowana jest strona „O nas”?
Najważniejszą grupą, do której kierujemy przekaz na stronie „O nas” są oczywiście nasi potencjalni klienci. Tych, w pierwszej kolejności, interesuje oferta firmy, ponieważ chcą wiedzieć, że może im zaproponować to, czego szukają.
Następnie jednak najczęściej przechodzą na stronę „O nas”, ponieważ chcą się upewnić, że firma jest w stanie dostarczyć oferowany towar/usługę. Aby zdecydować się na skorzystanie z naszej oferty, muszą nabrać do nas zaufania i uwierzyć w nasze kompetencje.
Ważną grupą odbiorców strony „O nas” są także potencjalni pracownicy. Nawet jeśli nie prowadzimy w danym momencie naboru, warto przygotować się na taką ewentualność, a także dać sobie szansę na otrzymywanie co jakiś czas CV – może się zdarzyć, że któreś z nich nas zainteresuje.
Dla potencjalnych pracowników, tak jak dla klientów, również ważna jest świadomość, że firma budzi zaufanie. Ponadto, jeśli na stronie zamieścimy interesującą historię i rekomendacje, ewentualny pracownik może zechcieć u nas pracować, ponieważ uzna firmę za prestiżową i gwarantującą cenną pozycję w CV…
nazwa.pl wyróżniona przez Asseco Data Systems jako Lider certyfikatów SSL 2019
nazwa.pl została wyróżniona przez Asseco Data Systems przyznaniem nagrody i określeniem Lidera certyfikatów SSL 2019…
Firma nazwa.pl została wyróżniona przez Asseco Data Systems przyznaniem nagrody i określeniem Lidera certyfikatów SSL 2019! Asseco Data Systems to jeden z największych dostawców certyfikatów SSL, a przyznanie tej nagrody dla nazwa.pl to wielkie wyróżnienie i dowód uznania dla Spółki w zakresie jej wkładu w rozwój bezpieczeństwa w Polsce.
Spółka nazwa.pl, obsługując blisko 25% polskiego rynku usług internetowych, nieustannie stawia na innowacje, wyznaczając dla innych polskich firm wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa. Współpraca w 2019 roku pomiędzy nazwa.pl i Asseco Data Systems umożliwiła dostarczenie certyfikatów SSL dla wszystkich domen zarejestrowanych w nazwa.pl. Objęcie ochroną ponad 600 tysięcy adresów internetowych wymagało bardzo dużego zaangażowania ze strony obydwu firm i było działaniem o skali niespotykanej wcześniej w Polsce. W wyniku współpracy liczba certyfikatów SSL funkcjonujących w Polsce podwoiła się.
Współpraca pomiędzy spółkami umożliwiła również rozpoczęcie w 2019 roku sprzedaży przez nazwa.pl certyfikatów SSL wykorzystujących kodowanie ECDSA P-384. Nowy typ certyfikatów SSL oferowanych przez nazwa.pl jest dużo bezpieczniejszy od dotychczas oferowanych certyfikatów SSL z kodowaniem RSA, a bezpieczeństwo danych w przypadku stosowania certyfikatów ECDSA można by porównać do bezpieczeństwa danych szyfrowanych po kolei przez dwa certyfikaty RSA…
nazwa.pl wdrożyła system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS
Firma nazwa.pl wdrożyła nowy system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS, który zwiększa poziom ochrony usług…
Firma nazwa.pl wdrożyła nowy system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS, który zwiększa poziom ochrony usług hostingowych świadczonych przez Spółkę. Nowe zabezpieczenia chronią usługi w czasie rzeczywistym, zapewniając wraz z systemami anty DDoS i WAF najwyższy dostępny poziom bezpieczeństwa.
Aby ochrona była skuteczna, powinna być kompleksowa, dlatego nazwa.pl wdrożyła zaawansowany system wykrywania i zapobiegania włamaniom IPS (ang. Intrusion Prevention System), zrealizowany za pomocą wyspecjalizowanych urządzeń sieciowych firmy Fortinet. Urządzenia te działają w klastrze wysokiej dostępności (high availability cluster), zapewniając nieprzerwaną pracę nawet w przypadku awarii jednego z nich.
Zabezpieczenie IPS działa pomiędzy systemem DDoS i filtrami aplikacyjnymi WAF, zapewniając wykrywanie powtarzalnych wzorców ataków na grupie kilkuset tysięcy różnych serwisów WWW obsługiwanych przez nazwa.pl. Monitoring tak dużej liczby stron pozwala zidentyfikować działania intruzów jeszcze zanim rozpoczną faktyczny atak. To, co do tej pory było oceniane przez systemy WAF jako pojedyncze, niegroźne działania, dla systemu IPS stanowi wyraźne wzorce umożliwiające identyfikację intruzów i ich blokadę…
Jak stworzyć dobry landing page?
Landing page (inaczej strona lądowania) to jedyny sposób na uzupełnienie kampanii reklamowej. Odsyłanie użytkownika na…
Landing page (inaczej strona lądowania) to jedyny sposób na uzupełnienie kampanii reklamowej. Odsyłanie użytkownika na stronę główną firmy sprawia, że ma on zbyt dużo możliwości wyboru oraz widzi nadmiar rozpraszających go elementów. Koniec końców opuszcza stronę. Jak zatem zaprojektować landing page, aby zmaksymalizować skuteczność kampanii?
Jeden, wyraźny cel
Tworząc landing page, powinniśmy najpierw zdefiniować cel projektowania strony. Innymi słowy, należy określić, jakich zachowań oczekujemy od klienta. Dopiero wtedy możemy zdefiniować sposób, w jaki doprowadzimy go do zamierzonego celu.
Strona lądowania powinna być skoncentrowana na tylko jednym celu. Celem landing page jest jak najwyższa konwersja. Wyznaczenie stronie więcej niż jednego celu zmniejszy siłę jej działania, ponieważ przekaz się rozmyje.
Spójność komunikacji między reklamą a landing page
Landing page powinien być przedłużeniem treści reklamy lub wiadomości e-mail, za pośrednictwem których klient trafił na stronę. Każda wartość, którą w nich komunikujemy (np. rabat), powinna pojawić się także na stronie.
Wszelka niekonsekwencja w przekazie zostanie od razu wychwycona przez klienta i może zostać uznana za brak wiarygodności oferty. Skutkiem będzie wysoki współczynnik odrzuceń strony…
Jak zaprojektować stronę główną?
Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu…
Użytkownik odwiedzający naszą witrynę najczęściej trafia na stronę główną. Od tego, jak jest zaprojektowana, w dużym stopniu zależy, czy zainteresujemy go swoją ofertą. Dlatego też projektowaniu strony głównej należy poświęcić wyjątkowo dużo uwagi. Jakie elementy warto na niej umieścić?
Dlaczego strona główna jest ważna?
Strona główna w dużej mierze decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie odniesie użytkownik mający kontakt z naszą marką w Internecie. Można to porównać do wizyty w butiku lub biurze, gdzie znaczenie ma nie tylko wystrój lokalu, ale także obsługa klienta.
Obsługa klienta powinna czytelnie przedstawić ofertę firmy, zaproponować konkretny produkt lub skierować gościa do specjalisty, który rozwiąże jego problem. Dzięki temu nie będzie zmuszony do bezradnego rozglądania się po lokalu w poszukiwaniu interesującego go produktu (co skończyłoby się zapewne tym, że opuściłby sklep i udał się do kolejnego).
Jak powinna być zaprojektowana strona główna?
Aby strona główna spełniała swoje zadanie, powinna w sposób jasny i czytelny przedstawiać najważniejsze atuty firmy. Jednocześnie musi to robić w formie bardzo skrótowej, aby użytkownik nie zniecierpliwił się czytaniem danej sekcji. Zniecierpliwiony użytkownik często zamknie stronę i nie przejdzie przewinie strony dalej.
Ze strony głównej użytkownik powinien dowiedzieć się, czy firma oferuje to, czego szuka oraz czy jest wiarygodna. Jeżeli na oba pytania udzieli odpowiedzi „tak”, jest szansa…
Hosting z technologią Intel Optane w nazwa.pl
nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane…
Spółka nazwa.pl jako pierwsza firma hostingowa w Polsce, wprowadza w ramach swoich usług najnowocześniejszą technologię Optane, którą Intel w oficjalnych materiałach określa jako „rewolucja w zakresie pamięci”. Technologia Intel Optane to największy przełom od 1989 roku, od czasu wynalezienia technologii NAND Flash Memory, która posłużyła do budowy dysków SSD.
Dyski komputerowe wykonane w technologii Intel Optane, w stosunku do powszechnie stosowanych dysków SSD, posiadają ponad dziesięciokrotnie niższe czasy dostępu do danych oraz zapewniają w przeciwieństwie do dysków SSD stabilną pracę, nawet przy dużym obciążeniu. Efektem jest skokowy wzrost wydajności działania wszystkich aplikacji, a w szczególności tych, które korzystają z baz danych. Jedyną wadą dysków Intel Optane jest kilkukrotnie wyższa cena, w stosunku do obecnie stosowanych dysków SSD.
Wprowadzona w nazwa.pl, dwa lata wcześniej, technologia dysków SSD z interfejsem NVMe będzie wycofywana i zastępowana w czwartym kwartale 2019 roku. Wraz z wymianą dysków NVMe na dyski Intel Optane na serwerach baz danych, zostaną zainstalowane również najnowsze procesory z oferty firmy Intel, dzięki czemu szybkość wykonywania się typowych aplikacji korzystających z baz danych typu WordPress, wzrośnie ponad dwukrotnie.
Kolejne zmiany umacniają nazwa.pl na pozycji lidera technologicznego wśród firm hostingowych w Polsce i zwiększają przewagę nad innymi firmami hostingowymi. Spółka nazwa.pl przekazuje swoim Klientom najwyższej klasy usługi, a Klienci nazwa.pl jako pierwsi w Polsce mogą korzystać z nowych technologii, niedostępnych w ofertach firm konkurencyjnych…
Domena .eu – nowe możliwości dla polskiego biznesu
Domena .eu to domena najwyższego poziomu, którą może zarejestrować każda organizacja z siedzibą na terenie Unii Europejskiej…
Domena .eu to domena najwyższego poziomu, którą może zarejestrować każda organizacja z siedzibą na terenie Unii Europejskiej, Islandii, Liechtensteinu oraz Norwegii. Osoba fizyczna może także zarejestrować domenę .eu, jeśli mieszka na terenie tych krajów, a obywatele Unii mogą rejestrować domeny europejskie niezależnie od ich miejsca zamieszkania.
Przedsiębiorcy, użytkując domenę .eu, przekazują odbiorcom komunikat o swoim ogólnoeuropejskim zasięgu, stawiając tym samym na innowacyjność i rozwój. Domeny z rozszerzeniem .eu cieszą się zaufaniem i niesłabnącą popularnością wśród internautów na całym świecie. O mocnej pozycji Polski świadczy fakt, że znajduje się ona w pierwszej piątce wśród krajów klasyfikowanych według ilości zarejestrowanych domen .eu. Natomiast w światowym rankingu rejestratorów domen .eu, firma nazwa.pl, będąca największym polskim rejestratorem europejskich domen, jest na wysokim 8 miejscu.
Kilka słów o historii domeny .eu
Operatorem domen europejskich jest EURid, zajmujący się regulacją i przydzielaniem domen .eu, których historia sięga roku 1999. Wówczas został zatwierdzony dwuliterowy kod dla domen Unii Europejskiej.
Uruchomienie domeny .eu nastąpiło kilka lat później. W dniu 7 grudnia 2005 roku rozpoczął się „Sunrise period” (ang. Okres wschodu słońca), a podczas jego trwania zarejestrowano około 245 tysięcy domen z rozszerzeniem .eu. W okresie wstępnym – Sunrise – domena mogła być zarejestrowana tylko przez organy publiczne oraz właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych…
Marka a kolory. Jak ich używać?
Kolor odgrywa ważną rolę w postrzeganiu naszej marki. Warto wykorzystać mechanizmy psychologiczne związane z kolorami, aby…
Kolor odgrywa ważną rolę w postrzeganiu naszej marki. Warto wykorzystać mechanizmy psychologiczne związane z kolorami, aby stworzyć lepszą identyfikację wizualną i sposób komunikacji za pomocą grafiki. Jak zatem odbierane są barwy?
Czym jest psychologia kolorów?
Zastosowana w marketingu psychologia kolorów zajmuje się zagadnieniem, jak sposób odbierania barw przez konsumentów wpływa na ich decyzje zakupowe oraz inne zachowania. Dzięki tej wiedzy możemy przy projektowaniu marki wybrać kolory najlepiej korespondujące z wartościami, z którymi chcemy być kojarzeni.
Ustalenia psychologii kolorów mają także duże znaczenie przy projektowaniu doświadczenia użytkownika (UX). Dzięki nim można ustalić, jakiego koloru powinny być np. przyciski call to action lub inne elementy strony internetowej. Wiedza o tym, w jaki sposób konsumenci odbierają kolory, jest także pomocna w kampaniach reklamowych przy wyborze treści graficznej kreacji.
Kolory wzbudzają emocje. Dobrze dobrane, mogą przyczynić się do sukcesu marki. Źle — poważnie jej zaszkodzić. Decydując się na zastosowanie danej barwy, trzeba jednak pamiętać, że znaczenie kolorów może być inne w różnych kulturach. Dlatego też przed wejściem na nowy rynek trzeba starannie zapoznać się z kodem kulturowym regionu.
Jak zatem odbierane są poszczególne barwy (przynajmniej z zachodnim kręgu kulturowym)…
Pomoc Premium dla firm w nazwa.pl
Pomoc Premium to usługa w nazwa.pl, zapewniająca firmom szybki dostęp do zespołu kompetentnych specjalistów…
Pomoc Premium to usługa w nazwa.pl, zapewniająca firmom szybki dostęp do zespołu kompetentnych specjalistów, będących do dyspozycji 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wsparcie to pozwala firmom zaoszczędzić czas, a jak wiadomo czas to pieniądz. W tym miejscu myśli każdego kotłują się wokół pytania: Tak pięknie to wygląda, ale ile będzie mnie to kosztować? Większość osób obawia się zbyt wysokich kosztów, idących w parze z wysokim standardem. Nie w tym przypadku, Pomoc Premium to wysoka jakość w niskiej cenie. Całkowity miesięczny koszt to jedyne 10 zł – za tę cenę mamy zapewnione pierwszeństwo w obsłudze i rozwiązywanie nierzadko trudnych technicznych problemów.
Uprzywilejowany Klient
Aby określić najważniejsze cechy Pomocy Premium, powinniśmy skupić się na podstawowych problemach i przeszkodach, z jakimi mierzą się każdego dnia Klienci prowadzący własne przedsiębiorstwa. Osoby prowadzące swój biznes wiedzą, jak cennym aktywem jest czas. W dobie zaawansowanego rozwoju cyfryzacji przedsiębiorcy podejmują starania, aby tego czasu mieć jak najwięcej i wykorzystywać go w sposób jak najbardziej efektywny. Jednak nie zawsze wszystko układa się zgodnie z planem. Na przeszkodzie mogą stanąć nam rzeczy niezależne od nas. Wówczas nawiązujemy kontakt z naszym usługodawcą. Przeważająca ilość firm hostingowych świadczy wsparcie jedynie w określonych dniach i godzinach. Nie jest to profesjonalne i rzetelne podejście…
Czym jest Google Analytics?
Google Analytics to popularne i bardzo złożone narzędzie do oceny zachowań użytkowników strony internetowej. Pozwala…
Google Analytics to popularne i bardzo złożone narzędzie do oceny zachowań użytkowników strony internetowej. Pozwala na zdobycie obszernej wiedzy na temat odwiedzających witrynę, co można z kolei wykorzystać do przynoszących wymierne korzyści zmian dotyczących funkcjonowania strony. Do czego jeszcze może posłużyć nam Google Analytics?
Co to jest Google Analytics?
Google Analytics to bezpłatne narzędzie, które możemy wykorzystać do analizy statystyki ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Aby zacząć z niego korzystać, musimy zainstalować wtyczkę monitorującą wejścia na stronę lub wykorzystać Google Tag Manager.
Dzięki Google Analytics otrzymamy dostęp do licznych raportów, takich jak:
Raporty w czasie rzeczywistym, które informują o:
– liczbie użytkowników znajdujących się w danej chwili na stronie,
– źródłach wizyt i lokalizacji użytkowników odwiedzających witrynę,
– podstronach, na których w danym momencie znajdują się użytkownicy.
Raporty Odbiorcy, z których dowiemy się o:
– ruchu na stronie,
– liczbie nowych i powracających użytkowników,
– liczbie sesji i odsłon oraz o średnim czasie sesji i współczynniku odrzuceń,
– danych demograficznych i geograficznych użytkowników.
Raporty Pozyskiwanie, gdzie poznamy:
– źródła ruchu na stronie oraz powiązane z tym dodatkowe informacje…
Dedykowany adres IP na hostingu w nazwa.pl
nazwa.pl wprowadziła możliwość aktywacji dedykowanego adresu IP dla usług hostingowych świadczonych przez spółkę…
Firma nazwa.pl wprowadziła możliwość aktywacji dedykowanego adresu IP dla usług hostingowych świadczonych przez spółkę. Dedykowany adres IP podnosi bezpieczeństwo i eliminuje ryzyka związane ze współdzieleniem go z innymi klientami.
Adresy IP to unikalne identyfikatory w sieci Internet, na które wskazują łatwiejsze w zapamiętaniu domeny internetowe. Stanowią ograniczone dobro, dlatego do każdego adresu IP przypisuje się wiele usług hostingowych, użytkowanych przez różnych klientów. Nie wpływa to ani na zmniejszenie wydajności działania stron WWW, ani na bezpieczeństwo, ale trzeba pamiętać, że z każdym adresem IP związana jest jego reputacja.
Reputacja wynika ze wszystkich działań użytkowników danego adresu IP. Wysyłanie niechcianej poczty (spam) przez jednego użytkownika współdzielącego adres IP, może doprowadzić do wpisania tego adresu IP na listy RBL (Real-time Blackhole List), z których korzystają filtry serwerów pocztowych w Polsce i na całym świecie. Może to więc oznaczać problemy polegające na odrzucaniu naszych wiadomości e-mail przez serwery pocztowe, obsługujące skrzynkę pocztową odbiorcy korespondencji.
W przypadku najczęściej występujących ataków typu DDoS, polegających na wysyłaniu przez atakującego ogromnej liczby danych na pojedynczy adres IP, celem zablokowania łącza lub przeciążenia serwera, współdzielenie tego adresu może wywołać utrudnienie w działaniu wszystkich serwisów WWW do niego przypisanych…
Bezpieczne transakcje internetowe z DNSSEC
DNSSEC w nazwa.pl to zabezpieczenie, którego funkcją jest ochrona domen przed przekierowaniem na fałszywą witrynę…
DNSSEC w nazwa.pl to zabezpieczenie, którego funkcją jest ochrona domen przed przekierowaniem na fałszywą witrynę np. banku lub sklepu internetowego, wyłudzającą hasła i dane kart płatniczych. DNSSEC uwierzytelnia dane z lokalnego serwera DNS. Spółka nazwa.pl jako lider rynku ma świadomość cyberprzestępczości w sieci i dąży do tego, aby uchronić przed jej negatywnymi skutkami jak największą liczbę użytkowników.
Odpowiedzialność za bezpieczeństwo transakcji leży po stronie właściciela domeny. Posiadanie bezpiecznej domeny to dziś wręcz obowiązek dla sklepu online czy banku i sam certyfikat SSL to zbyt mało. Technologie związane z bezpieczeństwem domeny powinny być zatem priorytetem, a ich powszechność stosowania to wyraz odpowiedzialności, jaką biorą za swoich klientów przedsiębiorcy. Z punktu widzenia właściciela sklepu internetowego bezpieczna domena nie tylko chroni jego klientów przed przestępcami, ale i pozytywnie wpływa na poziom jego wyników w wyszukiwarce Google – Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Nowa unijna dyrektywa PSD2, w głównych założeniach, ma jeszcze bardziej chronić użytkownika przy przeprowadzaniu transakcji bezgotówkowych. Dodatkowa ochrona odbywa się z wykorzystaniem dwustopniowej autoryzacji, której zadaniem jest zweryfikowanie tożsamości konsumenta. Przy dokonywaniu operacji finansowych niezwykle ważna jest identyfikacja użytkownika, jednak równie istotne znaczenie ma autentyczność stron internetowych…
Sprzedawaj słowem. O języku korzyści
Cechy naszego produktu to najważniejszy czynnik decydujący o jego sukcesie. Równie ważny jest jednak tekst sprzedażowy…
Cechy naszego produktu to najważniejszy czynnik decydujący o jego sukcesie rynkowym. Równie ważny jest jednak tekst sprzedażowy, którym zachęcimy klienta do skorzystania z naszej oferty. Jak napisać taką treść?
Poznaj swojego klienta
Aby wiedzieć, jaką korzyść możemy zaproponować klientowi, musimy go najpierw poznać. W tym celu możemy stworzyć persony. Są to postaci projektowanych odbiorców naszego tekstu. W opisie każdej z nich powinny się znaleźć:
– dane demograficzne (jak wiek, miejsce zamieszkania, sytuacja zawodowa, wykształcenie, status związku),
– pragnienia, potrzeby, aspiracje i obawy,
– typowy rozkład dnia pozwalający określić, w jakich sytuacjach klient może wejść w styczność z naszą marką.
W personach należy zatem uwzględnić kluczowy dla tworzenia tekstu sprzedażowego czynnik — potrzeby klientów. Mogą być one związane z brakiem danej rzeczy (np. brakiem strony internetowej) lub potrzebą zmiany sytuacji na lepszą (np. gdy klient ma stronę internetową, ale jest ona przestarzała i niedostosowana do obsługi urządzeń mobilnych).
W pierwszym przypadku będziemy musieli przekonać klienta, że w ogóle potrzebuje strony internetowej. Być może obywał się bez niej całe lata i nie widzi sensu inwestowania w tego typu produkt…
nazwa.pl wprowadziła zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC dla poczty e-mail
nazwa.pl wprowadziła zaawansowane zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC, chroniące użytkowników poczty elektronicznej przed…
Spółka nazwa.pl wprowadziła zaawansowane zabezpieczenia SPF, DKIM i DMARC, chroniące użytkowników poczty elektronicznej przed podszywaniem się przez osoby trzecie pod ich adresy e‑mail (ang. e-mail spoofing). Zmiany odniosły skutek dla około 25% domen funkcjonujących w polskim Internecie, znacznie podwyższając poziom bezpieczeństwa w sieci.
Podszywanie się hakera pod nadawcę wiadomości e-mail, czy też konkurencję, może wywołać fatalne skutki dla właściciela tego adresu. Korespondencja elektroniczna w ostatnich latach stała się podstawową formą komunikacji z firmami, bankami a nawet z urzędami państwowymi. Treść wiadomości może stanowić na przykład oświadczenie o rezygnacji z usług operatora komórkowego, czy też dostępu do Internetu. Korespondencja w świecie wirtualnym może więc wywołać często nieodwracalne skutki w życiu codziennym, doprowadzając do realnych strat.
Spółka nazwa.pl wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadziła na masową skalę kompleksowe rozwiązanie w zakresie ochrony użytkowników poczty elektronicznej, poprzez wdrożenie zabezpieczeń SPF, DKIM i DMARC, wyznaczając tym samym kierunek rozwoju dla innych firm hostingowych.
SPF określa adres IP nadawcy
Zabezpieczenie SPF (ang. Sender Policy Framework) odpowiada za podstawową ochronę poczty elektronicznej. Jego działanie polega na wskazaniu przez właściciela domeny…
Jak powinien wyglądać mobilny sklep internetowy?
Na rynku amerykańskim już 40% transakcji w sklepach internetowych wykonywanych jest przy użyciu urządzeń mobilnych i liczba…
Na rynku amerykańskim już 40% transakcji w sklepach internetowych wykonywanych jest przy użyciu urządzeń mobilnych i liczba ta wciąż rośnie. W Polsce jest to, co prawda, tylko 20%, ale niewykluczone, że niedługo zbliżymy się do tego wyniku. Czym powinien cechować się sklep internetowy, aby stać się przyjaznym środowiskiem zakupów dla (bądź co bądź) jednej piątej naszych klientów?
Standardem już stało się konstruowanie sklepów internetowych w technologii Responsive Web Design. Oznacza to, że witryna dostosowuje swój wygląd do ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana. Nie tworzymy zatem osobnej, dostępnej pod innym adresem, wersji sklepu na urządzenia mobilne, ale nasza witryna po prostu jest do nich dostosowana.
Wszystkie zmiany sprawiające, że strona będzie bardziej przyjazna dla smartfonów, przysłużą się także jej wersji desktopowej. Sklep projektowany z myślą o urządzeniach mobilnych jest bowiem szybszy i bardziej funkcjonalny.
Szybkość
Trzeba pamiętać, że smartfony nie dysponują taką mocą obliczeniową jak komputery. Dlatego też jest szczególnie ważne, aby sklep działał wydajnie. Przeważająca większość użytkowników opuszcza witryny, jeśli te ładują się zbyt długo. Często też po to, by przejść do sklepu konkurencji.
Powolne uruchamianie się sklepu sprzyja nie tylko zwiększaniu się współczynnika odrzuceń (jest to procent klientów, którzy nie przeszli na kolejną stronę witryny), ale skutkuje też wysoką liczbą porzuconych koszyków. Oznacza to, że istnieją klienci, którzy zadali sobie…
Zabezpieczenia anty‑exploitowe na hostingu w nazwa.pl
nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System…
Firma nazwa.pl wprowadziła dodatkowe zabezpieczenia dotyczące plików wgrywanych na usługi hostingowe spółki. System bezpieczeństwa monitoruje na bieżąco przesyłane przez FTP dane i w przypadku wykrycia zainfekowanych plików, uniemożliwia zapisanie ich na serwerze.
Wyścig pomiędzy twórcami zabezpieczeń a hakerami próbującymi je przełamywać trwa nieustannie, co powoduje konieczność wprowadzania przez firmy hostingowe kolejnych zabezpieczeń. Jednym z nich jest wprowadzony właśnie przez nazwa.pl system anty‑exploitowy, uniemożliwiający wgrywanie szkodliwych plików na serwery za pomocą popularnego protokołu FTP.
„Jak wynika z doświadczeń nazwa.pl, klienci usług hostingowych często nie zdają sobie sprawy z tego, że ich komputery lub urządzenia mobilne są zawirusowane. Złośliwe oprogramowanie pozwala na normalną pracę na zainfekowanych urządzeniach, wykradając w tym czasie zapisane na komputerach dane dostępowe do poczty elektronicznej oraz do programów służących do wgrywania stron WWW na serwer” – powiedział Rafał Lorenc, członek zarządu nazwa.pl.
Gdy wirus uzyska dostęp do zapisanych na komputerze haseł, często próbuje za pomocą FTP wgrać na serwer szkodliwe oprogramowanie lub zmodyfikować pliki najczęściej instalowanych aplikacji typu WordPress. Zainfekowany serwer służy do dalszego…
Komentarze na blogu. Jaki rodzaj wybrać?
Komentarze na blogu są podstawą jego interakcyjnego charakteru. Dostępne są trzy główne systemy obsługi komentarzy…Komentarze na blogu są podstawą jego interakcyjnego charakteru. Dostępne są trzy główne systemy obsługi komentarzy — WordPressa, Facebooka i Disqus. Który z nich wybrać?
Komentarze WordPress
Zalety komentarzy WordPressa to:
– brak konieczności instalacji dodatkowej wtyczki,
– łatwo dostosować je do wyglądu szablonu,
– nie ma konieczności posiadania konta w żadnym serwisie,
– istnieje możliwość rozbudowania systemu komentarzy za pomocą wtyczek. Należą do nich np. comment-images (dodawanie zdjęć do komentarzy), gd-star-rating (dodawanie ocen) czy wpDiscuz (różne możliwości personalizacji),
– administrator otrzymuje szerokie możliwości zarządzania komentarzami poprzez panel administracyjny WordPressa.
Minusem tego systemu jest konieczność podawania przez użytkownika imienia i nazwiska za każdym razem, kiedy chce pozostawić komentarz. Z drugiej strony przeglądarki wyposażone są w opcje autouzupełniania, przez co swoje dane można podać jednym kliknięciem…
Disqus
Ten system komentarzy jest często spotykany na blogach. Ma on wiele zalet:
– komentarze grupowane są w wątki, dzięki czemu odpowiedź na każdy z nich jest wyraźnie odseparowana od innych,
– komentujący otrzymuje powiadomienie mailowe, gdy otrzyma odpowiedź na swój…
Czy to działa? Jak mierzyć efekty w e-commerce
Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym…
Wpływy na konto mogą cieszyć, ale to nie one są wskaźnikiem efektywności biznesu. Aby stwierdzić, czy nasze działania idą w dobrym kierunku, należy opierać się na twardych danych. Służą do tego kluczowe wskaźniki efektywności, czyli KPI (key performance indicators). Co się do nich zalicza w przypadku e-commerce?
AVO — średnia wartość zamówienia
Jest to jeden z decydujących wskaźników efektywności w e-commerce. Obliczyć go można, dzieląc przychód przez liczbę zamówień w tym samym okresie.
Wartość AVO pozwala oszacować zysk pochodzący z każdej transakcji. Oceniając wahania AVO, można stwierdzić, czy nasze działania przynoszą skutek.
Jak można zwiększyć AVO?
– darmowa dostawa: koszty przesyłki są dla klientów jednym z najważniejszych czynników podczas wyboru oferty. Chętnie dodadzą oni dodatkowe towary do koszyka, aby na zaoszczędzić na dostawie. Oczywiście należy tak określić próg darmowej wysyłki, aby sprzedaż była nadal opłacalna,
– wyeksponowanie towarów z wyższą marżą: warto postarać się, aby towary, na których zarabiamy więcej, znalazły się wyżej w wynikach wyszukiwania lub pojawiały się jako proponowane przy dodaniu mniej opłacalnego dla nas towaru do koszyka…
Jak powinien wyglądać blog
Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom…
Przy tworzeniu bloga nie możemy skupiać się jedynie na wyborze najatrakcyjniejszego motywu. Wbrew pozorom jeszcze ważniejsza jest struktura strony. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana, przełoży się to bezpośrednio na satysfakcję czytelników oraz większą liczbę udostępnień. Jakie zatem elementy powinny znaleźć się na blogu?
Makieta bloga
Zanim zasiądziemy do WordPressa, najlepiej jest rozplanować układ strony. Idealna do tego celu będzie bezpłatna Canva. Aplikacja jest prosta w obsłudze i pozwala na projektowanie każdego rodzaju grafik do wykorzystania w sieci — od ilustracji na bloga po newslettery i posty social media.
Canva działa na zasadzie przeciągnij i upuść, przez co niezwykle łatwo jest w niej zaprojektować makietę strony. Oprócz takich elementów jak teksty (Canva oferuje olbrzymi wybór czcionek) ikształty, w aplikacji można wyszukiwać ikony, grafiki i zdjęcia. Wiele z nich jest płatnych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć bezpłatnych materiałów znalezionych w wyszukiwarce grafiki Google.
Struktura stron
Warto stworzyć następujące strony i umieścić linki do nich w menu głównym:
– kategorie,
– o mnie,
– współpraca,
– kontakt…
W social media postaw na autentyczność
Wg badań Barometru Zaufania Edelmana, treściom z social media ufa tylko połowa użytkowników. Tym bardziej w mediach…
Wg badań Barometru Zaufania Edelmana, treściom z social media ufa tylko połowa użytkowników. Tym bardziej w mediach społecznościowych należy budować autentyczny przekaz, ponieważ każdy fałsz zostanie nieuchronnie wychwycony. Jak to robić?
Wybierz szklane pudełko
Obecnie popularność zyskuje koncepcja „glass box”. Zakłada ona, że firma powinna przebywać w „szklanym pudełku”, to znaczy być transparentna i szczera w kwestii swojego funkcjonowania. Przeciwnym działaniem jest zamknięcie się w „czarnym pudełku” (”black box”), co oznacza nieprzejrzystość i odseparowanie od konsumentów. Widzą oni tylko to, co marka sama „namalowała” na pudełku, czyli mają kontakt jedynie z przekazem marketingowym.
Strategia „glass box” przyczynia się do budowania zaufania i zaangażowania konsumentów. Niesie ze sobą jednak pewne konsekwencje. Transparentność organizacji sprawia, że wszystkie jej aspekty budują wizerunek marki. Oznacza to konieczność większej dbałości m.in. o proces pozyskiwania materiałów (np. półproduktów w branży odzieżowej), tworzenia produktu, a także wykazywanie troski o dobrostan pracowników. Wszystko to bowiem przez ściany „szklanego pudełka” jest widoczne dla konsumentów i decyduje o tym, jak odbierają oni markę.
Media społecznościowe niejako same wymuszają na firmach wprowadzenie w życie koncepcji „glass box”. Użytkownicy social media z łatwością przejrzą każdą próbę wprowadzenia ich w błąd lub ukrywania prawdy. Dlatego bycie szczerym…
Monitoring Internetu – sprawdź, co o Tobie mówią
„Nic o nas bez nas”, prawda? Niestety dyskusja na temat naszej firmy toczy się w sieci także bez naszego udziału. Z tego powodu warto…
„Nic o nas bez nas”, prawda? Niestety dyskusja na temat naszej firmy toczy się w sieci także bez naszego udziału. Z tego powodu warto się zastanowić nad monitorowaniem Internetu pod kątem wzmianek o marce. Pozwoli to zyskać wiedzę umożliwiającą bardziej świadome prowadzenie działań marketingowych oraz włączenie się do nieustającej dyskusji konsumentów.
Jak działa monitorowanie Internetu
Narzędzia do monitorowania Internetu prezentują wszystkie wzmianki pojawiające się Internecie, które dotyczą wybranych przez nas fraz – zarówno na forach i stronach, jak i mediach społecznościowych. W ten sposób możemy być na bieżąco w kwestiach tego, co mówi się o naszej marce, markach konkurencji lub zagadnieniach z branży. Ponadto wspomniane narzędzia pozwalają obserwować liczbę wzmianek, dzięki czemu możemy wyciągać wnioski dotyczące np. zainteresowania naszą firmą i jej ofertą.
Usługi monitoringu Internetu analizują wydźwięk emocjonalny opinii, czyli to, czy są one negatywne, czy pozytywne. Oceniany może być również zasięg źródła wzmianki, co pozwala określić, do jak dużej grupy odbiorców mogła dotrzeć informacja, a także zidentyfikować opiniotwórcze jednostki. Wszystkie wyniki mogą być prezentowane w formie wykresów, które następnie możemy wykorzystać przy tworzeniu własnych statystyk…
Jak umieścić na stronie formularz kontaktowy
Formularz kontaktowy umożliwia wygodne i szybkie wysyłanie e-maili do firmy. Łatwiej korzysta się z niego użytkownikowi, niż z…
Formularz kontaktowy umożliwia wygodne i szybkie wysyłanie e-maili do firmy. Łatwiej korzysta się z niego użytkownikowi, niż z podanego na stronie adresu e-mail. Adresy mogą być także skanowane przez roboty służące do pozyskiwania baz danych, co może narażać nas na spam. Formularz można łatwo stworzyć w WordPressie za pomocą wtyczek.
Ninja Forms
Ninja Forms jest wygodną w użyciu wtyczką umożliwiającą tworzenie zarówno prostych, jak i bardziej zaawansowanych formularzy. Pozwala na konfigurację własnych pól formularza oraz wyposażona jest w wiele użytecznych szablonów.
Poniżej podpowiemy jak stworzyć prosty formularz kontaktowy z polami na imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść wiadomości.
1. Instalacja wtyczki
– najedź na zakładkę WTYCZKI i kliknij DODAJ NOWĄ,
– wpisz w wyszukiwarce “ninja forms”,
– kliknij ZAINSTALUJ przy wtyczce Ninja Forms następnie AKTYWUJ.
2. Tworzenie pierwszego formularza
– najedź na zakładkę Ninja Forms, a następnie kliknij DODAJ NOWY,
– aby stworzyć prosty formularz kontaktowy, kliknij opcję SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI,
– kliknij pole NAME, a następnie wprowadź nazwę pola (np. Imię albo Imię i nazwisko)…