Podkreśl lokalny charakter swojej firmy, wykorzystując do tego nazwę domeny

Domena regionalna

Wybór odpowiedniej domeny, pod którą będzie znajdowała się strona firmy lub jej wizytówka jest jednym z pierwszych kroków, o jakich myśli przedsiębiorca chcący zaistnieć w sieci. Podejmując się tego zadania, właściciel firmy musi odpowiedzieć sobie na kilka prostych pytań. Czy będzie prowadził działalność na terenie całej Unii Europejskiej, czy planuje rozwój biznesu w skali całej Polski? A może po prostu prowadzi lokalną firmę i chce podkreślić regionalny charakter swojej działalności? Lokalne firmy także mogą być aktywne w sieci, a odpowiednia domena może podkreślić ich charakter.

Wraz ze wzrostem świadomości i wymagań klientów rośnie popyt na produkty tradycyjne i regionalne, które cieszą się coraz większą popularnością, a wręcz są poszukiwane. I nie jest to tendencja obserwowana wyłącznie w Polsce. Na całym świecie wzrasta popularność lokalnych produktów, pochodzących z danego regionu, charakteryzujących się unikalnymi cechami czy walorami, występujących wyłącznie na danym obszarze. Na taką zmianę w postawie konsumenckiej wpływa kilka czynników. Jednym z nich jest po prostu przywiązanie do danego miejsca. Dotyczy to głównie osób, które są w jakiś sposób związane z konkretnym regionem. Lokalny fryzjer czy ulubiona restauracja ma wartość sentymentalną, co powoduje dużą lojalność klientów. W przypadku produktów posiadających już swoją markę podkreślanie ich pochodzenia może przyczynić się do powstania wartości dodanej z uwagi na fakt, że dany region specjalizuje się w produkcji danego towaru. Coraz chętniej sięgamy przecież po rzeczy mające w sobie to „coś”, czego nie mają produkty wytwarzane masowo. Ważne jest również przywiązanie do lokalnej tradycji, którą można nazwać po prostu lokalnym patriotyzmem. Przykładowo dodanie końcówki kaszuby.pl w nazwie domeny jest dodatkowym potwierdzeniem, że lokalny producent czy usługodawca jest silnie związany z regionem, w którym prowadzi swoją działalność.

Wybór regionalnej domeny może też być dobrym pomysłem przy planach rozwojowych danej działalności. Jeżeli przedsiębiorca przewiduje, że jego regionalny produkt albo usługa dostępna w danej okolicy zyskuje na popularności, możesz już dziś zarezerwować odpowiednią domenę w sąsiednim regionie. Dzięki temu będzie mieć pewność, że nazwa strony WWW odda lokalny charakter usługi pozostając pod wspólną marką. Domeny regionalne są również świetnym rozwiązaniem, jeżeli przedsiębiorca przewiduje szybki rozwój firmy i ekspansję biznesu do innych miast czy regionów. Poprzez domenę regionalną zyskuje narzędzie, które pozwoli w łatwy sposób określić miejsce i obszar, na którym jest świadczona dana usługa. Lokalna domena pozwoli także zidentyfikować położenie poszczególnych oddziałów czy sklepów.

Domeny regionalne są tylko jedną z możliwości, jakie przedsiębiorca posiada przy planowaniu swojej obecności w sieci. Oprócz końcówek: .pl, .eu, .com, w Polsce dostępnych do rejestracji jest jeszcze wiele innych domen najwyższego poziomu, krajowych ccTLD oraz regionalnych domen polskich, jak na przykład krakow.pl. Ważne, aby przy wyborze domeny oprócz jej końcówki kierować się także poziomem jej bezpieczeństwa. Najlepsze domeny można znaleźć TUTAJ.