Jak zachęcić klientów do zakupów, czyli czego oczekuje klient od sprzedawców?

Zakupy w Internecie opierają się w dużej mierze na zaufaniu do sprzedawców – dlatego jest to kluczowa kwestia dla wielu przedsiębiorców. Jego utrata może skutkować poważnymi problemami finansowymi czy wizerunkowymi, a w ekstremalnej sytuacji nawet zamknięciem firmy. Jak więc spełnić wymagania klientów w zakresie bezpiecznych zakupów? Zapraszamy do spojrzenia na swoją firmę ich oczami oraz sprawdzenia, jakie są oczekiwania w stosunku do Twojego e-biznesu.

Pierwsze spotkanie

Udało się! Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce czy atrakcyjnej cenie w porównywarce cen udało się zachęcić potencjalnego klienta do odwiedzin Twojej witryny. Od tego momentu mogą pojawić się pierwsze sygnały, które spowodują, że potencjalny klient szybko zrezygnuje, nie dokonując zakupu. Jak długo ładuje się Twoja strona? Powyżej 3 sekund? Ding, ding, ding! Niestety, właśnie zwiększyłeś szanse na zamknięcie strony Twojego sklepu o 100%. Czy jest na to rada? Tak! DNS Anycast od nazwa.pl, czyli protokół, który przyspiesza odpowiedź serwerów DNS, wykorzystując ich geograficzne rozproszenie – dzięki temu klient łączy się z najbliższym lokalnym serwerem, zapewniającym maksymalną szybkość odpowiedzi na zapytanie. Oznacza to po prostu, że klient, który chce wejść na Twoją stronę w Anglii, nie będzie czekał na połączenie z serwerem w Warszawie, tylko połączy się z najbliżej znajdującym się w Londynie. Co więcej, DNS Anycast chroni Twoją domenę także przed atakami DDoS. Niebagatelne znaczenie dla czasu ładowania się witryny ma szybkość dostępnych łączy oraz obecność serwerów w kluczowych punktach wymiany ruchu. Warto o tym pamiętać, decydując się na dostawcę usług hostingowych. Wiemy już, jak sprawić, aby nasz klient szybko trafił do poszukiwanych informacji. Co spowoduje, że bez obaw będzie chciał zapoznać się z jej zawartością? Mała podpowiedź – zielona kłódka.

Certyfikat na widoku

Niewiele rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa jest widocznych dla wszystkich użytkowników w momencie wizyty na stronie WWW.  Na tym tle wyróżnia się zabezpieczenie za pomocą certyfikatów SSL. O tym, że transmisja danych w ramach Twojej domeny jest chroniona, świadczyć może obecność kilku elementów, między innymi: zielona kłódka obok adresu strony, prefiks adresu w postaci HTTPS oraz w przypadku certyfikatu na najwyższym poziomie (EV) również adres Twojej firmy w oknie adresowym. Czy warto korzystać z tego zabezpieczenia? Tak, chociażby ze względu na to, że Google Chrome standardowo oznacza strony jego pozbawione jako „Niezabezpieczone”.  Pojawienie się słowa „Niezabezpieczona” przy adresie Twojej strony raczej nie zachęci klientów do kontynuowania zakupów i zostawienia swoich cennych danych osobowych. W dobie ogromnej konkurencji w branży e-commerce, tysięcy złotych wydawanych na promocję w Internecie i wysokie pozycjonowanie, Google dodatkowo wyżej punktuje właśnie strony opatrzone certyfikatem SSL.  Certyfikat stanowi wydatek około 100 zł, jednak w nazwa.pl w ramach pakietu Bezpieczna Domena certyfikat nazwaSSL DV dostępny jest już w cenie samej domeny. Załóżmy, że nasz klient zobaczył kłódkę, jest zadowolony, bo korzystasz z bezpiecznego szyfrowania, decyduje – kupuję tutaj! Warto spytać, co więcej mogę dla Ciebie zrobić, szanowny kliencie? A możesz całkiem sporo.

Bezpieczne płatności

Zakupy dodane do koszyka, czas przejść do płatności. Uwaga! W tym momencie nasz klient jest najbardziej narażony na atak oszustów podszywających się pod np. bank. Na szczęście istnieje zabezpieczenie, które chroni przed tego rodzaju wyłudzeniem danych – jest to protokół DNSSEC. Jak to działa w praktyce? W przypadku zapytania DNS (czyli np. momentu przejścia na stronę banku) zabezpieczonego przez DNSSEC system podpisów kryptograficznych uwierzytelnia odpowiedzi z serwerów DNS. Cyberprzestępca nie ma możliwości włamać się do tak zabezpieczonego procesu. W Polsce, jak wynika z raportu NASK, aż 91% domen zabezpieczonych tym protokołem dostarczanych jest przez nazwa.pl. Dzięki wprowadzeniu przez nazwa.pl masowo tego protokołu polski rejestr domen z końcówką .pl awansował na 4. pozycję wśród krajów Europy. Oprócz ochrony przed wyłudzeniami warto pomyśleć również o ochronie prywatności klientów.

Chroń prywatność klienta

Twoi klienci najpewniej niechętnie dzielą się z obcymi historią swojej przeglądarki i nie lubią nachalnie ciągnących się za nimi reklam produktów, które już ich nie interesują. Niestety takie dane są widoczne dla dostawców Internetu, którzy niejednokrotnie wykorzystują je w celach marketingowych lub mogą je przekazywać dalej kolejnym firmom. Przed takim podglądaniem przez operatorów Twoich klientów chroni protokół DNS over TLS. Wszystko, co łączy się z przebywaniem w świecie online, zaczyna się od wywołania serwerów DNS. Owe wywołania można „podglądać” i tym samym tworzyć, np. dedykowane reklamy. DNS over TLS uniemożliwia inwigilację zapytań do DNS i tym samym jest gwarancją prywatności. Więcej o tym rozwiązaniu znajdziesz tutaj.

Liczba możliwości zabezpieczenia działalności w Internecie może przyprawić o zawrót głowy. Na szczęście istnieją kompleksowe rozwiązania, obejmujące pakiet zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne zakupy. Klienci sklepów internetowych oczekują zapewnienia bezpieczeństwa, a od stopnia zabezpieczeń Twojej strony zależą ich aktualne i przyszłe decyzje zakupowe. Kompleksowe zabezpieczenie Twojego sklepu to także ważny element strategii pozyskania i utrzymania klienta. Całościowe rozwiązania w tym zakresie oferuje nazwa.pl, która stworzyła pakiet Bezpieczna Domena chroniący internautów między innymi przed atakami cyberprzestępców. Czy Twój sklep jest bezpieczny? Sprawdź poprzez prosty test – wynikiem możesz podzielić się ze swoimi klientami poprzez swój profil na Facebooku.

Wykonaj test: Szybkość i bezpieczeństwo od nazwa.pl